פורסם: 07/03/2019, 11:19
פעולת הקשבה
אורך הפעולה - 90 דק
(מתאים לכיתות ד-ו)
*הפעולה כתובה בלשון נקבה אך מתאימה לכל לשון פנייה.
מטרות -
• החניכות ילמדו להקשיב זו לזו. (ולי)
• החניכות יעריכו אחת את השנייה. (ואותי)
• החניכות ילמדו לכבד אחת את השנייה. (ואותי)
משחק פתיחה - תופסת קרניים או משהו אחר עם ריצה (שיוציאו אנרגייה רבאק) 10 דק
1. אומרים לחניכות לספור עד 15, כשכל חניכה אומרת מספר בלי לקבוע מראש מי תגיד מה. אם שתי חניכות יגידו ביחד את אותה הספרה, מתחילים לספור מההתחלה. 10 דק
2. טלפון שבור - *חייבות להיות בשקט כדי שישמעו, אסור להגיד פעמיים!! 10 דק
3. מסלול מכשולים - כולן עוצמות עיניים חוץ מחניכה אחת שמנחה את כולן איך לעבור את המסלול. (אפשר להשתמש בכיסאות, שולחנות, תיקים..) 15 דק
4. מתחלקים לזוגות שהמדריכה בוחרת (כדיי שלא יהיו שתי חברות טובות באותו זוג, המטרה היא להקשיב גם לחברים פחות טובים).
חניכה אחת מציירת ציור בלי להראות לשניה. (ציור פשוט כמו ריבוע עם עיגול בפנים, בית, עץ וכו). בלי להראות את הציור החניכה מתארת לשנייה מה ציירה, ולפי התיאור החניכה השנייה צריכה לצייר את אותו ציור בדיוק.
הזוג שהציורים שלהן הכי דומים ינצחו! 10 דק
5. מתחלקים לזוגות שהמדריכה בוחרת. כל זוג מספרות אחת לשנייה כמה שיותר דברים על עצמן (כמה אחים יש, מה הצבע האהוב, חיה אהובה וכו). כשהן מסיימות, הן מתיישבות גב אל גב. המדריכה באה ושואלת שאלות של נכון או לא נכון. (לדוגמה- לחניכה א יש חתול. הצבע האהוב על חניכה ב הוא ירוק.) אם זה נכון, החניכות מרימות את יד ימין. אם זה לא נכון, החניכות מרימות את יד שמאל. אם שתיהן הרימו את אותה יד הן מקבלות נקודה. הזוג עם מספר נקודות הכי גבוהה ינצח. 15 דק
6. מתחלקים למעגל חיצוני ומעגל פנימי. (שני המעגלים אחד מול השני). המדריכה נותנת קטגוריה ויש לזוג החניכות שיושבות אחת מול השנייה דקה לדבר על הקטגוריה הזאת. אחרי דקה המעגל הפנימי זז כיסא אחד ימינה. *אם יהיה רעש או חוסר שיתוף פעולה מפסיקים מיד את המשחק!! המטרה היא להקשיב אחת לשניה ואם זה לא הולך אין טעם למשחק. 5-10 דק (תלוי במס' החניכות)
7. דיון:
• מה הקשבה יכולה לתת?
• מה המשמעות של הקשבה?
• האם חוסר הקשבה מהווה כבוד?
• האם זה נעים כשלא מקשיבים לי?
• האם אני רוצה ששאר חברות הקבוצה יקשיבו לי ויכבדו אותי?
• האם זה בסדר להקשיב רק לחברים הקרובים שלי?
• איך אני מרגישה כשלא מקשיבים לי?
-להדגיש: שכשאנו מקשיבות אחת לשנייה נוצר כבוד הדדי. אם לא נקשיב לאחרות, איך נצפה שיקשיבו לנו?
אותו דבר תקף גם לגבי המדריכה. המדריכה רוצה שיקשיבו לה ושיתנו לה להעביר פעולות. 10 דק
*עזרים - דפים, טושים/צבעים, כיסאות ודברים למסלול מכשולים.
