עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 13/02/2019, 14:17
על ידי אודי
פרשת תצווה תשע"ט

"ואתה תצווה את בני ישראל, ויקחו אלייך שמן זית זך כתית למאור, להעלות נר תמיד.
באהל מועד מחוץ לפרוכת אשר על העדת יערוך אותו אהרון ובניו, מערב עד בוקר לפני ה', חקת עולם לדורותם מאת בני ישראל".


כשקוראים את הפסוקים האלה, עולה מתוכם סתירה. בפסוק הראשון, הקב"ה מדבר על נר תמיד שהוא נר שדולק כל הזמן - 24/7. אך, בפסוק
השני מדובר על נר שדולק רק מהבוקר עד הערב, כאשר כל בוקר מחדש צריך להדליק את הנר שוב.

·       מה לדעתך המשמעות של המילה 'תמיד'?

רש"י על המילה 'תמיד' – כל לילה ולילה קרוי תמיד, כמו שאתה אומר (במדבר כ"ח,ו') 'עולת תמיד', ואינה אלא מיום ליום. וכן
במנחת חביתין נאמר (ויקרא ו',י"ג) 'תמיד', ואינה אלא מחציתה בבוקר ומחציתה בערב.
מרש"י, אפשר להבין שהמושג 'תמיד' הוא לאו דווקא "כל הזמן" אלא פרק זמן קבוע
במשך כל יום, כמו שעולת התמיד היא עולה שמוקרבת בבוקר ובערב למשך זמן מוגבל. במסורת
היהודית המושג 'תמיד' הוא מושג נרדף ל'התמדה' ומתאר את אופן לימוד התורה.

אברהם לינקולן אמר: "נקבל אפרוח בעזרת דגירה על ביצה ולא על ידי ניפוצה"
כאשר יש רצון ליצור משהו גדול ולהניע תהליכים גדולים יש צורך בהתמדה ונחישות.

·       מה המשמעות שיכולה להביא התמדה בלימוד התורה במשך זמן קבוע כל יום?
·       מה היתרון שיכול להביא התמדה בתחביב במשך זמן קבוע ביום, כל יום?
·       מה התמדה בסניף ובחניך יכולה לחולל בסניף ובחיים של כל חניך?

**המלצה: סיכום הלימוד ע"י סבב בו כל אחד לוקח על עצמו משהו קטן שהוא רוצה להתמיד בו ואיזה שינוי הוא רוצה ליצור בשבט שלו ע"י ההתמדה
הזאת.

שבת שלום, הדרכה מהנה