פורסם: 22/06/2018, 13:47
פתיחה-
לוקחים 24 פתקים שרשום עליהם "שעה", ופתקים שרשום עליהם דברים שאדם מבזבז עליהם את זמנו במהלך היום (למשל: שינה, משפחה, מחשב, טלוויזיה, תחביבים, התנדבות ...).
המדריך פורס את הפתקים של הדברים שאפשר לעשות על הרצפה,
נותן לחניכים את הפתקים של השעות,
ואז הוא אומר לחניכים לחלק את "השעות" בין כל הפתקים שאפשר לבזבז עליהם את הזמן (למשל: שינה- 8 פתקים של "שעה", מחשב- 2 פתקים של "שעה"...).
ואז אחרי שהם מחלקים את השעות של כל היום, המדריך מספר סיפור על אדם שהיה חולה. הרופאים לא ידעו מהי המחלה ואמרו לחולה שימות תוך שבוע.
המדריך אומר לחניכיו לחלק את סדר היום אם הם היו במקום אותו בן אדם (ואז הם מחלקים את היום לדברים הרבה יותר חשובים פחות מחשב ושינה ויותר משפחה וכו').
אם רוצים אפשר להמשיך את הסיפור ולהגיד שעבר שבוע, שבועיים, שלוש והאדם לא נפטר אז הוא הלך לרופא ושאל אותו למה הוא לא מת
והרופא אמר לו שהוא התבלבל בתיקים הרפואיים עם מישהו אחר והוא בעצם אמור לחיות......
ואז אומרים עכשיו סדרו שוב את שעות היום שלכם ולראות את השינוי. לרוב הם ישנו ויסדרו יותר את הזמן.
משחקים שתוך זמן מסויים צריך להסתדר לפי-
מידת נעליים חודשים ילדים במשפחה וכו'
הסיפור בנק הזמן-
תארו לעצמכם, שיש בנק המזכה אתכם בכל בוקר בסכום של 86,400 ש"ח
היתרה אינה עוברת מיום ליום. בכל לילה, כל סכום של הוצאתם במשך היום נמחק.
מה הייתם עושים? מוציאים כל שקל כמובן. לכל אחד מאתנו בנק שכזה.
שם הבנק : ז מ ן
בכל בוקר אנו מזוכים ב- 86,400 שניות. בכל לילה מה שלא נוצל לטובה, הולך לאיבוד.
היתרה אינה עוברת ליום שלמחרת. אין אוברדרפט. בכל יום, נפתח החשבון מחדש.
בכל לילה, מה שנותר נמחק. אם לא השתמשתם במה שהיה בחשבון- ההפסד כולו שלכם.
אי אפשר לחזור אחורה. גם אי אפשר למשוך כנגד המחר. מוכרחים לחיות בהווה,
על חשבון הזמן שניתן לנו בכל יום.
השקיעו את זמנכם, על מנת להשיג ממנו את מירב הבריאות, האושר וההצלחה בעתיד.
השעון מתקתק, נצלו את הזמן, היום!
על מנת להבין מהו ערכה של שנה אחת- שאלו תלמיד שנשאר כיתה.
על מנת להבין מהו ערכו של חודש אחד- שאלו אמא שילדה פג
על מנת להבין מהו ערכו של שבוע אחד- שאלו עורך של עיתון שבועי.
על מנת להבין מהו ערכה של שעה אחת- שאלו אוהבים המחכים לפגישה.
על מנת להבין מהו ערכה של דקה אחת- שאלו את האדם שפספס רכבת.
על מנת להבין מהו ערכה של שניה אחת- שאלו את האדם שניצל מתאונת דרכים.
על מנת להבין מהו ערכה של אלפית השניה- שאלו את הספורטאי שזכה במדליית כסף.
תבינו מהו ערכו של כל רגע ותוקירו אותו יותר, אם חלקתם אותו עם אדם מיוחד,
אדם יקר, זכרו שהזמן אינו ממתין לשום אדם.
האתמול הוא היסטוריה. המחר אינו ידוע.
