פורסם: 02/07/2019, 15:45
[/b] מטרות:
1. החניכים יבינו שניתן להתמודד עם פחד
2. החניכים יבינו שכאשר מתגברים על הפחד מצליחים יותר.
3. החניכים יבינו שלפחד יש מטרה וצריך להשתמש בו בתבונה כתמרור של אזהרה.
פתיחה: (15 דקות)
*משחק הגשר- בוחרים 8 חניכים שיוצרים "גשר" (4 חניכים עומדים ברווחים וממולם 4 חניכים).
בוחרים חניכים אחד אחרי השני למשימות מאתגרות.
כל פעם שחניך מצליח משימה הם מקבלים נקודה.
את המשימות הם עושים תוך כדי שהם עוברים בגשר החניכים.
ברגע שיש להם 10 נקודות, עוברים לחלק הבא.
המשימות:
1. עיניים קשורות
2. קפיצה על רגל אחת
3. ללכת אחורה
4. שניים גב אל גב
5. מריצה (שני תלמידים)
6. עקב בצד אגודל
7. רגליים צמודות (קפיצות צפרדע)
8. כף עם חפץ בפנים (מחק)
* תולים על הקיר חידות בציורים על המשפט "כל העולם כולו גשר צר מאוד
והעיקר לא לפחד כלל" אבל מבלבלים את הסדר של המילים והם צריכים לסדר לפי הסדר.
נותנים לילדים לנסות לנחש ולפתור את החידות וכשהם מצליחים מסבירים:
כל חיינו נתקל בפחדים. העולם הוא כמו גשר צר ומאוד מפחיד לעבור אותו, אבל אין לנו ברירה.
בשביל להגיע רחוק ולהתקדם בחיינו נהיה חייבים לעבור את הגשר הצר והמפחיד. אבל
העיקר הוא לא לפחד כלל, להאמין שבסוף זה יהיה שווה את הכל!
גוף:
* בואו נסתכל על הסיפור של יהושע בן נון. עם ישראל נמצא בתקופה מאוד קריטית. הם
עברו 40 שנים קשות במדבר שבמהלך כל התקופה הזאת המנהיג שלהם היה משה. מיציאת מצריים ועד עכשיו משה המנהיג הגדול היה איתם וליווה אותם. אבל עכשיו, רגע לפני הכניסה לארץ ישראל, הרגע שאליו הם כל כך רצו להגיע כבר מיציאת מצריים- מגיע. ארץ ישראל שבה מתגוררים 7 עמי כנען המפחידים, הארץ שעליה אמרו המרגלים "ארץ אוכלת יושביה". ודווקא ברגע הזה הכי חשוב, משה מת. המנהיג הגדול והעצום שלהם כבר לא איתם, ולפני שהוא מת, משה מינה את יהושע להיות מנהיג במקומו. והוא כמובן, קצת חושש. המנהיג היחיד שהיה לעם תמיד היה משה, ולמה שהם יקשיבו לסתם מישהו מהעם, ומה יקרה אם הם בכלל לא יקבלו אותי? אבל, לפני שמשה מת הוא חיזק אותו ויהושע קיבל ברכה של "חזק ואמץ", ובאמת מזה הוא התחזק, אזר אומץ והתגבר על הפחד. ובסוף יצא לטובה, הוא הצליח להנהיג את העם לתוך ארץ ישראל והמשיך להנהיג אותם במשך 28 שנה.
מה אתם אומרים? היה לו שווה להתאמץ ולהתגבר על הפחד למרות הכל?"
*נתלה תמונות של תמרורי אזהרה. נשאל את החניכים: אם הייתם צריכים לבטא
פחד דרך אחד מהתמרורים, איזה תמרור הייתם בוחרים? נותנים להם לבחור ולשתף. "אשרי אדם מפחד תמיד" (משלי כח יד)- הפחד הוא לא דבר שלילי. הפחד הוא תמרור אזהרה, אם אנחנו מרגישים פחד זה אומר שאנחנו צריכים לגלות זהירות. פחד שגורם לי לא לעשות דברים שאני רוצה, הוא פחד לא טוב. אבל פחד שגורם לי להיות זהיר יותר ובכל זאת לפעול- זה פחד טוב. מישהו רוצה לתת דוגמאות לפחד שהוא רע ופחד שהוא טוב?
