פורסם: 28/04/2019, 18:35
בס''ד ובהשתדלותנו
♪♪ משחק האימוג'ים/רגשות-
כל אחד מקבל כמות מסויימת של קלפים עם אימוג'ים/רגשות. נותנים הגדרה על אחד המשתתפים, וכל אחד שם את קלף שהכי מתאים לדעתו לסיטואציה. ההגדרה בד''כ במבנה ''מה ______ (שם) חושב על _______ (משהו מהחיים שלו, שקשור אליו)''. יכול להיות בן אדם, חפץ, מצב מסויים, מקום וכו'.
• לדוגמא- מה נועה חושבת על החדר שלה.
אחרי שכולם שמו את מה שהם חושבים, מי שההגדרה עליו בוחר את קלף שהכי מתאים למה שהוא מרגיש באמת. מי שהקלף הנבחר שלו, מקבל את הקלפים של כולם.
• המטרה- לסיים את המשחק עם כמה שיותר קלפים.
♪♪ כפתור ופרח-
מחלקים את החניכים לשתי קבוצות. כל קבוצה מקבלת לוח עם מילים, שהמילים האלה הם חלק מביטויים. לכל שתי מילים מקבילות בשני הלוחות, יש מילה מקשרת, שדרכה אפשר לגלות את המילה שבלוח השני.
• לדוגמא בלוח א' כתובה המילה 'חירום'. הקבוצה צריכה לנחש איזה ביטוי יש עם המילה. הביטוי במקרה הזה הוא 'מצב חירום'. זאת אומרת שהמילה המקשרת בין הלוחות היא 'מצב', ולכן בלוח השני יהיה עוד ביטוי עם המילה 'מצב'. לדוגמא- מצב רוח. לכן בלוח השני תהיה כתובה המילה 'רוח', כאשר המילה המקשרת היא 'מצב'.
בכל לוח יש תשע מילים סה''כ, כאשר למעלה כתוב א,ב,ג ובצד 1,2,3.
• מהלך המשחק: כל קבוצה בתורה מנחשת מילה שנמצאת על הלוח של הקבוצה השניה. לדוגמא - ''האם יש לכם את המילה 'רוח' במקום 2ב ?"
• המנצח: מי שהצליח לנחש את כל המילים שבלוח של הקבוצה היריבה.
• ביטויים לדוגמא:
תמונת מצב/ מצב חירום
לב אבן/ אבן החכמים
גס רוח/ רוח פרצים
שפת אם/ אם הדרך
פיקוח נפש/ נפש תאומה
סיפורי סבתא/סבתא סורגת
חד קרן/ קרן שמש
תוצרת בית/ בית ספר
יהודה המכבי/ מכבי תל אביב
♪♪ זיכרון אנושי-
מתנדב יוצא. המשתתפים מתחלקים לזוגות לפי ידיים- יד שמאל זוג עם יד של מישהו, וכנל לימין עם מישהו אחר. לכל זוג ידיים בוחרים שיר, כך שיד אחת מתחילה משפט מהשיר, והשנייה ממשיכה.
המתנדב נכנס ומשחקים משחק הזיכרון, כאשר כל פעם המתנדב בוחר יד של מישהו, והוא שר את השיר שלו. המטרה היא למצוא זוגות (:
• קונספט שונה- כל זוג צריך למצוא משהו משותף. לדוגמא מספר אחים.
♪♪ ה-Spy (מרגל)
יושבים במעגל. מחליטים קודם על מקום, לדוגמא, בית חולים, הכנסת, ים וכד'. כל חניך מקבל פתק שכתוב עליו את המקום, חוץ משלושה חניכים שמקבלים spy.
המטרה של הקבוצה היא לגלות מי המרגלים. זה הולך באמצעות שאלות: המדריך מתחיל ושואל את אחד החניכים באקראי שאלה על המקום. לדוג- מה היית מביא לשם ? עם איזה בגדים היית בא ? עם מי היית הולך לשם ? מה היית אוכל שם ? החניך ששאלו אותו חייב לענות, ולפי התשובה אפשר לראות אם הוא יודע על איזה מקום מדובר, או שהוא מרגל. לאחר מכן החניך שענה שואל חניך אחר, מה שגם יכול לחשוף את המרגל.
משחקים עד שיש חשודים.
(אפשר לעשות חשדות כמו במאפייה).
♪♪ הפרלמנט-
יושבים במעגל, ומחלקים את השבט לשתי קבוצות כשלכל קבוצה יש סימן זיהוי בולט (לדוגמא נעליים מסויימות, שיער בתסרוקת מסויימת, שעון על היד או צבע חולצה). כותבים על פתקים את השמות של כל החניכים, וכל חניך מקבל שם של חניך אחר, כשרק הוא יודע את השם החדש שלו. מחליטים על ארבעה כיסאות בולטים במעגל שהם 'הפרלמנט', ומושיבים בהם שניים מכל קבוצה. המטרה של כל קבוצה היא שכל יושבי הפרלמנט יהיו מהקבוצה שלה. איך עושים את זה ? יש כיסא אחד ריק, וכל פעם מי שמימין לכיסא הריק קורא בשם של מישהו. מי שקיבל את השם הזה בפתק, עובר לכיסא הריק. ככה ממשיכים עד שמצליחים לפנות את הכיסאות של הפרלמנט, להוציא משם את הקבוצה היריבה ולהכניס משתתפים מהקבוצה שלך. קבוצה שהצליחה שכל הפרלמנט יהיה משלה, מנצחת !
