עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

ערב בית ספר (בצפר:)

מסר: כי כבר מתחילים להריח את החופש..
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

ערב בית ספר (בצפר:)

הודעהעל ידי טליה פוירשטיין מנהלת לשעבר תודה על תרומתך! » 06/06/2018, 00:05

בס"ד ובהשתדלותנו

מהלך הפעולה:
♤ משחק פתיחה: Spy (מרגל)
יושבים במעגל. מחליטים קודם על מקום, לדוגמא, בית חולים, הכנסת, ים וכד'. כל חניך מקבל פתק שכתוב עליו את המקום, חוץ משלושה חניכים שמקבלים spy.
המטרה של הקבוצה היא לגלות מי המרגלים. זה הולך באמצעות שאלות: המדריך מתחיל ושואל את אחד החניכים באקראי שאלה על המקום. לדוג- מה היית מביא לשם ? עם איזה בגדים היית בא ? עם מי היית הולך לשם ? מה היית אוכל שם ? החניך ששאלו אותו חייב לענות, ולפי התשובה אפשר לראות אם הוא יודע על איזה מקום מדובר, או שהוא מרגל. לאחר מכן החניך שענה שואל חניך אחר, מה שגם יכול לחשוף את המרגל.
משחקים עד שיש חשודים.
(אפשר לעשות חשדות כמו במאפייה).
כמובן שהמקום יהיה בית ספר.. (:

♤ משחקים לפי מערכת:
מומלץ להכין מערכת שעות גדולה ולתלות.
1. לשון: פירושי מילים
חניך יוצא. אומרים לכל מי שנשאר מילה לא מוכרת מהמילון ואת הפירוש, כשמי שיצא צריך לגלות מה הפירוש האמיתי. עושים סבב וכל אחד ממציא פירוש למילה, ורק חניך אחד אומר את הפירוש האמיתי.
2. מתמטיקה: שבע בום
3. תנ"ך: חידון תנך
מעמידים שני חניכים שמתמודדים בחידון תנך. אפשר בסוף להכריז על חתן/כלת התנך השבטי.
קישור לשאלות מחידון התנ"ך-
https://m.ynet.co.il/Articles/4208136
4. ספרות: סיפור בהמשכים
מעבירים דף. כל חניך כותב שורה מסיפור שהוא ממציא, מקפל וכותב מילת המשך בשורה הבאה. החניך הבא צריך להמשיך את הסיפור, וכן הלאה. כמובן שבסוף מקריאים (:
5. היסטוריה: פינגפונג תאריכים
פינגפונג- משחק בו שני ממודדים מתחרים אחד מול השני, כשכל אחד בתורו זורק מילה בנושא מסויים שנקבע. לדוגמא, ספרים, משחקי קופסא, מכוניות. מי שנגמר לו הרעיונות ראשון או שחזר על אותו דבר פעמיים, נפסל.
כאן נשחק את הפינגפונג עם תאריכים של דברים מההיסטוריה. לדוג מרד בר כוכבא ב70 לספירה או הכרזת מדינת ישראל ב48.
זה צריך להיות משחק ממש מהיר.
6. ספורט: מחניים/מירוץ שליחים.
7. אנגלית: לשיר את האייביסי כמה שיותר מהר.
(לא לשבטים מעורבים).
8. אזרחות: הפרלמנט
יושבים במעגל, ומחלקים את השבט לשתי קבוצות כשלכל קבוצה יש סימן זיהוי בולט (לדוגמא נעליים מסויימות, שיער בתסרוקת מסויימת, שעון על היד או צבע חולצה). כותבים על פתקים את השמות של כל החניכים, וכל חניך מקבל שם של חניך אחר, כשרק הוא יודע את השם החדש שלו. מחליטים על ארבעה כיסאות בולטים במעגל שהם 'הפרלמנט', ומושיבים בהם שניים מכל קבוצה. המטרה של כל קבוצה היא שכל יושבי הפרלמנט יהיו מהקבוצה שלה. איך עושים את זה ? יש כיסא אחד ריק, וכל פעם מי שמימין לכיסא הריק קורא בשם של מישהו. מי שקיבל את השם הזה בפתק, עובר לכיסא הריק. ככה ממשיכים עד שמצליחים לפנות את הכיסאות של הפרלמנט, להוציא משם את הקבוצה היריבה ולהכניס משתתפים מהקבוצה שלך. קבוצה שהצליחה שכל הפרלמנט יהיה משלה, מנצחת !

♤ כמו מורה: הרצאה
נותנים לחניך להרצות על נושא מסויים ובאמצע תוקעים לו נושאים לא קשורים, כשכל פעם הוא צריך להתחיל לדבר על הנושא החדש.
נושאים לדוגמא-
כל דבר בעקרון (: שוקולד, גלובליזציה, מצב החסה בשטחים, במבה vs שוש, כדורגל, גרביים. וכו וכו.


ב"הצלחה! ♡

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!