פורסם: 11/04/2021, 09:11
תופסת רגילה -אחד החניכים הוא התופס, הוא צריך לתפוס את החניכים, חניך שנתפס יוצא מהמשחק.
תופסת עכברים- כשחניך נתפס הוא צריך לעמוד במקום, לפתוח את הרגליים כמה שיותר רחב. כדי לחזור לשחק הוא צריך שחניך אחר יזחל בין הרגליים שלו.
בזמן הזחילה אסור לתפוס את הזוחל.
תופסת טלפונים-בלי לסכם מראש אחד עם השני החניכים מתקשרים לחניכים אחרים שנמצאים בפעולה. מי שמצלצל לו הטלפון - נפסל ויוצא מהמשחק. אסור לשים את הטלפונים על שקט.
תופסת גובה - כדי לא להתפס החניכים צריכים לעמוד במקום גבוה מהרצפה. אפשר לתפוס רק את מי שעומד על הרצפה.
אסור לעמוד במקום גבוה יותר מ10 שניות.
תופסת טלוויזיה- כדי לא להתפס כשהתופס עובר לידם החניכים צריכים לומר שם של תוכנית טלוויזיה ולהתיישב לפני שהוא מצליח לתפוס אותם.
אסור לומר פעמיים אותה תוכנית, חניך שאומר פעמיים אותה תוכנית נחשב תפוס.
תופסת צבעים - התופס אומר שם של צבע. כדי לא להתפס החניכים צריכים לגעת בצבע הזה. חניך שנתפס הופך לתופס ואומר צבע אחר.
תופסת חיות- כל החניכים במשחק גם התופס וגם הנתפסים מתנהגים כמו חיה מסויימת שנקבעה מראש נגיד: להתקדם בקפיצות צפרדע.
תופסת בית חולים 1- חניך שנתפס מחזיק במקום בגוף בו נתפס והופך להיות התופס.
תופסת בית חולים 2- מי שנתפס פעם ראשונה פצוע ושם ידיים מאוחרי הגב, מי שפעם שניה הוא גוסס ובנוסף לידיים עליו לקפוץ על רגל אחת ומי שנגעו בו פעם שלישית מת ועליו לשכב.
תופסת צל - כדי לתפוס את החניכים התופס דורך על הצל שלהם.
תופסת חיבוקים - כדי לא להיתפס כל 2 חניכים צריכים להתחבק.
תופסת שרשרת -החניכים שנתפסים מצטרפים לתופס והם מחזיקים ידיים ויכולים לתפוס או במעגל מסביב למישהו או שהחניכים שבצדדי השרשרת יתפסו.
תופסת איטית - כמו תופסת רגילה רק שכולם הולכים ולא רצים.
תופסת קרח - החניך התפוס עומד עם ידיים לצדדים וצועק 10 , 9 , 8 וכך הלאה ועם כל מספר יורד למטה טיפה כמו קרח נמס עד שמגיע לרצפה.. החניכים שלא נפסלו צריכים לתת לו כיף עד שהוא מגיע ל-0. כשהוא מגיע ל-0 הוא יוצא מהמשחק.
תופסת כיפים- חניך שנתפס עומד במקום ומחכה שחניך אחר יבוא ויתן לו כיף וככה יחזור למשחק.
תופסת שערים- חניך שנתפס מרים יד אחת לצדדים וחניך אחר צריך לעבור מתח כדי לשחרר אותו.
תופסת צ'יטות ואנטילופות- התופסים צ'יטות והבורחים אנטילופות. בוחרים נציג שמשחק את הציטה. כל המשתתפים יורדים לעמידת שש וכך הם מתקדמים ובורחים מהצ'יטה. כדי לתפוס אנטילופה על הצ'יטה לזנק על האנטילופה (בזהירות כמובן) אנטילופה שנתפס הופך לצ'יטה
תופסת צל- תפיסה = דריכה על הצל של הנתפס.
תופסת שרשרת- כולם מצטרפים ומחזיקים ידיים. )אפשר למשל לתפוס במעגל מסביב(
תופסת עצים- הבורח מגן על עצמו על ידי אחיזת אחד העצים שבסביבה והרמת רגל אחת באוויר.
תופסת חציה- תופס אחד והשאר בורחים. כשהתופס רודף אחרי אדם מסוים מותר לחבריו הבורחים לחצות את הקו הדמיוני שבין התופס לבורח ואז על התופס לרדוף אחרי מי שחצה את הקו.
תופסת תמנונים- לתופסת צריך מרחב מוגבל. תופס אחד, כולם בורחים. כשאר נתפס אחד המשתתפים הוא הופך להיות תמנון- עומד במקום, פורש ידיים לצדדים ומניע אותן בתנועות סיבוביות סביב הגוף. מי שנתקל בתמנון נתפס גם הוא. ככה החדר מתמלא בתמנונים והבריחה הופכת לעניין מסובך יותר ויותר.
