עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 15/07/2018, 13:12
על ידי עדי אביאור
מניחים 2 קופסאות, אחת עטופה יפה וריקה ובשניה שמים רק סוכריות בפנים ואז שואלים מה יש בקופסאות- בפשוטה לכאורה יש את הטוב.
משחקים משחק- כל אחד מקבל פתק על הגב עם איזשהו תיאור חיצוני עליו.
האחרים צריכים להתייחס בהתאם וצריך לנחש מה התיאור.
דוגמאות לתיאורים- מכוער ,נמוך, שמן, פוזל, משקפופר, מגמגם, צולע
*שואלים כל אחד איך התייחסו אליו ואיך הוא הרגיש
*מעבירים מראה בין החניכים וכל אחד בתורו אומר על עצמו דבר אחד טוב.
מקריאים את הספר משהו אחר- (למי שאין יש פה רקע קצר)
"משהו אחר" הוא יצור בלתי מזוהה החי בקרב בעלי חיים, אך מאופיין כיצור אנושי. הוא נראה שונה ובלתי מוגדר ולכן כשמו כן הוא- "משהו אחר".
" משהו אחר" שונה מחבריו בעיקר מראהו החיצוני. ואיך הוא יודע שהוא שונה? "כי כך אמרו לו כולם."
משהו אחר מנסה להיות כמו כולם . הוא מצייר כמו כולם, מצטרף לטיולים ולמשחקים כמו כולם. אך הם אומרים לו "מצטערים אתה לא משלנו, אתה לא כמונו. אתה משהו אחר".
ערב אחד מגיע "מישהו" ומתדפק על דלתו. "מישהו" הוא יצור מוקצן יותר ובלתי מזוהה. כשהוא מושיט את כפתו לשלום, אין זה ברור אם זהו טלף או סנפיר. ל"מישהו" ברור שהוא ו"משהו אחר" יכולים להיות חברים טובים , בגלל ששניהם אחרים. אך "משהו אחר" ממש לא בטוח ש"מישהו" כמוהו… עד לרגע שבו הוא מביט בעצמו במראה ומבין כי "מישהו" או "משהו אחר" או אפילו כל אחד אחר יכולים להיות חברים

לסיכום- בקופסאות ,למרות המראה החיצוני הטוב היה בפשוט.
זה לא נעים לקבל התייחסות רעה בגלל דבר חיצוני וזה מגוחך להתייחס לפי דבר חיצוני. בכל אחד יש דברים טובים בפנים , רק צריך לחפש⁦-

בהצלחה!!