פורסם: 17/11/2017, 15:03
#מפזרים על שולחן מלא ציוד.
על החניכים לרשום את כל מה שהם ראו על השולחן ולזכור כמה שיותר פריטים.
עושים הרבה סיבובים עד שימאס
#המטבע
מתחלקים ל2 קבוצות ולכל קבוצה יש מטבע
על הקבוצה להעביר את המטבע מיד ליד
כאשר המדריך אומר עצור כולם קוראים"המטבע!"
ומושיטים ידיהם קדימה
על כל קבוצה לגלות איפה המטבע של הקבוצה השנייה.
#משחק הזיכרון האנושי
בוחרים מתנדב שיצא.
שאר השבט מתחלק לזוגות כאשר כל זוג ממציא תנועה משותפת (הרמת יד, גירוד באוזן וכד´).
הזוגות מתערבבים ביניהם ויושבים כך שלא יישב חניך ליד בן זוגו.
קוראים לחניך ואומרים לו שברשותו עשרה ניסיונות ניחוש כאשר על כל ניחוש נכון הוא מקבל ניחוש נוסף.
החניך מצביע על שני חניכים ואומר להם לעשות את התנועות שלהם וכך, כמו במשחק הקלפים יאסוף את הזוגות
שמצא על ידי הורדת ראשם עד שיגלה את כולם.
#זכרון משיר
בוחרים 2 מתנדבים שייצאו
החניכים מתחלקים לזוגות ועל כל זוג לבחור 2 שורות משיר
כך שכל חניך אומר שורה אחת
החניכים התערבבו
על המתנדבים לסדר את החניכים כזוגות לפי שירים
#.-דיון/שאלה: מה זה לזכור?
#ציטוט מויקיפדיה:
"זיכרון הוא יכולתו של האורגניזם לאגור מידע מהסביבה
דרך החושים ולהשתמש בו.
המילה "זיכרון" מתייחסת גם ליכולת אגירת המידע וגם למידע הנאגר עצמו.
בפסיכולוגיה קוגניטיבית והתחומים משיקים לה, כגון בינה מלאכותית,
מדעי העצב וכן תחומים נוספים,
זיכרון היא היכולת לקודד, לאחסן ולשלוף מידע ממאגר זיכרון."
#את מי/מה צריך לזכור?
לשאול את החניכים- את מי הם חושבים שצריך לזכור?למה?
את מי זוכרים בהיסטוריה?
לשאול את החניכים על - מישהו שאבד להם והם זוכרים
מה הם זוכרים בו? מה ייחד אותו?
#לציין את העובדה כי בישראל מצויינים 2 ימי זכרון
לשאול את השאלה: למה זה חשוב?
1. רכושו האמיתי של האדם הוא זכרונות בשום דבר אחר אינו כה עשיר או כה עני. (אלכסנדר סמית')
2. כל עוד מישהו זוכר אותנו, אנחנו חיים. (קרלוס רואיס סאפון,מתוך הספר "צלה של הרוח")
3. כך, בהבזק הזיכרון הזה ששב וגח במכת מחץ, ידעתי מי אני, מאין באתי, ולאן אני הולך.
מן הזיכרון הזה שאבתי, בהיחלצי מן האין, את מעיינות חיי ששבתי ואיתרתי...
כך , מחמת שובו של הזיכרון, של אסון החיים, נודיתי מן האושר המטורף שבשכחה.
ועברתי מן האין הערב אל חרדת החיים. (חורחה סמפרון,מתוך הספר "הכתיבה או החיים")02
#להכיר לחניכים את התופעה של מכחישי שואה...
מה ההשפעות העלולות להיגרם להנצחת השואה?
הכחשת השואה היא הטענה כי השואה לא אירעה, או כי לא הייתה בממדים המיוחסים לה על ידי ההיסטוריונים מהזרם המרכזי,
או כי לא הייתה מכוונת ומאורגנת על ידי הממשלה הנאצית בגרמניה או כי לא הייתה מכוונת דווקא כלפי יהודים.
#לשאול
אם הם הבינו למה מנציחים המון אנשים בישראל
ולמה מקיימים ימי זכרון?
