פורסם: 14/12/2018, 14:24
מחולק לפי גילאים...
מקור: בנות אולפנת שירת היםבס''דהפעולות מוקדשות לעילוי נשמת כל ההרוגים והנרצחים, לרפואת כל הפצועים, ולהצלחת חיילי צה''ל! לאור המציאות הקיימת שאינה יכולה להימשך, אנו, בנות אולפנת שירת הים, הכנו מספר פעולות שמתאימות לשכבות גיל שונות כדי לעורר את המודעות למצב, לעורר את המודעות לאדמה שלנו, לחיים שלנו, ובעיקר לעם שלנו. נשמח שתפיצו את הפעולות האלו ושכמה שיותר שיעבירו אותם בתקווה שיעוררו אותנו קצת בעז''ה. בתפילה לגאולה שלמה במהרה!
בס"ד פעולה לשבט זרעים-נבטים-ניצנים (כיתות ג'-ה')מטרת הפעולה- לעורר מודעות על המצב הקיים ואיך אפשר להשפיע מהמקום שלנו.מהלך הפעולה-מתחילים בסיפור+דיון:יעלה לומדת בכיתה ו' בבית הספר שבעיר שלה.ליעלה יש הרבה חברות טובות שהיא משחקת איתן בכל הפסקה ומשתפת אותן בסודות ובדברים הטובים שעוברים עליה אבל ישנן בנות שיעלה רק יודעת איך קוראים להן, אחת מהן היא רותם.רותם היא ילדה חכמה, חייכנית, מופנמת ולא מרבה לדבר, ולכן היא מתקשה ליצור קשרים חברתיים עם רוב הבנות בכיתה ובדרך כלל מסתובבת עם החבורת בנות שלה. ביום שני ירדה יעלה מההסעה הביתה וראתה על הספסל של הגן שעשועים את רותם בוכה.דילמה! מה לדעתכן יעלה צריכה לעשות?# לגשת ולדבר עם רותם ולשאול מה קרה למרות שהן לא חברות.# לא להתייחס ולקוות שמחר החברות שלה יעזרו לה.יעלה החליטה לגשת לרותם ולשאול לשלומה, רותם הופתעה לראות דווקא את יעלה באה לעזור כי הן מעולם לא דיברו וחששה לשתף אותה במקרה וסיפרה לה סיפור מומצא.יעלה שמה לב שזה לא הדבר שמציק לרותם והבינה שכנראה מדובר על משהו יותר גדול וקרוב לרותם.דילמה! מה אתם הייתם עושים במצב הזה?יעלה החליטה שהיא לא רוצה להציק ולהקשות על רותם אמרה לה להתראות עם חיבוק והלכה.למחרת יעלה הגיעה לכיתה ולא ראתה את רותם וישר חשבה שאולי זה בגלל הדבר שהציק לרותם ולא הייתה מוכנה לספר.השיעור התחיל ויעלה שכחה מהעניין....בסוף היום המורה שאלה מי מהבנות מוכנה להשלים לבנות שלא הגיעו היום. המורה קראה את השמות של הבנות שצריכות השלמה: "מיכל" ו5 בנות הרימו יד, "נופר" 3 בנות הצביעו..." שירה" החברה הכי טובה הרימה יד. "רותם?" שקט השתורר בכיתה, אף בת לא הרימה את ידה, פתאום הבינה יעלה שאפילו החברות הטובות שלה לא רוצות להביא לה שיעורי בית."אני אשלים לה" אמרה יעלה בקול בטוח ובלי היסוס.יעלה יצאה לכיוון ביתה של רותם, נקשה בדלת ואישה צעירה עם חיוך פתחה את הדלת והזמינה אותה להכנס ולשתות מים. רותם ירדה במדרגות ולהפתעתה של יעלה, רותם חייכה חיוך ענק וחיבקה אותה חיבוק גדול והזמינה אותה לחדר שלה.הבנות עלו במדרגות ולפתע הבחינה יעלה בקביים, כסא גלגלים ועוד חפצים שזכרה שראתה בבי"ח.