תופסת זנבות- כל אחד מקבל חתיכת אלבד ושם מאחורי מכנסיו כך שנוצר זנב והמטרה של כל אחד במשחק היא לגנוב כמה שיותר זנבות מבלי שזנבו יגנב. מי שנגנב לו הזנב יוצא.
תופסת חלילים- התופס תופס את הבורח על ידי תפיסתו בשתי ידיים מאוחר והרמה של הבורח מעל הקרקע בעודו צועק "חליל" חניך שנתפס הופך לתופס
תופסת חננות וערסים- התופס הןא ערס והוא רודף בהליכה טיפוסית ומדבר כמו ערס. החנונים הולכים, נראים ומדברים כמו חנונים. חניך שנתפס הופך לערס
תופסת אינדיאנים- כמו תופסת עכברים רק שהנתפס עומד בצורה אינדיאנית, כדי לשחרר אותו הבורחים רוקדים סביבו ריקוד אינדיאני ומשמעים קריאות אינדיאניות.
תופסת מסטיק- חניך התפוס עומד עם ידיים לצדדים וצועק 10 , 9 , 8 וכך הלאה ועם כל מספר יורד למטה טיפה כמו מסטיק עד שמגיע לרצפה.. החניכים שלא נפסלו צריכים לתת לו כיף עד שהוא מגיע ל-0. כשהוא מגיע ל-0 הוא יוצא מהמשחק.
שועל,אווזה ואפרוחים- התופס הוא שועל, שאר הקבוצה מסתדרת בטור (מחזיקים במותניים) כך שהראשון הוא האווזה והשאר אפרוחים. השועל צריך לתפוס את האפרוח האחרון בטור והאווזה ושאר האפרוחים צריכים למנוע זאת ממנו.
הכדרים באים- הקבוצה עומדת בצידו האחד של המגרש ובצד עומד תופס כשהוא מכריז "הכדרים באים" כל הקבוצה עוברת לצד השני של המגרש. מי שהתופס נגע בו מצטרף אליו לתפוס את האחרים בתור הבא. אסור לתופס או לבורחים לחזור אחורה. ממשיכים להתחלף בצדדי המגרש עד שנשאר אחרון שלא נתפס והופך להיות תופס.
מי מפחד מהדוב הגדול.
תופסת עכברים- כשחניך נתפס הוא צריך לעמוד במקום, לפתוח את הרגליים כמה שיותר רחב. כדי לחזור לשחק הוא צריך שחניך אחר יזחל בין הרגליים שלו.
בזמן הזחילה אסור לתפוס את הזוחל.
תופסת טלפונים-בלי לסכם מראש אחד עם השני החניכים מתקשרים לחניכים אחרים שנמצאים בפעולה. מי שמצלצל לו הטלפון - נפסל ויוצא מהמשחק. אסור לשים את הטלפונים על שקט.
תופסת גובה - כדי לא להתפס החניכים צריכים לעמוד במקום גבוה מהרצפה. אפשר לתפוס רק את מי שעומד על הרצפה.
אסור לעמוד במקום גבוה יותר מ10 שניות.
תופסת טלוויזיה- כדי לא להתפס כשהתופס עובר לידם החניכים צריכים לומר שם של תוכנית טלוויזיה ולהתיישב לפני שהוא מצליח לתפוס אותם.
אסור לומר פעמיים אותה תוכנית, חניך שאומר פעמיים אותה תוכנית נחשב תפוס.
תופסת צבעים - התופס אומר שם של צבע. כדי לא להתפס החניכים צריכים לגעת בצבע הזה. חניך שנתפס הופך לתופס ואומר צבע אחר.
תופסת חיות- כל החניכים במשחק גם התופס וגם הנתפסים מתנהגים כמו חיה מסויימת שנקבעה מראש נגיד: להתקדם בקפיצות צפרדע.
תופסת בית חולים 1- חניך שנתפס מחזיק במקום בגוף בו נתפס והופך להיות התופס.
תופסת בית חולים 2- מי שנתפס פעם ראשונה פצוע ושם ידיים מאוחרי הגב, מי שפעם שניה הוא גוסס ובנוסף לידיים עליו לקפוץ על רגל אחת ומי שנגעו בו פעם שלישית מת ועליו לשכב.
תופסת צל - כדי לתפוס את החניכים התופס דורך על הצל שלהם.
תופסת חיבוקים - כדי לא להיתפס כל 2 חניכים צריכים להתחבק.
