פורסם: 02/07/2019, 15:41
בס"ד
קמצא ובר קמצא, באהבת חינם יבנה בית
מטרה:
להדגיש לחניכים שרק בזכות אהבת חינם אחד לשני נצליח להתקדם ולהגיע לשלמות לאומית.
פתיחה:
מראים לתלמידים את הסרטון על קמצא ובר קמצא (של חל''ד)
https://youtu.be/iIfZOLWVQFA
גוף: (20 דקות)
משחק הלהבות והלבבות- מדביקים על הקיר את להבה גדולה מדף/בריסטול ועליה להבות קטנות ולצידה מדביקים לב גדול מדף/ בריסטול ועליו לבבות קטנים כאשר מאחורי הצורות מוסתר המשפט ''ואם חרבנו על ידי שנאת חינם- נשוב להיבנות על ידי אהבת חינם''(הרב קוק).
לאחר מכן החניכים יבצעו משימות בזוג או יותר (בהתאמה) שמחולקות לשתי קטגוריות:
1. משימות אהבת חינם- כשמצליחים מקבלים לבבות. (משימות בנספח 1)
2. משימות שנאת חינם- כשמצליחים מקבלים להבות.(משימות בנספח 2)
את המשימות יש לערבב (פעם להבה ופעם לב).
כל פעם שהם מצליחים משימה מורידים מהלוח לב או להבה בהתאמה, עד לחשיפת המשפט שמוסתר מאחורי הצורות.
סיום:
מקריאים לחניכים את המשפט, מסבירים ומדגימים ששנאה מחריבה (כמו במשימות).
שאלה מתבקשת: למה יש רק 3 להבות ו5 לבבות? כי מספיק גפרור אחד קטן בשביל לשרוף יער שלם! לעומת אהבת חינם שבה צריך להרבות...
מקשרים לקמצא ובר קמצא, שבעקבות השנאה שהייתה בינהם נחרב בית המקדש!
ככל שנרבה באהבת חינם נתקן את העולם ונבנה אותו, וככה הוא יהפוך למקום טוב יותר.
צ'ופר-
דרושים 72 שרירים כדי להזעיף פנים, אבל רק 14 בכדי לחייך.
מסקנה - יש לחסוך באנרגיה!!! בואו נחייך!
(כששונאים, הפנים זועפות וכועסות, לעומת כשאוהבים אז הפנים מחייכות ושמחות...)
נספח 1:
•ליצור צורת לב מאביזרים כל שהם בסניף.
•לכתוב רשימה של 10 דברים שאוהבים במשפחה ובכיתה.
•להמציא סלוגן על אהבת חינם (לכתוב יפה על דף ולקשט) ·
•לכתוב סיטואציה\ חמשיר\ סיפור קצר על אהבת חינם.
•לבנות מגדל כוסות כמה שיותר גבוה.
נספח 2:
•להציג פנטומימה של ריב.
•להמציא וויכוח בנושא מסויים.
•לעשות תחרות פרצופים זועפים\ כועסים.
קמצא ובר קמצא, באהבת חינם יבנה בית
מטרה:
להדגיש לחניכים שרק בזכות אהבת חינם אחד לשני נצליח להתקדם ולהגיע לשלמות לאומית.
פתיחה:
מראים לתלמידים את הסרטון על קמצא ובר קמצא (של חל''ד)
https://youtu.be/iIfZOLWVQFA
גוף: (20 דקות)
משחק הלהבות והלבבות- מדביקים על הקיר את להבה גדולה מדף/בריסטול ועליה להבות קטנות ולצידה מדביקים לב גדול מדף/ בריסטול ועליו לבבות קטנים כאשר מאחורי הצורות מוסתר המשפט ''ואם חרבנו על ידי שנאת חינם- נשוב להיבנות על ידי אהבת חינם''(הרב קוק).
לאחר מכן החניכים יבצעו משימות בזוג או יותר (בהתאמה) שמחולקות לשתי קטגוריות:
1. משימות אהבת חינם- כשמצליחים מקבלים לבבות. (משימות בנספח 1)
2. משימות שנאת חינם- כשמצליחים מקבלים להבות.(משימות בנספח 2)
את המשימות יש לערבב (פעם להבה ופעם לב).
כל פעם שהם מצליחים משימה מורידים מהלוח לב או להבה בהתאמה, עד לחשיפת המשפט שמוסתר מאחורי הצורות.
סיום:
מקריאים לחניכים את המשפט, מסבירים ומדגימים ששנאה מחריבה (כמו במשימות).
שאלה מתבקשת: למה יש רק 3 להבות ו5 לבבות? כי מספיק גפרור אחד קטן בשביל לשרוף יער שלם! לעומת אהבת חינם שבה צריך להרבות...
מקשרים לקמצא ובר קמצא, שבעקבות השנאה שהייתה בינהם נחרב בית המקדש!
ככל שנרבה באהבת חינם נתקן את העולם ונבנה אותו, וככה הוא יהפוך למקום טוב יותר.
צ'ופר-
דרושים 72 שרירים כדי להזעיף פנים, אבל רק 14 בכדי לחייך.
מסקנה - יש לחסוך באנרגיה!!! בואו נחייך!
(כששונאים, הפנים זועפות וכועסות, לעומת כשאוהבים אז הפנים מחייכות ושמחות...)
נספח 1:
•ליצור צורת לב מאביזרים כל שהם בסניף.
•לכתוב רשימה של 10 דברים שאוהבים במשפחה ובכיתה.
•להמציא סלוגן על אהבת חינם (לכתוב יפה על דף ולקשט) ·
•לכתוב סיטואציה\ חמשיר\ סיפור קצר על אהבת חינם.
•לבנות מגדל כוסות כמה שיותר גבוה.
נספח 2:
•להציג פנטומימה של ריב.
•להמציא וויכוח בנושא מסויים.
•לעשות תחרות פרצופים זועפים\ כועסים.