דילמה! האם יעלה צריכה לשאול את רותם על החפצים האלו או לתת לרותם לספר לה?יעלה החליטה להמשיך לחדר בלי לשאול שאלות. הבנות התיישבו על המיטה, יעלה הביאה לה את שיעורי הבית ועזרה לה להשלים את החומר שלמדו. לאט לאט השיחה זרמה ולשתיהן היה ממש כיף ביחד. רותם הרגישה שהיא כבר יכולה לסמוך על יעלה וסיפרה לה על הקושי שהמשפחה שלה עוברת בחודשים האחרונים "אבא שלי נפגע בתאונת דרכים לפני שנה ומאז הוא מתקשה לחזור לחיים הרגילים ואינו עובד תקופה ולכן אמא שלי עובדת הרבה יותר ואני בקושי רואה אותה.."יעלה ראתה שרותם כמעט בוכה וישר חיבקה אותה ואמרה לה: "רק שתדעי שאני פה בשבילך ואת תמיד מוזמנת לבית שלי"יום עבר ורותם ויעלה הגיעו יחד לבית הספר. בהפסקה תפסו רוני ונעמי את יעלה ושאלו אותה למה היא מסתובבת כל כך הרבה עם רותם וכבר לא משחקת איתן ושאם היא לא תחזור לשחק איתן הן כבר לא יהיו חברות והיא תצא מהקבוצה הסודית.דילמה! מה יעלה צריכה לעשות?# האם יעלה צריכה לצאת מאזור הנוחות שלה ולהכיר בנות? או שאולי היא צריכה לחזור לחברות הקודמות שלה ולהסתפק במעמד החברתי הגבוה שזה נותן לה? משחקים-#חבושים הסבר= יש חובש אחד שסופר עד 50 (כמובן שכל שבט במספר שמתאים לו) כל שאר החניכים רצים להתחבא. החובש מחפש וכשהוא מוצא חניך הוא חובש אותו ואומר " 1,2,3 שירה " חניך שנתפס הולך לאזור שהחליטו שהוא הכלא. בשביל להציל את מי שנתפס צריך לבעוט בבקבוק ולהגיד "מוצלים" הקשר לפעולה- אתה צריך להסתכן שיתפסו אותך ולצאת מהאזור הנוח והבטוח בשביל להציל את כל מי שנתפס.#טלפון מתוקןהסבר= מושיבים את החניכים במעגל, ילד אחד לוחש לחניך שיושב לידו מילה כלשהי והחניך שקיבל את המילה צריך להעביר בלחישה מילה אחרת שקשורה למילה שקיבל. (יוצא שכל חניך מקבל מילה אחת ומעביר מילה אחת!)הקשר לפעולה- כל מילה לבדה הייתה משעממת וחסרת עניין, אך ביחד נוצר סיפור מצחיק ובעל משמעות.**משחק ליתר ביטחון- טלפון שבור.** מסר-יש לנו כוח עצום כקבוצה, כשבט, כשכבה וכעם. בשביל שנצליח לכבוש פסגות ומטרות שהצבנו לעצמנו אנחנו צריכים להתאחד ולשאוף גבוה ביחד ולהעזר אחד בשני.בתקופה האחרונה עמ"י עובר המון קשיים, אבדות ונסיונות להוריד את רוחנו ולכבות את האש שבנו. בשביל שנוכל לעבור את התקופה כל אחד מאיתנו צריך לתרום מעצמו ולצאת מהאזור הנוחות שלו ולהתאחד עם אחיו שבשעת צרה.בשלב זה אפשר לספר על הפיגועים שעברנו בשבוע האחרון ולתת להם כלים איך לצאת מהמקום הקשה ולהתקדם הלאה ביחד עם זה. ב"הפעולה לשבט מעלות-מעפילים (כיתה ו'-ז')נושא: אחדות עמ"ימסר: כולנו חלק מעמ"י וכולנו אחים וכל אחד משמעותי.מהלך הפעולה:
הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב- המגיש מימיה לשבוי, מפני שגם הוא בן אדם.