על החניכים לרשום את כל מה שהם ראו על השולחן ולזכור כמה שיותר פריטים.
עושים הרבה סיבובים עד שימאס
#המטבע
מתחלקים ל2 קבוצות ולכל קבוצה יש מטבע
על הקבוצה להעביר את המטבע מיד ליד
כאשר המדריך אומר עצור כולם קוראים"המטבע!"
ומושיטים ידיהם קדימה
על כל קבוצה לגלות איפה המטבע של הקבוצה השנייה.
#משחק הזיכרון האנושי
בוחרים מתנדב שיצא.
שאר השבט מתחלק לזוגות כאשר כל זוג ממציא תנועה משותפת (הרמת יד, גירוד באוזן וכד´).
הזוגות מתערבבים ביניהם ויושבים כך שלא יישב חניך ליד בן זוגו.
קוראים לחניך ואומרים לו שברשותו עשרה ניסיונות ניחוש כאשר על כל ניחוש נכון הוא מקבל ניחוש נוסף.
החניך מצביע על שני חניכים ואומר להם לעשות את התנועות שלהם וכך, כמו במשחק הקלפים יאסוף את הזוגות
שמצא על ידי הורדת ראשם עד שיגלה את כולם.
#זכרון משיר
בוחרים 2 מתנדבים שייצאו
החניכים מתחלקים לזוגות ועל כל זוג לבחור 2 שורות משיר
כך שכל חניך אומר שורה אחת
החניכים התערבבו
על המתנדבים לסדר את החניכים כזוגות לפי שירים
#.-דיון/שאלה: מה זה לזכור?
#ציטוט מויקיפדיה:
"זיכרון הוא יכולתו של האורגניזם לאגור מידע מהסביבה
דרך החושים ולהשתמש בו.
המילה "זיכרון" מתייחסת גם ליכולת אגירת המידע וגם למידע הנאגר עצמו.
בפסיכולוגיה קוגניטיבית והתחומים משיקים לה, כגון בינה מלאכותית,
מדעי העצב וכן תחומים נוספים,
זיכרון היא היכולת לקודד, לאחסן ולשלוף מידע ממאגר זיכרון."
#את מי/מה צריך לזכור?
לשאול את החניכים- את מי הם חושבים שצריך לזכור?למה?
את מי זוכרים בהיסטוריה?
לשאול את החניכים על - מישהו שאבד להם והם זוכרים
מה הם זוכרים בו? מה ייחד אותו?
#לציין את העובדה כי בישראל מצויינים 2 ימי זכרון
לשאול את השאלה: למה זה חשוב?
1. רכושו האמיתי של האדם הוא זכרונות בשום דבר אחר אינו כה עשיר או כה עני. (אלכסנדר סמית')
2. כל עוד מישהו זוכר אותנו, אנחנו חיים. (קרלוס רואיס סאפון,מתוך הספר "צלה של הרוח")
3. כך, בהבזק הזיכרון הזה ששב וגח במכת מחץ, ידעתי מי אני, מאין באתי, ולאן אני הולך.
מן הזיכרון הזה שאבתי, בהיחלצי מן האין, את מעיינות חיי ששבתי ואיתרתי...
כך , מחמת שובו של הזיכרון, של אסון החיים, נודיתי מן האושר המטורף שבשכחה.
ועברתי מן האין הערב אל חרדת החיים. (חורחה סמפרון,מתוך הספר "הכתיבה או החיים")02
#להכיר לחניכים את התופעה של מכחישי שואה...
מה ההשפעות העלולות להיגרם להנצחת השואה?
הכחשת השואה היא הטענה כי השואה לא אירעה, או כי לא הייתה בממדים המיוחסים לה על ידי ההיסטוריונים מהזרם המרכזי,
או כי לא הייתה מכוונת ומאורגנת על ידי הממשלה הנאצית בגרמניה או כי לא הייתה מכוונת דווקא כלפי יהודים.
#לשאול
אם הם הבינו למה מנציחים המון אנשים בישראל
ולמה מקיימים ימי זכרון?