עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 02/07/2019, 13:35
על ידי בלהה מרצבך
מה צריך?
מדבקות ב3 צבעים, כדור, מעדנים, תמונה לתיאור לפי מס' הקבוצות
מהלך הפעולה:
1. בוחרים מתנדב. שאר החניכים עומדים במעגל ומחזיקים ידיים. מטרת המתנדב היא להכנס לתוך המעגל ולהשתלב בו, כששאר החניכים לא נותנים לו.
2. מדביקים על כל חניך מדבקה מתוך 3 צבעים של מדבקות בלי שהוא יודע מה צבע המדבקה שלו. אומרים לחניכים על צבע אחד שהוא הכי נחשב, הצבע השני קצת פחות, ומבעלי הצבע השלישי כדאי ממש להתרחק.
אומרים לחניכים להתחלק לקבוצות של 3/ 2/4 וכו'
כמובן שהחניכים ירצו יותר להיות עם הצבע הנחשב וישאירו את הצבע ה'לא שווה' בחוץ..
3. מבקשים מהחניכים לבצע פעולות יום- יומיות (קשירת שרוכים, צחצוח שיניים, עלייה במדרגות) עם מגבלות- עיוורים, חירשים, אילמים, נכים וכו'.
4. נותנים לכל חניך מגבלה כל שהיא- לא רואה/ לא יכול להשתמש ברגלים/ לא יכול להשתמש בידים/ לא יכול לדבר וכו'. מחלקים אותם למספר קבוצות ועם הקבוצות הללו משחקים את המשחקים הבאים:
א. מרוץ שליחים
ב. מסירות בכדור
ג. האכלה של מישהו אחר במעדן
ד. תיאור תמונה

סיכום:
שואלים את החניך שהתנדב במשחק הראשון כיצד הרגיש כשלא נתנו לו להשתלב.
שואלים את החניכים שהיו עם המדבקה בעלת הצבע השונה כיצד הרגישו כשהיו דחויים ואף אחד לא רצה להיות איתם.
משני המשחקים הללו אנו לומדים על הקושי של השונה. מסבירים לחניכים שכך גם מרגיש כל אדם עם לקות ומגבלה, שהחברה לא מקבלת אותו.
שואלים את החניכים אילו מגבלות הם מכירים, ומתוך כך מגיעים למשחקים השלישי והרביעי, בו החניכים חוו בעצמם איך מרגיש אדם עם מגבלה ולקות.
(ניתן להראות פעולה לפני את הסרט 'בחזית הכיתה' ובפעולה זו מסבירים על הקשר לסרט - בסרט בראד היה שונה. היתה לו מגבלה שהפריעה לו מאוד בכל דבר שהוא עשה.
אבל הדבר העיקירי שהיקשה עליו זה היחס של החברה מגבלה שלו. בגלל שהחברה לא קבלה אותו היה לו מאוד קשה להתקדם ולהראות את הכישרונות שלו.)