והאיש ההוא, שאני שונא, שצובע את שמו על פסל בוינה,
הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב, שמלווה לי חמישים שקל באתונה רק בגלל שאני ישראלי.
והאיש ההוא שאני שונא, שבשם ערכים דתיים שאפילו הוא לא מבין, תובע זכות היסטורית על הפרת והחידקל,
הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב, שעומד לידי ביוה"כ ומראה לי בסבלנות אין קץ את הקטעים הנכונים.
והאיש ההוא שאני שונא שחושב ש"שלום עכשיו" הם בוגדים, והמערך הוא דפוק,הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב- שנותן לי את הסיגריה האחרונה שלו בעמדת השמירה בתוך הקור של לילה לבנוני נוסף.
והאיש ההוא שאני שונא- שדוחף אותי בתור לאוטובוס וזיעתו נדבקת אלי,
הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב, שמבזבז יום שלם כדי להחזיר הביתה את ילדם של השכנים שאיבד את דרכו.
והאיש ההוא שאני שונא, שנכנס למסעדה האהובה עלי והורס לי את הערב בקולניות המעצבנת שלו,
הוא אותו האיש שאני אוהב, שעבד כל היום במפעל ייצור, והתרגל לצעוק כדי שהרעש של המכונה לא יפריע לו.
והאיש ההוא שאני שונא, שקורא לי "אחי" למרות שהוא לא,
הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב, שאם ארצה או לא ארצה הוא אחי!כי זה מה שיש, ואתה חלק ממשהו ומעבר לכל ההבדלים והצעקות והעניינים, המשהו הזה לא נורא כל כך, ואם תרצה או לא תרצה, המשהו הזה הוא גם אתה! בס"ד פעולה לשבט הרא"ה- דורות (גילאי ז'-ט')מטרת הפעולה- הבהרת הקשר שלנו כעמ"י לארץ ישראל.משחק:מביאים כמה סוגים שונים של ממתקים או חטיפים ושואלים את החניכים-מה הייתם עוושים בשביל לקבל את זה?נותנים לחניכים לומר כל מיני פעולות ומעשים ונותנים למי שאומר את הדבר הכי מרשים.לאחר מכן לוקחים אדמה ושואלים מה הייתם עושים בשביל זה?מן הסתם שאם החניכים לא יתחכמו אף חניך לא ירצה לעשות מעשה גדול בשביל לקבל את האדמה.ואז אומרים להם שבשביל האדמה הזו של ארץ ישראל יש אנשים שהיו מוכנים להקריב את החיים שלהם ולעשות הרבה מעבר למה שצריך.דיון:אז לדבר לחניכים ולהסביר להם על חשיבות ההתיישבות בארץ ישראל וכמה כל אחד שגר כאן משפיע ומחזק את ההתיישבות.לפתח דיון על מה זה ארץ ישראל בשבילי ולמה חשוב לי לגור כאן. האם אני מרגיש בחיים היומיומיים שלי השפעה על העם ושליחות מסוימת?(כאן אפשר לספר על הפיגוע ואם מתאים גם לפתח דיון אבל לשים לב לעצור בגבול הטעם הטוב.) קטע על אהבת ארץ ישראל והקשר לעמ"י:איש מוזר / נעמי שמרבדרך לכאן פגשתי איש מאוד מוזרשהלך כמו סהרורי, מלמל לעצמו בשקט ואמרעל משכבי בלילות אני שומע קול פעמון גדול מצלצלארץ ישראל שייכת לעם ישראלוהד עונה לי מן הגיאיות והזריחה בהרים היא יפה להללוארץ ישראל שייכת לעם ישראלוהיא שייכת לו, לא כדי להקים בה חיל כיבוש או חיל-מצבהיא שייכת לו כדי לבנות בה את בית חלומותיווכך בהקיץ ובחלום ומדור לדור ומתוך הרגלארץ ישראל שייכת לעם ישראל...