ב''הצלחה!
♪♪ משחק האימוג'ים/רגשות-
כל אחד מקבל כמות מסויימת של קלפים עם אימוג'ים/רגשות. נותנים הגדרה על אחד המשתתפים, וכל אחד שם את קלף שהכי מתאים לדעתו לסיטואציה. ההגדרה בד''כ במבנה ''מה ______ (שם) חושב על _______ (משהו מהחיים שלו, שקשור אליו)''. יכול להיות בן אדם, חפץ, מצב מסויים, מקום וכו'.
• לדוגמא- מה נועה חושבת על החדר שלה.
אחרי שכולם שמו את מה שהם חושבים, מי שההגדרה עליו בוחר את קלף שהכי מתאים למה שהוא מרגיש באמת. מי שהקלף הנבחר שלו, מקבל את הקלפים של כולם.
• המטרה- לסיים את המשחק עם כמה שיותר קלפים.
♪♪ כפתור ופרח-
מחלקים את החניכים לשתי קבוצות. כל קבוצה מקבלת לוח עם מילים, שהמילים האלה הם חלק מביטויים. לכל שתי מילים מקבילות בשני הלוחות, יש מילה מקשרת, שדרכה אפשר לגלות את המילה שבלוח השני.
• לדוגמא בלוח א' כתובה המילה 'חירום'. הקבוצה צריכה לנחש איזה ביטוי יש עם המילה. הביטוי במקרה הזה הוא 'מצב חירום'. זאת אומרת שהמילה המקשרת בין הלוחות היא 'מצב', ולכן בלוח השני יהיה עוד ביטוי עם המילה 'מצב'. לדוגמא- מצב רוח. לכן בלוח השני תהיה כתובה המילה 'רוח', כאשר המילה המקשרת היא 'מצב'.
בכל לוח יש תשע מילים סה''כ, כאשר למעלה כתוב א,ב,ג ובצד 1,2,3.
• מהלך המשחק: כל קבוצה בתורה מנחשת מילה שנמצאת על הלוח של הקבוצה השניה. לדוגמא - ''האם יש לכם את המילה 'רוח' במקום 2ב ?"
• המנצח: מי שהצליח לנחש את כל המילים שבלוח של הקבוצה היריבה.
• ביטויים לדוגמא:
תמונת מצב/ מצב חירום
לב אבן/ אבן החכמים
גס רוח/ רוח פרצים
שפת אם/ אם הדרך
פיקוח נפש/ נפש תאומה
סיפורי סבתא/סבתא סורגת
חד קרן/ קרן שמש
תוצרת בית/ בית ספר
יהודה המכבי/ מכבי תל אביב
♪♪ זיכרון אנושי-
מתנדב יוצא. המשתתפים מתחלקים לזוגות לפי ידיים- יד שמאל זוג עם יד של מישהו, וכנל לימין עם מישהו אחר. לכל זוג ידיים בוחרים שיר, כך שיד אחת מתחילה משפט מהשיר, והשנייה ממשיכה.
המתנדב נכנס ומשחקים משחק הזיכרון, כאשר כל פעם המתנדב בוחר יד של מישהו, והוא שר את השיר שלו. המטרה היא למצוא זוגות (:
• קונספט שונה- כל זוג צריך למצוא משהו משותף. לדוגמא מספר אחים.
♪♪ ה-Spy (מרגל)
יושבים במעגל. מחליטים קודם על מקום, לדוגמא, בית חולים, הכנסת, ים וכד'. כל חניך מקבל פתק שכתוב עליו את המקום, חוץ משלושה חניכים שמקבלים spy.
המטרה של הקבוצה היא לגלות מי המרגלים. זה הולך באמצעות שאלות: המדריך מתחיל ושואל את אחד החניכים באקראי שאלה על המקום. לדוג- מה היית מביא לשם ? עם איזה בגדים היית בא ? עם מי היית הולך לשם ? מה היית אוכל שם ? החניך ששאלו אותו חייב לענות, ולפי התשובה אפשר לראות אם הוא יודע על איזה מקום מדובר, או שהוא מרגל. לאחר מכן החניך שענה שואל חניך אחר, מה שגם יכול לחשוף את המרגל.
משחקים עד שיש חשודים.
(אפשר לעשות חשדות כמו במאפייה).
♪♪ הפרלמנט-
יושבים במעגל, ומחלקים את השבט לשתי קבוצות כשלכל קבוצה יש סימן זיהוי בולט (לדוגמא נעליים מסויימות, שיער בתסרוקת מסויימת, שעון על היד או צבע חולצה). כותבים על פתקים את השמות של כל החניכים, וכל חניך מקבל שם של חניך אחר, כשרק הוא יודע את השם החדש שלו. מחליטים על ארבעה כיסאות בולטים במעגל שהם 'הפרלמנט', ומושיבים בהם שניים מכל קבוצה. המטרה של כל קבוצה היא שכל יושבי הפרלמנט יהיו מהקבוצה שלה. איך עושים את זה ? יש כיסא אחד ריק, וכל פעם מי שמימין לכיסא הריק קורא בשם של מישהו. מי שקיבל את השם הזה בפתק, עובר לכיסא הריק. ככה ממשיכים עד שמצליחים לפנות את הכיסאות של הפרלמנט, להוציא משם את הקבוצה היריבה ולהכניס משתתפים מהקבוצה שלך. קבוצה שהצליחה שכל הפרלמנט יהיה משלה, מנצחת !
ב''הצלחה!