פורסם: 20/05/2014, 22:56
אז... כמה המלצות שאני יודעת מניסיוני האישי שהן נורא נורא חשובות-ושמדריכים לא תמיד שמים לב אליהם...
1. נכון שמסר זה דבר חשוב מאוד בפעולה ושצריך להעביר לחניכים מסרים... הרי לזה בדיוק נכנסת לתפקיד המדריך,לא?!
אבל... חשוב מאוד להכניס גם במערך הפעולות שלכם גם דברים אחרים שיעצימו את החוויה של החניך ויהיה גם מהנה בלבד ללא ליווי של מסר.
אז שימו לב שיש מספיק פעולות שהם סתם בשביל הכיף,הגיבוש והצחוקים...
לדוגמא: ערבי סרט,מלחמות מים,באולינג (כמובן אם השבט גדול מספיק...) ועוד כל מיני דברים שהשבט ממש יהנה מהם! בנוסף,זה גם יגרום לחניכים לרצות להגיע לסניף.
2. מדריך הוא לא רק אחד שבא,מעביר פעולה והולך... הקשר עם החניכים צריך להיות גם קשר אישי. קשר מעבר ל"אני מעביר מסר והולך"... תשבו (לפעמים אחרי הפעולה או כאשר אתם מלווים הבייתה חניכים וכד'...) דברו איתם,תשאלו אותם שאלות... זה אחד ההזדמנויות ממש להכיר את החניך אחד-על-אחד...
3. ימי הולדת זה דבר חובה לזכור!!!! החניך כל כך יתרגש אם אתה תאחל לו מזל טןב ביום ההולדת שלו,ותתקשר במיוחד בשביל זה... החניך מסתכל עלייך כדמות לחיקוי וזה יהיה אחד הדברים המשמעותיים ביום ההולדת שלו.
4. תלמד להכיר את השבט ואת הצדדים החזקים בו. ככה תדע לכוון לדברים שהם השבט נהנה בו הכי הרבה ולעשות פעולות מוצלחות יותר!!!
5. מ-ד-ש-י-ם!!!! הקשר בינכם חשוב מאוד!!!!! אם מד"ש אחד יסתור את דברי המד"ש השני... זה לא יהיה טוב... תעבדו בתיאום. אם צריך-אפילו תצאו ביחד לאיזה קפה,טיול,הליכה,ריצה,מכון כושר... מה שבא!
6. אסור בשום פנים ואופן (!!!!!) להגיד לחניכים-"לא באתי כי היה לי מבחן/בגרות/מתכונת"... החניך צריך לחשוב שהוא הכי חשוב לכם בעולם,ולא שביטלתם פעולה כי הייתם צריכים ללמוד לבגרות... פשוט תתחמקו מזה באלגנטיות ותגידו שהיה לכם הרבה דברים באותו השבוע ולצערכם לא יכולתם לעשות פעולה!
7. פעולות מוכנות מראש זה ממש ממש חשוב!!!! החניכים מרגישים כאשר אתם מגיעים עם פעולות לא מוכנות! (או אפילו אם אתם מגיעים בלי מוטיבציה ממש...)
בשביל זה יש את פעולה נט-אם נתקלתם במשהו ואינלכם דרך להכין פעולה בזמן-מאגר הפעולות כאן רק גדל מיום ליום! אז יאללה... להפציץ!!!
המונמון בהצלחה!!!!
1. נכון שמסר זה דבר חשוב מאוד בפעולה ושצריך להעביר לחניכים מסרים... הרי לזה בדיוק נכנסת לתפקיד המדריך,לא?!
אבל... חשוב מאוד להכניס גם במערך הפעולות שלכם גם דברים אחרים שיעצימו את החוויה של החניך ויהיה גם מהנה בלבד ללא ליווי של מסר.
אז שימו לב שיש מספיק פעולות שהם סתם בשביל הכיף,הגיבוש והצחוקים...
לדוגמא: ערבי סרט,מלחמות מים,באולינג (כמובן אם השבט גדול מספיק...) ועוד כל מיני דברים שהשבט ממש יהנה מהם! בנוסף,זה גם יגרום לחניכים לרצות להגיע לסניף.
2. מדריך הוא לא רק אחד שבא,מעביר פעולה והולך... הקשר עם החניכים צריך להיות גם קשר אישי. קשר מעבר ל"אני מעביר מסר והולך"... תשבו (לפעמים אחרי הפעולה או כאשר אתם מלווים הבייתה חניכים וכד'...) דברו איתם,תשאלו אותם שאלות... זה אחד ההזדמנויות ממש להכיר את החניך אחד-על-אחד...
3. ימי הולדת זה דבר חובה לזכור!!!! החניך כל כך יתרגש אם אתה תאחל לו מזל טןב ביום ההולדת שלו,ותתקשר במיוחד בשביל זה... החניך מסתכל עלייך כדמות לחיקוי וזה יהיה אחד הדברים המשמעותיים ביום ההולדת שלו.
4. תלמד להכיר את השבט ואת הצדדים החזקים בו. ככה תדע לכוון לדברים שהם השבט נהנה בו הכי הרבה ולעשות פעולות מוצלחות יותר!!!
5. מ-ד-ש-י-ם!!!! הקשר בינכם חשוב מאוד!!!!! אם מד"ש אחד יסתור את דברי המד"ש השני... זה לא יהיה טוב... תעבדו בתיאום. אם צריך-אפילו תצאו ביחד לאיזה קפה,טיול,הליכה,ריצה,מכון כושר... מה שבא!
6. אסור בשום פנים ואופן (!!!!!) להגיד לחניכים-"לא באתי כי היה לי מבחן/בגרות/מתכונת"... החניך צריך לחשוב שהוא הכי חשוב לכם בעולם,ולא שביטלתם פעולה כי הייתם צריכים ללמוד לבגרות... פשוט תתחמקו מזה באלגנטיות ותגידו שהיה לכם הרבה דברים באותו השבוע ולצערכם לא יכולתם לעשות פעולה!
7. פעולות מוכנות מראש זה ממש ממש חשוב!!!! החניכים מרגישים כאשר אתם מגיעים עם פעולות לא מוכנות! (או אפילו אם אתם מגיעים בלי מוטיבציה ממש...)
בשביל זה יש את פעולה נט-אם נתקלתם במשהו ואינלכם דרך להכין פעולה בזמן-מאגר הפעולות כאן רק גדל מיום ליום! אז יאללה... להפציץ!!!
המונמון בהצלחה!!!!