עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 28/06/2019, 13:33
על ידי מדריכת ה׳
פעילות תוכן- סולם ערכים
~זמן צופיות: לימוד כפיתה מרובעת ובניית סולם (30)
~דיון פותח: מהם ערכים? למה צריך אותם? איזה ערכים אנחנו מכירים? (5 דק)
ערך הגדרה: מושגים המבוססים על השקפות עולם ביחס לשאלות של צדק, מוסר,אמת וכו׳.. ערכים קובעים מה נכון וראוי לחברה, מה טוב ומה רע, מה אסור ומה מותר
~מתודה 1: מכירה פומבית של ערכים
כל חניך מקבל 5000 שקל לקניית ערכים ועורכים מכירה מי שבסוף יש לו הכי הרבה מנצח *נספח- טבלת 24 ערכים עם הסבר על כל אחד (30 דק)
~מתודה 2: סולם ערכים אנושי‍♂️
ממיינים את 24 הערכים מהמכירה בסולם שבנינו כשהשלב הכי גבוה מהווה ערכי יסוד, האמצעי אמצעי מימוש והנמוך ערכי שימור.
ערכי יסוד- הערכים הבסיסיים ויסודיים המעצבים את הבסיס הערכי, החברתי, המשפטי, הכלכלי, והתרבותי של החברה. בעצם הערכים שמתלווים לזכויות אדם- לחיות, פרטיות, וכו
אמצעי מימוש- ערכים שבזכותם אנחנו משיגים ערכים אחרים וגורמים לביסוסם ולמימושם. נגיד אהבת הארץ גורמת לנו גם לציונות או משהו כזה
ערכי שימור- ערכים ששמירה עליהם מסייעת לשימור נורמות וערכים אחרים בחברה ובתרבות. נגיד כבוד

*אפשר להכניס גג 6 ערכי יסוד, 8 אמצעי מימוש ו10 ערכי שימור
אני נותנת להם 10 דקות ואז אני חוזרת והם מסבירים את הבחירות שלהם
ואז אני מסבירה להם על מה זה סולם ערכים- שזה באמת מה שעשינו עם הלמיין רק שהפכנו את זה למציאותי וסולם אנושי

ציוד-
זמן צופיות: 5 סנדות- 2 ארוכות יותר ו3 פחות וחבלי 8
מתודה 1: חדר עם לוח מחיק וטוש מחיק
מתודה 2: דפים צבעוניים/ממו וחבל שלמה

טבלת הערכים:

נספח לסולם ערכים