פורסם: 20/12/2018, 17:35
תהנו משחקי חברה במפגשים
- מה בשקית? – להסתיר חפץ בשקית אטומה ולהגדיר את תכונותיו (שימוש, צורה, חומר, צבע, צליל פותח...) עם הזמן הילדים יכולים להסתיר חפץ ולתת רמזים עליו.
- מי הילד? – תיאור ילד מסויים (לפי לבוש, צבע עיניים, שיער, צליל פותח, צליל סוגר...).
- חיפוש עצם – תיאור עצם שנמצא בסביבה – הילדים מנחשים מהו העצם?!
- מה אתה יודע?- להראות חפץ ולשאול את הילדים מה הם יודעים על החפץ?! – חומר, צבע, שימוש...
- מה עושים איתו? – במרכז החדר סל עם פריטים שונים. כל ילד לוקח פריט והילדים מספרים עליו לדוג' גרב "גורבים אותו, על הרגליים, צבע ירוק , שייך למשפחת.... – חשוב בהתחלה לכוון אותם.
- פעם ראיתי . . . – "פעם ראיתי אוטו והוא היה.... – הילדים ממשיכים את המשפט
- מה עשיתי? – לבצע פעולה והילדים מתארים מה עשיתי? חשוב שהפעולה תהיה בשילוב מילות יחס: מעל, מתחת . . .- "שמת את הבובה מתחת לכסא"
- דימויים – אדום כמו . . . גבוה כמו . . . חזק כמו . . .
- כשאני שומע זה מזכיר לי... – כשאני שומע מגפיים זה מזכיר לי..... – חורף, שלולית, אדום....
- מה עושים...? כשרעבים, כשעייפים, כשממהרים, כשעצובים, כששמחים, כשצמאים, כשקר...
- משחקי מיון של גופים הנדסיים- מיון לפי גודל, צבע, צורה.
- משחק התנועות – לעשות תנועות שונות וכולם חוזרים על התנועה. בשלב הבא לפי התור הילדים ממציאים תנועה וכולם חוזרים אחריו. בשלב הבא אפשר למקד את התנועות – רק תנועות בידיים, ברגליים,...
- התמצאות במרחב ומילות יחס – הילדים עומדים על יד כסא ואנו מכוונים אותם – מעל מתחת, קדימה, אחורה, מול, למעלה, למטה, בצד הימני...
- מה חסר בגננו הקטן?—שמים מספר פריטים על הרצפה, לוקחים פריט אחד והילדים צריכים לזכור מה חסר?
- מה השתנה בגננו הקטן?שמים מספר פריטים על הרצפה ומשנים בסדר של זוג אחד והילדים צריכים לנחש מה השתנה בגננו הקטן?
- משחק הטעמים- לתת לילדים לטעות דברים בעיניים עצומות והילד צריך לנחש מה נתנו להם?
- חידות – איפה גר הסוס?, היכן גרה הפרה.... ומהחידות האלה אפשר לעבור להכרות עם המשפחות שלנו בגן – לאבא של אורן קוראים . . . לאחות של שני קוראים...
- מקל הקסמים – מקל עובר מיד ליד וכל אחד אומר בתורו "אילו היה לי מקל קסמים הייתי . . . " (אפשר להראות בפנטומימה.
- כסאות מוזיקליים
- כלב שמירה – מניחים כלי נגינה על הרצפה ואחד הילדים הוא כלב השמירה, קושרים לו מטפחת בעיניים, והילדים בשקט בשקט על קצות האצבעות צריכים לנסות לקחת כלי נגינה. אם "כלב השמירה"-הילד נבח מחזירים את החפץ למקום, ואם לא נבח הילד לוקח את הכלי למקומו. לאחר מספר פעמים בודקים אם כלב השמירה הצליח לשמור על הכלים...
- כובע עובר מראש לראש עד שהמוזיקה נפסקת, ברגע שעוצרים הילד שהכובע לראשו חוזר למקומו.
- גמד טייל ביער – ילד מסתיר את עיניו וילד אחר מסתתר מתחת לשמיכה. הילדים שרים"גמד טייל ביער לא נח ולא נם, והוא לבוש תלבושת תלבושת של גמד, מי הוא הגמד הזה, הלבוש כל כך יפה?, גמד גמד תוציא יד, גמד גמד תוציא רגל, תשמיע קול..... – והילד צריך לנחש מיהו הגמד?!
- תוק תוק מי אני ומה שמי
- פעילות קובייה עם מספרים – לפי הכמות שיוצאת צריך לבצע משימה (לדוגמא כשיוצא 3 צריך לקפוץ 3 פעמים...)
- המלך אמר
- חידות בהברות – שותים אותה כשצמאים מָ ... מים, אוכלים בקיץ קר אָ... אבטיח
- שינוי בבגד- אחד הילדים יוצאים ומשנים לילד אחר משהו בבגדים – הילד שיצא צריך לנחש מה השתנה
- משחק המשרוקית – מעבירים משרוקית מאחורי הגב, הילד שיצא צריך לנחש היכן המשרוקית, כשהילד לא רואה מנסים לשרוק.