איש מוזר – אמרתי – תתבייש, סיסמה כל-כך ישנההרי אתה מחוץ לתחום ומחוץ לקו ובעיקר מחוץ לאפנה –אבל האיש המוזר לא ענה לי – הוא לא ענה...ואז ראיתי מסביב את העשרות ואת המאות ואת האלפיםאנשים כל-כך מוזרים, אנשים כל-כך יפיםוקולם במקהלה גדולה כרעם הרחוק מתגלגל –ארץ ישראל שייכת לעם ישראלואז – מיושנת ללא תקנה וסנטימנטלית ללא רחםאמרתי – אנשים מוזרים, לו יהי חלקי עמכם.מסר-נראה לנו ששליחות זה רחוק מאיתנו ושזה דבר גדול שאין היכולתנו כרגע לעשות. אבל אם נפתח את העיניים נשים לב שכל יום שבו אנו גרים, לומדים, מטיילים, יושבים בארץ אנחנו עשים שליחות ענקית ומקיימים את הציווי לשבת בארץ בהקרבה וגם בפיקוח נפש.
מקור: בנות אולפנת שירת היםבס''דהפעולות מוקדשות לעילוי נשמת כל ההרוגים והנרצחים, לרפואת כל הפצועים, ולהצלחת חיילי צה''ל! לאור המציאות הקיימת שאינה יכולה להימשך, אנו, בנות אולפנת שירת הים, הכנו מספר פעולות שמתאימות לשכבות גיל שונות כדי לעורר את המודעות למצב, לעורר את המודעות לאדמה שלנו, לחיים שלנו, ובעיקר לעם שלנו. נשמח שתפיצו את הפעולות האלו ושכמה שיותר שיעבירו אותם בתקווה שיעוררו אותנו קצת בעז''ה. בתפילה לגאולה שלמה במהרה!
בס"ד פעולה לשבט זרעים-נבטים-ניצנים (כיתות ג'-ה')מטרת הפעולה- לעורר מודעות על המצב הקיים ואיך אפשר להשפיע מהמקום שלנו.מהלך הפעולה-מתחילים בסיפור+דיון:יעלה לומדת בכיתה ו' בבית הספר שבעיר שלה.ליעלה יש הרבה חברות טובות שהיא משחקת איתן בכל הפסקה ומשתפת אותן בסודות ובדברים הטובים שעוברים עליה אבל ישנן בנות שיעלה רק יודעת איך קוראים להן, אחת מהן היא רותם.רותם היא ילדה חכמה, חייכנית, מופנמת ולא מרבה לדבר, ולכן היא מתקשה ליצור קשרים חברתיים עם רוב הבנות בכיתה ובדרך כלל מסתובבת עם החבורת בנות שלה. ביום שני ירדה יעלה מההסעה הביתה וראתה על הספסל של הגן שעשועים את רותם בוכה.דילמה! מה לדעתכן יעלה צריכה לעשות?# לגשת ולדבר עם רותם ולשאול מה קרה למרות שהן לא חברות.# לא להתייחס ולקוות שמחר החברות שלה יעזרו לה.יעלה החליטה לגשת לרותם ולשאול לשלומה, רותם הופתעה לראות דווקא את יעלה באה לעזור כי הן מעולם לא דיברו וחששה לשתף אותה במקרה וסיפרה לה סיפור מומצא.יעלה שמה לב שזה לא הדבר שמציק לרותם והבינה שכנראה מדובר על משהו יותר גדול וקרוב לרותם.דילמה! מה אתם הייתם עושים במצב הזה?יעלה החליטה שהיא לא רוצה להציק ולהקשות על רותם אמרה לה להתראות עם חיבוק והלכה.