היום הוא מתנה. וכדי להוכיח לכם תבדקו איך קוראים להווה באנגלית! (PRESENT
לוקחים 24 פתקים שרשום עליהם "שעה", ופתקים שרשום עליהם דברים שאדם מבזבז עליהם את זמנו במהלך היום (למשל: שינה, משפחה, מחשב, טלוויזיה, תחביבים, התנדבות ...).
המדריך פורס את הפתקים של הדברים שאפשר לעשות על הרצפה,
נותן לחניכים את הפתקים של השעות,
ואז הוא אומר לחניכים לחלק את "השעות" בין כל הפתקים שאפשר לבזבז עליהם את הזמן (למשל: שינה- 8 פתקים של "שעה", מחשב- 2 פתקים של "שעה"...).
ואז אחרי שהם מחלקים את השעות של כל היום, המדריך מספר סיפור על אדם שהיה חולה. הרופאים לא ידעו מהי המחלה ואמרו לחולה שימות תוך שבוע.
המדריך אומר לחניכיו לחלק את סדר היום אם הם היו במקום אותו בן אדם (ואז הם מחלקים את היום לדברים הרבה יותר חשובים פחות מחשב ושינה ויותר משפחה וכו').
אם רוצים אפשר להמשיך את הסיפור ולהגיד שעבר שבוע, שבועיים, שלוש והאדם לא נפטר אז הוא הלך לרופא ושאל אותו למה הוא לא מת
והרופא אמר לו שהוא התבלבל בתיקים הרפואיים עם מישהו אחר והוא בעצם אמור לחיות......
ואז אומרים עכשיו סדרו שוב את שעות היום שלכם ולראות את השינוי. לרוב הם ישנו ויסדרו יותר את הזמן.
משחקים שתוך זמן מסויים צריך להסתדר לפי-
מידת נעליים חודשים ילדים במשפחה וכו'
הסיפור בנק הזמן-
תארו לעצמכם, שיש בנק המזכה אתכם בכל בוקר בסכום של 86,400 ש"ח
היתרה אינה עוברת מיום ליום. בכל לילה, כל סכום של הוצאתם במשך היום נמחק.
מה הייתם עושים? מוציאים כל שקל כמובן. לכל אחד מאתנו בנק שכזה.
שם הבנק : ז מ ן
בכל בוקר אנו מזוכים ב- 86,400 שניות. בכל לילה מה שלא נוצל לטובה, הולך לאיבוד.
היתרה אינה עוברת ליום שלמחרת. אין אוברדרפט. בכל יום, נפתח החשבון מחדש.
בכל לילה, מה שנותר נמחק. אם לא השתמשתם במה שהיה בחשבון- ההפסד כולו שלכם.
אי אפשר לחזור אחורה. גם אי אפשר למשוך כנגד המחר. מוכרחים לחיות בהווה,
על חשבון הזמן שניתן לנו בכל יום.
השקיעו את זמנכם, על מנת להשיג ממנו את מירב הבריאות, האושר וההצלחה בעתיד.
השעון מתקתק, נצלו את הזמן, היום!
על מנת להבין מהו ערכה של שנה אחת- שאלו תלמיד שנשאר כיתה.
על מנת להבין מהו ערכו של חודש אחד- שאלו אמא שילדה פג
על מנת להבין מהו ערכו של שבוע אחד- שאלו עורך של עיתון שבועי.
על מנת להבין מהו ערכה של שעה אחת- שאלו אוהבים המחכים לפגישה.
על מנת להבין מהו ערכה של דקה אחת- שאלו את האדם שפספס רכבת.
על מנת להבין מהו ערכה של שניה אחת- שאלו את האדם שניצל מתאונת דרכים.
על מנת להבין מהו ערכה של אלפית השניה- שאלו את הספורטאי שזכה במדליית כסף.
תבינו מהו ערכו של כל רגע ותוקירו אותו יותר, אם חלקתם אותו עם אדם מיוחד,
אדם יקר, זכרו שהזמן אינו ממתין לשום אדם.
האתמול הוא היסטוריה. המחר אינו ידוע.
היום הוא מתנה. וכדי להוכיח לכם תבדקו איך קוראים להווה באנגלית! (PRESENT