פורסם: 12/09/2018, 15:30
פתיחה:
סבב. כל חניך אומר מה לדעתו שלושת הדברים הכי חשובים בעולם.
דקירת נושא:
1. משחק. ממספרים דפים מ-1 עד הכמות של השבט כפול 1.5. זאת אומרת. אם יש לך 6 חניכים/ות, תכין 9 דפים שעליהם כתובים המספרים 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. על כל דף מספר אחר. מהלך המשחק: עומדים במעגל, הדפים מפוזרים באמצע, על החניכים לדרוך על הדפים בסדר עולה, אסור ששני חניכים ידרכו ביחד, אסור לתאם(צריך להיות בשקט). כדאי לעשות את המשחק על קרקע שטוחה יחסית(לא דשא!) ובמקום בלי רוח, או למצוא איך להתמודד עם הרוח.
2. סרטון. ""Life Vest Inside - Kindness Boomerang - "One Day" סרטון חזק, סביר להניח שרוב החניכים כבר ראו אותו אבל זה בכלל לא משנה. ממש לא משנה.
3. דיון. מראים 4 תמונות, קודם 2 של או זמרים, שחקנים, כוכבי רשת וכו'(עדיף שהחניכים יתחברו לדמויות, לדוג' אני עשיתי את הפעולה לילדים בכיתה ה' אז הראתי את עומר אדם, והשחקן הראשי מהסדרה 'בשבילה גיבורים עפים'). ואחר כך 2 של אנשי חסד ענקיים(לא דווקא שיכירו את הדמויות, אפילו אולי כדאי שלא יכירו, כמו למשל המייסד של יד שרה או משהו כזה, כמובן מסבירים להם מי אותן דמויות). שואלים: מי לדעתכם פועל הכי הרבה למען הכלל?
סיכום
מביאים את המשנה ממסכת אבות:
"שמעון הצדיק היה משיירי אנשי כנסת הגדולה. הוא היה אומר, על שלושה דברים העולם עומד: על התורה, ועל העבודה, ועל
גמילות חסדים."
וזה סגירת מעגל מפתיחת הפעולה, החניכים מבינים שהחסד הוא אשכרה אחד משלושת הדברים הכי חשובים בעולם!
ומסכמים.
בהצלחה יא שפיצים!!! אין עליכם תמשיכו להדריך בשיא הכח ולתת בראש אתם עושים מצוה ענקית!!!
סבב. כל חניך אומר מה לדעתו שלושת הדברים הכי חשובים בעולם.
דקירת נושא:
1. משחק. ממספרים דפים מ-1 עד הכמות של השבט כפול 1.5. זאת אומרת. אם יש לך 6 חניכים/ות, תכין 9 דפים שעליהם כתובים המספרים 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. על כל דף מספר אחר. מהלך המשחק: עומדים במעגל, הדפים מפוזרים באמצע, על החניכים לדרוך על הדפים בסדר עולה, אסור ששני חניכים ידרכו ביחד, אסור לתאם(צריך להיות בשקט). כדאי לעשות את המשחק על קרקע שטוחה יחסית(לא דשא!) ובמקום בלי רוח, או למצוא איך להתמודד עם הרוח.
2. סרטון. ""Life Vest Inside - Kindness Boomerang - "One Day" סרטון חזק, סביר להניח שרוב החניכים כבר ראו אותו אבל זה בכלל לא משנה. ממש לא משנה.
3. דיון. מראים 4 תמונות, קודם 2 של או זמרים, שחקנים, כוכבי רשת וכו'(עדיף שהחניכים יתחברו לדמויות, לדוג' אני עשיתי את הפעולה לילדים בכיתה ה' אז הראתי את עומר אדם, והשחקן הראשי מהסדרה 'בשבילה גיבורים עפים'). ואחר כך 2 של אנשי חסד ענקיים(לא דווקא שיכירו את הדמויות, אפילו אולי כדאי שלא יכירו, כמו למשל המייסד של יד שרה או משהו כזה, כמובן מסבירים להם מי אותן דמויות). שואלים: מי לדעתכם פועל הכי הרבה למען הכלל?
סיכום
מביאים את המשנה ממסכת אבות:
"שמעון הצדיק היה משיירי אנשי כנסת הגדולה. הוא היה אומר, על שלושה דברים העולם עומד: על התורה, ועל העבודה, ועל
גמילות חסדים."
וזה סגירת מעגל מפתיחת הפעולה, החניכים מבינים שהחסד הוא אשכרה אחד משלושת הדברים הכי חשובים בעולם!
ומסכמים.
בהצלחה יא שפיצים!!! אין עליכם תמשיכו להדריך בשיא הכח ולתת בראש אתם עושים מצוה ענקית!!!