למחרת יעלה הגיעה לכיתה ולא ראתה את רותם וישר חשבה שאולי זה בגלל הדבר שהציק לרותם ולא הייתה מוכנה לספר.השיעור התחיל ויעלה שכחה מהעניין....בסוף היום המורה שאלה מי מהבנות מוכנה להשלים לבנות שלא הגיעו היום. המורה קראה את השמות של הבנות שצריכות השלמה: "מיכל" ו5 בנות הרימו יד, "נופר" 3 בנות הצביעו..." שירה" החברה הכי טובה הרימה יד. "רותם?" שקט השתורר בכיתה, אף בת לא הרימה את ידה, פתאום הבינה יעלה שאפילו החברות הטובות שלה לא רוצות להביא לה שיעורי בית."אני אשלים לה" אמרה יעלה בקול בטוח ובלי היסוס.יעלה יצאה לכיוון ביתה של רותם, נקשה בדלת ואישה צעירה עם חיוך פתחה את הדלת והזמינה אותה להכנס ולשתות מים. רותם ירדה במדרגות ולהפתעתה של יעלה, רותם חייכה חיוך ענק וחיבקה אותה חיבוק גדול והזמינה אותה לחדר שלה.הבנות עלו במדרגות ולפתע הבחינה יעלה בקביים, כסא גלגלים ועוד חפצים שזכרה שראתה בבי"ח.דילמה! האם יעלה צריכה לשאול את רותם על החפצים האלו או לתת לרותם לספר לה?יעלה החליטה להמשיך לחדר בלי לשאול שאלות. הבנות התיישבו על המיטה, יעלה הביאה לה את שיעורי הבית ועזרה לה להשלים את החומר שלמדו. לאט לאט השיחה זרמה ולשתיהן היה ממש כיף ביחד. רותם הרגישה שהיא כבר יכולה לסמוך על יעלה וסיפרה לה על הקושי שהמשפחה שלה עוברת בחודשים האחרונים "אבא שלי נפגע בתאונת דרכים לפני שנה ומאז הוא מתקשה לחזור לחיים הרגילים ואינו עובד תקופה ולכן אמא שלי עובדת הרבה יותר ואני בקושי רואה אותה.."יעלה ראתה שרותם כמעט בוכה וישר חיבקה אותה ואמרה לה: "רק שתדעי שאני פה בשבילך ואת תמיד מוזמנת לבית שלי"יום עבר ורותם ויעלה הגיעו יחד לבית הספר. בהפסקה תפסו רוני ונעמי את יעלה ושאלו אותה למה היא מסתובבת כל כך הרבה עם רותם וכבר לא משחקת איתן ושאם היא לא תחזור לשחק איתן הן כבר לא יהיו חברות והיא תצא מהקבוצה הסודית.דילמה! מה יעלה צריכה לעשות?# האם יעלה צריכה לצאת מאזור הנוחות שלה ולהכיר בנות? או שאולי היא צריכה לחזור לחברות הקודמות שלה ולהסתפק במעמד החברתי הגבוה שזה נותן לה? משחקים-#חבושים הסבר= יש חובש אחד שסופר עד 50 (כמובן שכל שבט במספר שמתאים לו) כל שאר החניכים רצים להתחבא. החובש מחפש וכשהוא מוצא חניך הוא חובש אותו ואומר " 1,2,3 שירה " חניך שנתפס הולך לאזור שהחליטו שהוא הכלא. בשביל להציל את מי שנתפס צריך לבעוט בבקבוק ולהגיד "מוצלים" הקשר לפעולה- אתה צריך להסתכן שיתפסו אותך ולצאת מהאזור הנוח והבטוח בשביל להציל את כל מי שנתפס.#טלפון מתוקןהסבר= מושיבים את החניכים במעגל, ילד אחד לוחש לחניך שיושב לידו מילה כלשהי והחניך שקיבל את המילה צריך להעביר בלחישה מילה אחרת שקשורה למילה שקיבל. (יוצא שכל חניך מקבל מילה אחת ומעביר מילה אחת!)