- חפש את השעון או המפתח להחביא בחדר לפני שהילדים נכנסים למפגש שעון/מפתח – הילדים שנכנסים מחפשים בשקט, רק במבטים, מי שמוצא מתיישב ועושה סימן שמצא (ע"י שילוב ידיים)
- סלט פירות
- משחק הבילבול – מצביעים על האף ואומרים רגל...
- מה אני עושה? – בפנטומימה – גוזרת ציפורניים, מסתרקת, מקנחת אף, מצחצחת שיניים, כותבת, שוחה....
- להראות תמונה מורכבת – לספור עד 5 ולהסתיר, הילדים צריכים לנחש מה הם ראו בתמונה
- גלה את השיר!- לשרוק מנגינה והילדים צריכים לזהות איזה שיר
- משחק הלחישה- אני אומרת משהו בלחש והילדים חוזרים על המילה בקול ולהיפך.
- הולכים לצוד אריה
- משחק הדב (שרים לילדים בליווי תנועות): התעורר בבוקר דוב ויצא לטייל, על יד בית קרוב הוא חיפש ארנבות, הוא קטף גם פרחים ועשה לו זר לראש, שר שירים עם ציפורים (להשמיע נהמה) והילדים עונים ב ... (ציפ ציפ ציפ) ועשה לו זר לראש . . . (עוצמים עיניים ועכשיו תור הילדים שהופכים לארנבות "מקפצות אל הדב) ארנבות מתקרבות וביחד שרות: "דובי דובי תתעורר, אחרינו רוץ מהר" (אם הילדים שרים חלש עושים את עצמנו עדיין ישנים ואפילו "נוחרים" וכשהדובי מתעורר הילדים צריכים לחזור במהירות למקומות (כמובן עם כללי זהירות למנוע תאונות) מי שהדובי "תפס" אותו מצטרף להיות דובי.
- זיהוי צלילים של חומרים לבחור 5 זוגות חפצים עושיים מחומר זהה (מתכת – כפית, מזלג... עץ – קובייה, מקל מקצב, נייר – מחברת, ספר... פלסטיק – צלחת, ספל... זכוכית – בקבוק, כוס... – הילד עוצם עיניו וצריך לזהות את בן זוגו (מאותו חומר)
- משחק הפכים – גבוה, קצר, גדול, מכוער, שחור, צר, מלא, כהה, שמן, טוב, אור, נקי, עבה, מלוח, עשיר, ערום, יבש, כבד, סגור, קר, ישן, חזק, רעב, זקן, אמיץ, אוהב, בריא, למעלה, לאט, מלא, הרבה, - הילדים אומרים את ההיפך
- משחק הקבוצות - אני אומרת קבוצה והילדים אומרים את המכנה המשותף חולצה, גופיה, גרביים – בגדים, קבוצות נוספות – פירות הדר, צבעים, כלי רכב, כלי כתיבה, בעלי חיים, פרחים, מספרים, עצים, אותיות, ילדים, תוכניות טלויזיה, שירים, חשמל...
- שאולי בלבולי – בובה שמשמיעה משפטים מבולבלים והילדים צריכים לתקן – לדוג' שמתי קפה בתוך הסוכר, כיפתרתי את הנעליים, נסעתי לטייל ברגל... – הבובה רומזת לילד המוזמן לתקן.
- ציור על פי הוראות – (לכוון לצורות גיאומטריות, צבעים ולמילות יחס – סביב, מעל, בתו, מתחת...) – לצייר לילדים בית, דן צייר שמש בצד שמאל, אלי ציירי פרח אדום ליד הבית....
- מלך התנועות
- סולם מספרים – להדביק על הרצפה בצורת סולם 0-9 שלבים, לתת לילדים לשים מספרים לפי רצף עולה, יורד, ימין, שמאל, לשים חפץ מסויים בשלב 3 לדוגמא בצד ימין
- מסלול ציורים – להכין מציורים מסלול, לתת לילדים להטיל קוביה, הילדים צועדים כמספר שיצא בקובייה, וכשמגיעים לציור מסויים צריך לומר או יחיד רבים או במה מתחיל....
- פעילות עם ספרות – לתת לילד ספרה והילד צריך להגיד איזה ספרה ולבצע פעילות עם הספרה או להביא חפצים, או למחוא כף או לקפוץ או לחבק חבר . . .
- ציור על הגב – להניח לילד ציור על הגב והילדים נותנים לו רמזים על הציור, הילד צריך לנחש מה יש לו...
- טלפון שבור
- מאין בא הקול - ילד אחד עומד במרכז המעגל בעיניים עצומות, ילד שני עם כלי נגינה (תוף, פעמון,..) הולך לפינת החדר ומשמיע קול מהפינהץ הילד צריך לזהות את כיוון הקול ולהורות באצבע, הילדיים עם כלי נגינה יכול לשנות מקום ורק אח"כ להשמיע שוב צליל. (אפשרות נוספת הילד בעיניים עצומות צריך לתפוס את הילד עם כלי הנגינה )
- איך התקדמתי? – ילד עוצם עיניים ומזהה לפי הקול איך התקדם הילד האחר (ריצה, הליכה, דילוג, קפיצה, ..)