פורסם: 08/06/2018, 16:29
בס"ד ובהשתדלותנו
מהלך הפעולה:
♧ שלב א- אחרי הגירוש
בתחילת הפעולה מתיישבים במקום מסויים, ואחרי שכולם מתמקמים אומרים ש"אויש בעצם המקום הזה לא טוב לפעולה" ומעבירים את כולם למקום אחר. עושים את זה פעמיים-שלוש עם תירוצים שונים, עד שהחניכים כבר ממש עצבניים עליכם. מתחילים את הפעולה.
》מסבירים לחניכים: ככה המגורשים מרגישים לאחר הגירוש. מעבירים אותם ממקום למקום, אין להם בית. משהו קבוע. אפשר לתת דוגמא על מגורשי גוש קטיף שעדיין חלקם בקראוונים, כמעט 13 שנה אחרי הגירוש.
♧ שלב ב- בגירוש
מחלקים את השבט לשתי קבוצות, כשכל קבוצה צריכה לבנות את המגדל הכי גבוה מכוסות חדפ/ קלפים. אם אתם ממש יצירתיים- שיפודים ומרשמלו להדבקה. עובד נהדר ויוצא ממש מגניב (:
אחרי שהקבוצות גומרות לבנות (או שנגמר הזמן), באים למגדל ובועטים בו. הכל מתפרק.
》מסבירים לחניכים: לתושבי נתיב האבות, כמו לכם, יש בתים שהם עמלו עליהם. שכונה שלמה שנהרסת.
♧ שלב ג- לפני הגירוש
משחקים תופסת 'לא ידוע'. כמו תופסת רגילה, רק שכשמישהו נתפס והופך להיןת התופס, לא אומרים מי זה, ככה שאף אחד לא ויודע מי התופס, חוץ ממי שתפס אותו קודם, וכל פעם התופס מתחלף.
》מסבירים לחניכים: תושבי נתיב האבות נמצאים עכשיו באי ידיעה של מה יהיה. הם לא יודעים איך ייראה העתיד שלהם. האם יפונו, איפה יגורו, מה יהיה איתם ועם המשפחות שלהם. האם יוסדרו הבתים שלהם.
♧ שלב ד'- כמה אנחנו יודעים על נתיב האבות ?
1. איפה נמצאת שכונת נתיב האבות ? (אלעזר שבגוש עציון)
2. כמה בתים יש בנתיב האבות ? (17)
3. על איזה סוג קרקע עומד נתיב האבות ? (חלק אדמות מדינה וחלק אדמת 'מירי'- קרקע השייכת למדינה וניתנת לעיבוד תמורת תשלום)
4. מתי אמור להתרחש הפינוי של נתיב האבות ? (כט סיוון, 12.6 יום שלישי הקרוב)
5. מה הפתרון שהוצא לתושבים? (קראוונים לשלוש שנים בחלקה 91 המרוחקת מהשכונה).
》אפשר להעלות כאן שאלות לדיון כמו- האם לדעתכם נכון לפנות ? למה לאף אחד לא אכפת כשמפנים שכונה בארץ ישראל ? מה כל כך חשוב בשכונה אחת קטנה ? מה אנחנו יכולים לעשות ?
♧ שלב ה'- קטע
"בעוד 12 יום, גם אני הולך להיות בפינוי, בנתיב האבות.
15 בתים, 15 משפחות, 15 חברים, אחים,
עלו כחלוצים על הקרקע.
ללא כל וודאות ובנו את ביתם.
כי הם האמינו ומאמינים
האמינו שהאדמה שלנו
האמינו שהמקום חשוב מבחינה אסטרטגית
האמינו שזו זכותינו הטבעית כעם ישראל לשבת על אדמותנו
האמינו שלמרות הסיכון הביטחוני
ולמרות הסיכון המשפחתי
חייבים לשבת בנתיב האבות.
גם אני מאמין.
כתוצאה מהאמונה ומהמעשה,
השכונה תורחב וייבנו מאות יחידות דיור, בזכותם.
בזכותם ובזכות המאבק הציבורי,
המאבק להראות לעם ולההנגה שנתיב האבות חשובה לנו
ושלא נוותר בקלות על זכותנו הטבעית
וברשותכם גם המשפטית. צדק לא נעשה פה.
אבל המילה האחרונה נאמרה והמשפחות יפונו והבתים יהרסו.
אז אני אהיה שם,
כי המילה האחרונה באמת, היא שלנו, ותאמר על ידי הציבור
הציבור שיבוא לתמוך ולזעוק,
יחד עם חברינו, אחינו.
אני אהיה בנתיב האבות."
חובב גליק
♡ כדאי להדגיש שאנחנו ממשיכים להתפלל שבעזרת ה' שכונת נתיב האבות תוסדר. אנחנו נעשה הכל ולא נוותר לעולם כל שום חלק בארץ ישראל.
אנחנו נתמוך ונחבק וניתן יד לאחים שלנו, ונעזור להם במה שנוכל.