הקשר לפעולה- כל מילה לבדה הייתה משעממת וחסרת עניין, אך ביחד נוצר סיפור מצחיק ובעל משמעות.**משחק ליתר ביטחון- טלפון שבור.** מסר-יש לנו כוח עצום כקבוצה, כשבט, כשכבה וכעם. בשביל שנצליח לכבוש פסגות ומטרות שהצבנו לעצמנו אנחנו צריכים להתאחד ולשאוף גבוה ביחד ולהעזר אחד בשני.בתקופה האחרונה עמ"י עובר המון קשיים, אבדות ונסיונות להוריד את רוחנו ולכבות את האש שבנו. בשביל שנוכל לעבור את התקופה כל אחד מאיתנו צריך לתרום מעצמו ולצאת מהאזור הנוחות שלו ולהתאחד עם אחיו שבשעת צרה.בשלב זה אפשר לספר על הפיגועים שעברנו בשבוע האחרון ולתת להם כלים איך לצאת מהמקום הקשה ולהתקדם הלאה ביחד עם זה. ב"הפעולה לשבט מעלות-מעפילים (כיתה ו'-ז')נושא: אחדות עמ"ימסר: כולנו חלק מעמ"י וכולנו אחים וכל אחד משמעותי.מהלך הפעולה:
- מגדל כוסות- לוקחים חבילת כוסות (יחסית גדולה) ומבקשים מהם לבנות מגדל (פירמידה) מכוסות. כשהם באמצע (לקראת הסוף) מוציאים כוס מאמצע הפירמידה (תוצאה- הפירמידה מתרסקת ) לעשות את זה כמה פעמים.
- מעגל כסאות אנושי- מסדרים מעגל כסאות כל ילד נשען על הברכיים של החבר שלידו בצורה של חצי שכיבה, והמדריך מבחוץ מוציא כל פעם כסא עד שנגמרים הכסאות וכשנגמרים הכסאות מוציאים את אחד הילדים (תוצאה-כולם נופלים☺ )
- סלט פירות- מחלקים את השבט לפי פירות (לדוג'- אבטיח, אננס, תפוז, וכו'...) שיהיו כמה קבוצות. יושבים על כיסאות במעגל והמדריך קורא כל פעם בשם של פרי אחר, כל חברי הקבוצה שקראו בשמה מחליפים מקומות אחד עם השני. כשהמדריך צועק- ''סלט פירות!'' כל השבט מחליף מקומות...
- האיש הזה הוא אחי \ יאיר לפיד-
הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב- המגיש מימיה לשבוי, מפני שגם הוא בן אדם.
והאיש ההוא, שאני שונא, שצובע את שמו על פסל בוינה,
הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב, שמלווה לי חמישים שקל באתונה רק בגלל שאני ישראלי.
והאיש ההוא שאני שונא, שבשם ערכים דתיים שאפילו הוא לא מבין, תובע זכות היסטורית על הפרת והחידקל,
הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב, שעומד לידי ביוה"כ ומראה לי בסבלנות אין קץ את הקטעים הנכונים.
והאיש ההוא שאני שונא שחושב ש"שלום עכשיו" הם בוגדים, והמערך הוא דפוק,הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב- שנותן לי את הסיגריה האחרונה שלו בעמדת השמירה בתוך הקור של לילה לבנוני נוסף.
והאיש ההוא שאני שונא- שדוחף אותי בתור לאוטובוס וזיעתו נדבקת אלי,
הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב, שמבזבז יום שלם כדי להחזיר הביתה את ילדם של השכנים שאיבד את דרכו.
