עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 28/08/2018, 13:21
על ידי הדר אלאלוף
משחקי זמן: הזמן קצר והמלאכה מרובה! 
המדריך יחלק את החניכים לשתי קבוצות

(אפשר גם לשחק בקבוצה אחת, אם יש מעט חניכים).

כל קבוצה בתורה מקבלת משימה. לחלק מהמשימות הקבוצה שולחת נציג,

וחלק אחר הן משימות קבוצתיות. קבוצה או נציג שעומדים במשימה, זוכים בנקודות.

קבוצה שתצבור בסוף המשחק הכי הרבה נקודות תזכה.

   
מדריך יקר! חשוב להכין מראש משימות רבות.

לדוגמא: לרוץ עם מים בפה, להעביר קופסת גפרורים על אצבע מאחד לשני,

 מרוץ שליחים, לאסוף פריט מכל חבר בקבוצה, ועוד. . . 
התחל לשחק עם החניכים אך הגבל כל משימה בזמן

(זמן מוקצב מראש – חצי דקה - דקה, משותף לכל המשימות),

כשנגמר הזמן - מופסקת המשימה.

נחמד לעשות זאת עם שעון מעורר/שעון חול/מכסה של סיר וכף-גונג!!!) 
לאחר שנריץ כמה וכמה משימות, יש להניח שהחניכים יגיעו ל'קוצר נשימה' פיזית ונפשית.

 

 נניח להם לנפוש קמעא, ונחשוב יחד עמם:

מה גרם לנו לתחושת הלחץ במהלך המשחקים? (מגבלת הזמן)

מה הרגישו החניכים שלא הצליחו לעמוד במשימות מפאת קוצר הזמן? (פספוס, תסכול וכו')

ננסה להעמיק ולחשוב עם החניכים, במבט לאחור,

האם היו יכולים לחשוב על דרכים לייעל את רמת הביצוע שלהם במשימות השונות?!

(חשבו על אסטרטגיות שונות לניצול זמן: תכנון מראש,

שיתוף פעולה, עידוד ודרבון הדדי, יתר ריכוז ומאמץ ועוד ועוד...)  
נבין עם החניכים שבכל אופן, את הזמן המוקצב לנו מראש, לא נוכל לשנות.

זהו הזמן הנתון לנו לביצוע המשימה. מה שנוכל לשנות,

זה את האופן שבו אנחנו מבצעים את המשימה –

מה אנחנו עושים עם הזמן שיש לנו!!!