נכתב על ידי נועה המדריכה הכי טובה בעולם
...טוב בעצם לא אבל אני אמשיך להגיד את זה כי קשה לי ואני מנסה
אורך הפעולה - 90 דק
(מתאים לכיתות ד-ו)
*הפעולה כתובה בלשון נקבה אך מתאימה לכל לשון פנייה.
מטרות -
• החניכות ילמדו להקשיב זו לזו. (ולי)
• החניכות יעריכו אחת את השנייה. (ואותי)
• החניכות ילמדו לכבד אחת את השנייה. (ואותי)
משחק פתיחה - תופסת קרניים או משהו אחר עם ריצה (שיוציאו אנרגייה רבאק) 10 דק
1. אומרים לחניכות לספור עד 15, כשכל חניכה אומרת מספר בלי לקבוע מראש מי תגיד מה. אם שתי חניכות יגידו ביחד את אותה הספרה, מתחילים לספור מההתחלה. 10 דק
2. טלפון שבור - *חייבות להיות בשקט כדי שישמעו, אסור להגיד פעמיים!! 10 דק
3. מסלול מכשולים - כולן עוצמות עיניים חוץ מחניכה אחת שמנחה את כולן איך לעבור את המסלול. (אפשר להשתמש בכיסאות, שולחנות, תיקים..) 15 דק
4. מתחלקים לזוגות שהמדריכה בוחרת (כדיי שלא יהיו שתי חברות טובות באותו זוג, המטרה היא להקשיב גם לחברים פחות טובים).
חניכה אחת מציירת ציור בלי להראות לשניה. (ציור פשוט כמו ריבוע עם עיגול בפנים, בית, עץ וכו). בלי להראות את הציור החניכה מתארת לשנייה מה ציירה, ולפי התיאור החניכה השנייה צריכה לצייר את אותו ציור בדיוק.
הזוג שהציורים שלהן הכי דומים ינצחו! 10 דק
5. מתחלקים לזוגות שהמדריכה בוחרת. כל זוג מספרות אחת לשנייה כמה שיותר דברים על עצמן (כמה אחים יש, מה הצבע האהוב, חיה אהובה וכו). כשהן מסיימות, הן מתיישבות גב אל גב. המדריכה באה ושואלת שאלות של נכון או לא נכון. (לדוגמה- לחניכה א יש חתול. הצבע האהוב על חניכה ב הוא ירוק.) אם זה נכון, החניכות מרימות את יד ימין. אם זה לא נכון, החניכות מרימות את יד שמאל. אם שתיהן הרימו את אותה יד הן מקבלות נקודה. הזוג עם מספר נקודות הכי גבוהה ינצח. 15 דק
6. מתחלקים למעגל חיצוני ומעגל פנימי. (שני המעגלים אחד מול השני). המדריכה נותנת קטגוריה ויש לזוג החניכות שיושבות אחת מול השנייה דקה לדבר על הקטגוריה הזאת. אחרי דקה המעגל הפנימי זז כיסא אחד ימינה. *אם יהיה רעש או חוסר שיתוף פעולה מפסיקים מיד את המשחק!! המטרה היא להקשיב אחת לשניה ואם זה לא הולך אין טעם למשחק. 5-10 דק (תלוי במס' החניכות)
7. דיון:
• מה הקשבה יכולה לתת?
• מה המשמעות של הקשבה?
• האם חוסר הקשבה מהווה כבוד?
• האם זה נעים כשלא מקשיבים לי?
• האם אני רוצה ששאר חברות הקבוצה יקשיבו לי ויכבדו אותי?
• האם זה בסדר להקשיב רק לחברים הקרובים שלי?
• איך אני מרגישה כשלא מקשיבים לי?
-להדגיש: שכשאנו מקשיבות אחת לשנייה נוצר כבוד הדדי. אם לא נקשיב לאחרות, איך נצפה שיקשיבו לנו?
אותו דבר תקף גם לגבי המדריכה. המדריכה רוצה שיקשיבו לה ושיתנו לה להעביר פעולות. 10 דק
*עזרים - דפים, טושים/צבעים, כיסאות ודברים למסלול מכשולים.
נכתב על ידי נועה המדריכה הכי טובה בעולם
...טוב בעצם לא אבל אני אמשיך להגיד את זה כי קשה לי ואני מנסה