עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 06/05/2019, 11:51
על ידי Gili
-נכין / נבקש מהחניכים להכין רשימה של דברים שהם יכולים לעשות ב15 שניות בסניף .
אם אתם הכנתם תבקשו מהם לסמן מה הם מסוגלים לעשות ב15 שניות בסניף מהרשימה שלכם. (משימות: לפתוח חדר בסניף, לרוץ מסביב לסניף סיבוב 1, לעשות פרמידה שבטית, לצלם סלפי עם השלט של הרחוב של הסניף)
- ניתן לחניכים לבצע את הדברים מהרשימה ב15 שניות. נסמן מה הם הצליחו ומה לא.
- משחק שבו יש סופר שלו אסור לזוז ,הוא סופר עד 60 וכל אחד צריך לדפוק לו על הגב , לברוח ולהתחבא. מי שהוא רואה פסול. כל פעם הסופר מוריד את הזמן ב10 שניות.

- קטע: במשפט שלמה, נדרש המלך שלמה להכריע מבין שתי נשים שניצבו בפניו וטענו לאמהות, מי מהן היא האם האמיתית של הרך הנולד.
בחוכמתו, פקד לפניו להביא בפניו חרב, וציווה לגזור את התינוק לשניים ולתת חצי ממנו לכל אישה.
האם המתחזה קראה : " גם לי גם לך לא יהיה - גזורו!"
מיד הזדעקה האם האמיתית ובחמלתה התחננה שיתן את בנה לאישה השניה ובלבד שלא ימות.
בכך הסגיר המלך שלמה את רגישותיהן הכמוסים של שתי הנשים ופסק מי מהן האם האמיתית.

ולמה נזכרתי פתאום בסיפור המקראי היפה הזה?

ישנן שתי "אמהות", שתי אומות, שתובעות בעלות על הארץ הזו. האחת אמיתית והשניה מתחזה.
למתחזה אין בעיה להעלות בלהבות את האדמה עלייה תובעת בעלות - "גם לי גם לך לא יהיה", בעוד האומה השניה מחרפת נפשה בכדי לכבות את האש, זורעת, שותלת ונוטעת, בונה וסוללת בכדי ש"בן המריבה" יגדל לתפארת וישגשג. מעניין מי האמיתית ומי המתחזה?

-סיכום: במשחק הראשון ראינו שלא כל כך פשוט לעשות דברים ב15 שניות. תושבי הדרום צריכים לרוץ ב15 שניות (ואפילו פחות ) למקלטים.
במשחק השני ראינו שלא כל כך קל למצוא מקום מחסה בכל כך קצת זמן.

 [right]תודה להדסה ונועה.[/right]

הודעהפורסם: 10/05/2019, 13:34
על ידי איתי אבן
פעולה יפה, רק שלא הבנתי את הקשר של סיפור התינוק בקשר לתושבי הדרום... אפשר הסבר ?

הודעהפורסם: 10/05/2019, 15:28
על ידי שמח ורוקד
שתי האומות שרוצות את הארץ- לאחת (אפילו לא נחשבת אומה)לא אכפת לשרוף ולהשחית אותה ולזרוק עליה טילים. והשנייה שומרת עליה מכל משמר ומטפחת אותה.

הודעהפורסם: 18/05/2021, 13:35
על ידי NEVO
ואווו אהבתי ממש!!!

הודעהפורסם: 19/05/2021, 19:24
על ידי תמיר
אהבתי ממש תודה !!!!