פורסם: 14/07/2013, 22:08
מהלך הפעולה:
א. בחרו מתנדב ותנו לו כרטיס עם פתגם אותו הוא צריך להציג בפנטומימה, הקבוצה צריכה לגלות איזה פתגם הוא הציג.
ב. נותנים לכל חניך מס' מסויים של מסטיקים (לא יותר מ-10ולא פחות מ-5...), אומרים להם שמעכשיו אסור לדבר, ומי שמדבר לוקחים לו מסטיק אחד.
משחקיםכל מיני משחקים ומבצעים משימות שלא מחייבים דיבור, אבל יהיה יותר קל להסתדר אם
מדברים...
למשל:
1. להסתדר בשורה לפי מידתה נעליים, לפי הא'-ב' של השם של האבא וכדו'
2 .משחק השוקולד
3.הטבעת
4.תופסת
ועוד משחקים שהשבט שלכם אוהב...
סביר להניח שהחניכים ישתדלו מאד לא לדבר כדי שלא תקחו מהם מסטיקים...
ג. שחקו עם החניכים "טלפון שבור" בפעם הראשונה העבירו מילה ארוכה ומסובכת לדוגמא: אפוטרופוס ובפעם השנייה העבירו משפט עם מילים
מובנות ,לדוג': חיפושית עם רגלים ארוכות.
ד. ספרו לחניכים את הסיפור "ערכו של הכוכב הבודד":
חבר שלנו הלך על חוף נטוש במקסיקו בשעת השקיעה,
כאשר טייל להנאתו ראה אדם נוסף במרחק.
כאשר קרב אליו הבחין שהמקומי גוחן לקרקע, מרים משהו וזורקו לים.
הוא חזר על כך פעמים אחדות.
כאשר החבר שלנו קרב יותר, הוא ראה שהאיש אוסף כוכבי ים
שנשטפו אל החוף ומחזיר אותם לים.
החבר שלנו עמד נבוך, הוא הגיע אל אותו אדם ואמר:
"ערב טוב, חבר, תהיתי מה אתה עושה?"
"אני מחזיר את כוכבי הים בחזרה למים,
עכשיו יש שפל וכל הכוכבים האלו נשטפו לחוף. אם הם יישארו כאן, הם ימותו מחוסר חמצן".
"אני מבין"- השיב החבר שלנו. "אבלבוודאי יש אלפי כוכבים על החוף הזה. לא תוכל להחזיר את כולם, הם רבים מדי, ובוודאי
זה קורה במאות חופים אחרים. האם אינך מבין שאין בכך טעם?!".
המקומי חייך והמשיך להרים כוכבים ולהחזירם לים.
"אתה מבין, עבור הכוכב הבודד הזה זה משנה מאוד!"
הסבירו לחניכים שמתוך הסיפור אנו רואים, כי בזכות תשומת ליבו של המקומי כוכבי- הים הוחזרו לים וכך הוא הציל אותם ממות.
להכין-כרטיסים לפנטומימה.
להביא-מסטיקים ,טבעת.
המסר: בשביל מסטיק אתם מוכנים לשתוק ובשביל חבר לא??? (אפשר לכתוב את המשפט הזה על שלט גדול ולפתוח אותו בסוף הפעולה) בשביל שלא יקחו לכם מסטיקים לא דיברתם והייתם מוכנים לשתוק, אבל כשזה נוגע לחבר שלכם- לדבר לשון הרע, להעליב וכו' (מה שמתאים לשבט אנחנו עשינו על הקשבה יותר) אז לא
תמיד מתאפקים מלדבר...
א. בחרו מתנדב ותנו לו כרטיס עם פתגם אותו הוא צריך להציג בפנטומימה, הקבוצה צריכה לגלות איזה פתגם הוא הציג.
ב. נותנים לכל חניך מס' מסויים של מסטיקים (לא יותר מ-10ולא פחות מ-5...), אומרים להם שמעכשיו אסור לדבר, ומי שמדבר לוקחים לו מסטיק אחד.
משחקיםכל מיני משחקים ומבצעים משימות שלא מחייבים דיבור, אבל יהיה יותר קל להסתדר אם
מדברים...
למשל:
1. להסתדר בשורה לפי מידתה נעליים, לפי הא'-ב' של השם של האבא וכדו'
2 .משחק השוקולד
3.הטבעת
4.תופסת
ועוד משחקים שהשבט שלכם אוהב...
סביר להניח שהחניכים ישתדלו מאד לא לדבר כדי שלא תקחו מהם מסטיקים...
ג. שחקו עם החניכים "טלפון שבור" בפעם הראשונה העבירו מילה ארוכה ומסובכת לדוגמא: אפוטרופוס ובפעם השנייה העבירו משפט עם מילים
מובנות ,לדוג': חיפושית עם רגלים ארוכות.
ד. ספרו לחניכים את הסיפור "ערכו של הכוכב הבודד":
חבר שלנו הלך על חוף נטוש במקסיקו בשעת השקיעה,
כאשר טייל להנאתו ראה אדם נוסף במרחק.
כאשר קרב אליו הבחין שהמקומי גוחן לקרקע, מרים משהו וזורקו לים.
הוא חזר על כך פעמים אחדות.
כאשר החבר שלנו קרב יותר, הוא ראה שהאיש אוסף כוכבי ים
שנשטפו אל החוף ומחזיר אותם לים.
החבר שלנו עמד נבוך, הוא הגיע אל אותו אדם ואמר:
"ערב טוב, חבר, תהיתי מה אתה עושה?"
"אני מחזיר את כוכבי הים בחזרה למים,
עכשיו יש שפל וכל הכוכבים האלו נשטפו לחוף. אם הם יישארו כאן, הם ימותו מחוסר חמצן".
"אני מבין"- השיב החבר שלנו. "אבלבוודאי יש אלפי כוכבים על החוף הזה. לא תוכל להחזיר את כולם, הם רבים מדי, ובוודאי
זה קורה במאות חופים אחרים. האם אינך מבין שאין בכך טעם?!".
המקומי חייך והמשיך להרים כוכבים ולהחזירם לים.
"אתה מבין, עבור הכוכב הבודד הזה זה משנה מאוד!"
הסבירו לחניכים שמתוך הסיפור אנו רואים, כי בזכות תשומת ליבו של המקומי כוכבי- הים הוחזרו לים וכך הוא הציל אותם ממות.
להכין-כרטיסים לפנטומימה.
להביא-מסטיקים ,טבעת.
המסר: בשביל מסטיק אתם מוכנים לשתוק ובשביל חבר לא??? (אפשר לכתוב את המשפט הזה על שלט גדול ולפתוח אותו בסוף הפעולה) בשביל שלא יקחו לכם מסטיקים לא דיברתם והייתם מוכנים לשתוק, אבל כשזה נוגע לחבר שלכם- לדבר לשון הרע, להעליב וכו' (מה שמתאים לשבט אנחנו עשינו על הקשבה יותר) אז לא
תמיד מתאפקים מלדבר...