והאיש ההוא שאני שונא, שנכנס למסעדה האהובה עלי והורס לי את הערב בקולניות המעצבנת שלו,
הוא אותו האיש שאני אוהב, שעבד כל היום במפעל ייצור, והתרגל לצעוק כדי שהרעש של המכונה לא יפריע לו.
והאיש ההוא שאני שונא, שקורא לי "אחי" למרות שהוא לא,
הוא בעצם אותו האיש שאני אוהב, שאם ארצה או לא ארצה הוא אחי!כי זה מה שיש, ואתה חלק ממשהו ומעבר לכל ההבדלים והצעקות והעניינים, המשהו הזה לא נורא כל כך, ואם תרצה או לא תרצה, המשהו הזה הוא גם אתה! בס"ד פעולה לשבט הרא"ה- דורות (גילאי ז'-ט')מטרת הפעולה- הבהרת הקשר שלנו כעמ"י לארץ ישראל.משחק:מביאים כמה סוגים שונים של ממתקים או חטיפים ושואלים את החניכים-מה הייתם עוושים בשביל לקבל את זה?נותנים לחניכים לומר כל מיני פעולות ומעשים ונותנים למי שאומר את הדבר הכי מרשים.לאחר מכן לוקחים אדמה ושואלים מה הייתם עושים בשביל זה?מן הסתם שאם החניכים לא יתחכמו אף חניך לא ירצה לעשות מעשה גדול בשביל לקבל את האדמה.ואז אומרים להם שבשביל האדמה הזו של ארץ ישראל יש אנשים שהיו מוכנים להקריב את החיים שלהם ולעשות הרבה מעבר למה שצריך.דיון:אז לדבר לחניכים ולהסביר להם על חשיבות ההתיישבות בארץ ישראל וכמה כל אחד שגר כאן משפיע ומחזק את ההתיישבות.לפתח דיון על מה זה ארץ ישראל בשבילי ולמה חשוב לי לגור כאן. האם אני מרגיש בחיים היומיומיים שלי השפעה על העם ושליחות מסוימת?(כאן אפשר לספר על הפיגוע ואם מתאים גם לפתח דיון אבל לשים לב לעצור בגבול הטעם הטוב.) קטע על אהבת ארץ ישראל והקשר לעמ"י:איש מוזר / נעמי שמרבדרך לכאן פגשתי איש מאוד מוזרשהלך כמו סהרורי, מלמל לעצמו בשקט ואמרעל משכבי בלילות אני שומע קול פעמון גדול מצלצלארץ ישראל שייכת לעם ישראלוהד עונה לי מן הגיאיות והזריחה בהרים היא יפה להללוארץ ישראל שייכת לעם ישראלוהיא שייכת לו, לא כדי להקים בה חיל כיבוש או חיל-מצבהיא שייכת לו כדי לבנות בה את בית חלומותיווכך בהקיץ ובחלום ומדור לדור ומתוך הרגלארץ ישראל שייכת לעם ישראל...איש מוזר – אמרתי – תתבייש, סיסמה כל-כך ישנההרי אתה מחוץ לתחום ומחוץ לקו ובעיקר מחוץ לאפנה –אבל האיש המוזר לא ענה לי – הוא לא ענה...ואז ראיתי מסביב את העשרות ואת המאות ואת האלפיםאנשים כל-כך מוזרים, אנשים כל-כך יפיםוקולם במקהלה גדולה כרעם הרחוק מתגלגל –ארץ ישראל שייכת לעם ישראלואז – מיושנת ללא תקנה וסנטימנטלית ללא רחםאמרתי – אנשים מוזרים, לו יהי חלקי עמכם.מסר-נראה לנו ששליחות זה רחוק מאיתנו ושזה דבר גדול שאין היכולתנו כרגע לעשות. אבל אם נפתח את העיניים נשים לב שכל יום שבו אנו גרים, לומדים, מטיילים, יושבים בארץ אנחנו עשים שליחות ענקית ומקיימים את הציווי לשבת בארץ בהקרבה וגם בפיקוח נפש.