תופסת שרשרת -החניכים שנתפסים מצטרפים לתופס והם מחזיקים ידיים ויכולים לתפוס או במעגל מסביב למישהו או שהחניכים שבצדדי השרשרת יתפסו.
תופסת איטית - כמו תופסת רגילה רק שכולם הולכים ולא רצים.
תופסת קרח - החניך התפוס עומד עם ידיים לצדדים וצועק 10 , 9 , 8 וכך הלאה ועם כל מספר יורד למטה טיפה כמו קרח נמס עד שמגיע לרצפה.. החניכים שלא נפסלו צריכים לתת לו כיף עד שהוא מגיע ל-0. כשהוא מגיע ל-0 הוא יוצא מהמשחק.
תופסת כיפים- חניך שנתפס עומד במקום ומחכה שחניך אחר יבוא ויתן לו כיף וככה יחזור למשחק.
תופסת שערים- חניך שנתפס מרים יד אחת לצדדים וחניך אחר צריך לעבור מתח כדי לשחרר אותו.
תופסת צ'יטות ואנטילופות- התופסים צ'יטות והבורחים אנטילופות. בוחרים נציג שמשחק את הציטה. כל המשתתפים יורדים לעמידת שש וכך הם מתקדמים ובורחים מהצ'יטה. כדי לתפוס אנטילופה על הצ'יטה לזנק על האנטילופה (בזהירות כמובן) אנטילופה שנתפס הופך לצ'יטה
תופסת צל- תפיסה = דריכה על הצל של הנתפס.
תופסת שרשרת- כולם מצטרפים ומחזיקים ידיים. )אפשר למשל לתפוס במעגל מסביב(
תופסת עצים- הבורח מגן על עצמו על ידי אחיזת אחד העצים שבסביבה והרמת רגל אחת באוויר.
תופסת חציה- תופס אחד והשאר בורחים. כשהתופס רודף אחרי אדם מסוים מותר לחבריו הבורחים לחצות את הקו הדמיוני שבין התופס לבורח ואז על התופס לרדוף אחרי מי שחצה את הקו.
תופסת תמנונים- לתופסת צריך מרחב מוגבל. תופס אחד, כולם בורחים. כשאר נתפס אחד המשתתפים הוא הופך להיות תמנון- עומד במקום, פורש ידיים לצדדים ומניע אותן בתנועות סיבוביות סביב הגוף. מי שנתקל בתמנון נתפס גם הוא. ככה החדר מתמלא בתמנונים והבריחה הופכת לעניין מסובך יותר ויותר.
תופסת זנבות- כל אחד מקבל חתיכת אלבד ושם מאחורי מכנסיו כך שנוצר זנב והמטרה של כל אחד במשחק היא לגנוב כמה שיותר זנבות מבלי שזנבו יגנב. מי שנגנב לו הזנב יוצא.
תופסת חלילים- התופס תופס את הבורח על ידי תפיסתו בשתי ידיים מאוחר והרמה של הבורח מעל הקרקע בעודו צועק "חליל" חניך שנתפס הופך לתופס
תופסת חננות וערסים- התופס הןא ערס והוא רודף בהליכה טיפוסית ומדבר כמו ערס. החנונים הולכים, נראים ומדברים כמו חנונים. חניך שנתפס הופך לערס
תופסת אינדיאנים- כמו תופסת עכברים רק שהנתפס עומד בצורה אינדיאנית, כדי לשחרר אותו הבורחים רוקדים סביבו ריקוד אינדיאני ומשמעים קריאות אינדיאניות.
תופסת מסטיק- חניך התפוס עומד עם ידיים לצדדים וצועק 10 , 9 , 8 וכך הלאה ועם כל מספר יורד למטה טיפה כמו מסטיק עד שמגיע לרצפה.. החניכים שלא נפסלו צריכים לתת לו כיף עד שהוא מגיע ל-0. כשהוא מגיע ל-0 הוא יוצא מהמשחק.
שועל,אווזה ואפרוחים- התופס הוא שועל, שאר הקבוצה מסתדרת בטור (מחזיקים במותניים) כך שהראשון הוא האווזה והשאר אפרוחים. השועל צריך לתפוס את האפרוח האחרון בטור והאווזה ושאר האפרוחים צריכים למנוע זאת ממנו.
הכדרים באים- הקבוצה עומדת בצידו האחד של המגרש ובצד עומד תופס כשהוא מכריז "הכדרים באים" כל הקבוצה עוברת לצד השני של המגרש. מי שהתופס נגע בו מצטרף אליו לתפוס את האחרים בתור הבא. אסור לתופס או לבורחים לחזור אחורה. ממשיכים להתחלף בצדדי המגרש עד שנשאר אחרון שלא נתפס והופך להיות תופס.
מי מפחד מהדוב הגדול.