ב"הצלחה
בשורות טובות בעזרת ה'
מהלך הפעולה:
♧ שלב א- אחרי הגירוש
בתחילת הפעולה מתיישבים במקום מסויים, ואחרי שכולם מתמקמים אומרים ש"אויש בעצם המקום הזה לא טוב לפעולה" ומעבירים את כולם למקום אחר. עושים את זה פעמיים-שלוש עם תירוצים שונים, עד שהחניכים כבר ממש עצבניים עליכם. מתחילים את הפעולה.
》מסבירים לחניכים: ככה המגורשים מרגישים לאחר הגירוש. מעבירים אותם ממקום למקום, אין להם בית. משהו קבוע. אפשר לתת דוגמא על מגורשי גוש קטיף שעדיין חלקם בקראוונים, כמעט 13 שנה אחרי הגירוש.
♧ שלב ב- בגירוש
מחלקים את השבט לשתי קבוצות, כשכל קבוצה צריכה לבנות את המגדל הכי גבוה מכוסות חדפ/ קלפים. אם אתם ממש יצירתיים- שיפודים ומרשמלו להדבקה. עובד נהדר ויוצא ממש מגניב (:
אחרי שהקבוצות גומרות לבנות (או שנגמר הזמן), באים למגדל ובועטים בו. הכל מתפרק.
》מסבירים לחניכים: לתושבי נתיב האבות, כמו לכם, יש בתים שהם עמלו עליהם. שכונה שלמה שנהרסת.
♧ שלב ג- לפני הגירוש
משחקים תופסת 'לא ידוע'. כמו תופסת רגילה, רק שכשמישהו נתפס והופך להיןת התופס, לא אומרים מי זה, ככה שאף אחד לא ויודע מי התופס, חוץ ממי שתפס אותו קודם, וכל פעם התופס מתחלף.
》מסבירים לחניכים: תושבי נתיב האבות נמצאים עכשיו באי ידיעה של מה יהיה. הם לא יודעים איך ייראה העתיד שלהם. האם יפונו, איפה יגורו, מה יהיה איתם ועם המשפחות שלהם. האם יוסדרו הבתים שלהם.
♧ שלב ד'- כמה אנחנו יודעים על נתיב האבות ?
1. איפה נמצאת שכונת נתיב האבות ? (אלעזר שבגוש עציון)
2. כמה בתים יש בנתיב האבות ? (17)
3. על איזה סוג קרקע עומד נתיב האבות ? (חלק אדמות מדינה וחלק אדמת 'מירי'- קרקע השייכת למדינה וניתנת לעיבוד תמורת תשלום)
4. מתי אמור להתרחש הפינוי של נתיב האבות ? (כט סיוון, 12.6 יום שלישי הקרוב)
5. מה הפתרון שהוצא לתושבים? (קראוונים לשלוש שנים בחלקה 91 המרוחקת מהשכונה).
》אפשר להעלות כאן שאלות לדיון כמו- האם לדעתכם נכון לפנות ? למה לאף אחד לא אכפת כשמפנים שכונה בארץ ישראל ? מה כל כך חשוב בשכונה אחת קטנה ? מה אנחנו יכולים לעשות ?
♧ שלב ה'- קטע
"בעוד 12 יום, גם אני הולך להיות בפינוי, בנתיב האבות.
15 בתים, 15 משפחות, 15 חברים, אחים,
עלו כחלוצים על הקרקע.
ללא כל וודאות ובנו את ביתם.
כי הם האמינו ומאמינים
האמינו שהאדמה שלנו
האמינו שהמקום חשוב מבחינה אסטרטגית
האמינו שזו זכותינו הטבעית כעם ישראל לשבת על אדמותנו
האמינו שלמרות הסיכון הביטחוני
ולמרות הסיכון המשפחתי
חייבים לשבת בנתיב האבות.
גם אני מאמין.
כתוצאה מהאמונה ומהמעשה,
השכונה תורחב וייבנו מאות יחידות דיור, בזכותם.
בזכותם ובזכות המאבק הציבורי,
המאבק להראות לעם ולההנגה שנתיב האבות חשובה לנו
ושלא נוותר בקלות על זכותנו הטבעית
וברשותכם גם המשפטית. צדק לא נעשה פה.
אבל המילה האחרונה נאמרה והמשפחות יפונו והבתים יהרסו.
אז אני אהיה שם,
כי המילה האחרונה באמת, היא שלנו, ותאמר על ידי הציבור
הציבור שיבוא לתמוך ולזעוק,
יחד עם חברינו, אחינו.
אני אהיה בנתיב האבות."
חובב גליק
♡ כדאי להדגיש שאנחנו ממשיכים להתפלל שבעזרת ה' שכונת נתיב האבות תוסדר. אנחנו נעשה הכל ולא נוותר לעולם כל שום חלק בארץ ישראל.
אנחנו נתמוך ונחבק וניתן יד לאחים שלנו, ונעזור להם במה שנוכל.
ב"הצלחה
בשורות טובות בעזרת ה'