סיכום:
*בחיים שלנו אנחנו נפגשים בהרבה מצבים של פחד. כמו שאמרנו במשפט "כל העולם כולו", כל החיים שלנו מלאים גשרים צרים והעיקר להתגבר על הפחד וככה נגיע למצבים טובים. תיקחו לדוגמא את יהושע, כמה הוא שמח כאשר הצליח להתגבר על
הפחד ושמח על התוצאות הטובות. בזכות זה שאנחנו מתגברים על הפחד אנחנו זוכים להגיע למקומות נפלאים וגבוהים יותר ממש שחשבנו שאנחנו יכולים. כמו כן, דיברנו על סוג של פחד, אם זה פחד ששם כדי לעצור אותנו ממשהו רע, או פחד שעוצר אותנו ממשהו טוב.
מישהו רוצה לשתף איך פחד שהוא היה צריך להתמודד איתו? וכיצד הוא התמודד?
מה צריך? חידות בציורים, תמונות של תמרורי אזהרה, מטפחת לקשירת עיניים, כף
1. החניכים יבינו שניתן להתמודד עם פחד
2. החניכים יבינו שכאשר מתגברים על הפחד מצליחים יותר.
3. החניכים יבינו שלפחד יש מטרה וצריך להשתמש בו בתבונה כתמרור של אזהרה.
פתיחה: (15 דקות)
*משחק הגשר- בוחרים 8 חניכים שיוצרים "גשר" (4 חניכים עומדים ברווחים וממולם 4 חניכים).
בוחרים חניכים אחד אחרי השני למשימות מאתגרות.
כל פעם שחניך מצליח משימה הם מקבלים נקודה.
את המשימות הם עושים תוך כדי שהם עוברים בגשר החניכים.
ברגע שיש להם 10 נקודות, עוברים לחלק הבא.
המשימות:
1. עיניים קשורות
2. קפיצה על רגל אחת
3. ללכת אחורה
4. שניים גב אל גב
5. מריצה (שני תלמידים)
6. עקב בצד אגודל
7. רגליים צמודות (קפיצות צפרדע)
8. כף עם חפץ בפנים (מחק)
* תולים על הקיר חידות בציורים על המשפט "כל העולם כולו גשר צר מאוד
והעיקר לא לפחד כלל" אבל מבלבלים את הסדר של המילים והם צריכים לסדר לפי הסדר.
נותנים לילדים לנסות לנחש ולפתור את החידות וכשהם מצליחים מסבירים:
כל חיינו נתקל בפחדים. העולם הוא כמו גשר צר ומאוד מפחיד לעבור אותו, אבל אין לנו ברירה.
בשביל להגיע רחוק ולהתקדם בחיינו נהיה חייבים לעבור את הגשר הצר והמפחיד. אבל
העיקר הוא לא לפחד כלל, להאמין שבסוף זה יהיה שווה את הכל!
גוף:
* בואו נסתכל על הסיפור של יהושע בן נון. עם ישראל נמצא בתקופה מאוד קריטית. הם
עברו 40 שנים קשות במדבר שבמהלך כל התקופה הזאת המנהיג שלהם היה משה. מיציאת מצריים ועד עכשיו משה המנהיג הגדול היה איתם וליווה אותם. אבל עכשיו, רגע לפני הכניסה לארץ ישראל, הרגע שאליו הם כל כך רצו להגיע כבר מיציאת מצריים- מגיע. ארץ ישראל שבה מתגוררים 7 עמי כנען המפחידים, הארץ שעליה אמרו המרגלים "ארץ אוכלת יושביה". ודווקא ברגע הזה הכי חשוב, משה מת. המנהיג הגדול והעצום שלהם כבר לא איתם, ולפני שהוא מת, משה מינה את יהושע להיות מנהיג במקומו. והוא כמובן, קצת חושש. המנהיג היחיד שהיה לעם תמיד היה משה, ולמה שהם יקשיבו לסתם מישהו מהעם, ומה יקרה אם הם בכלל לא יקבלו אותי? אבל, לפני שמשה מת הוא חיזק אותו ויהושע קיבל ברכה של "חזק ואמץ", ובאמת מזה הוא התחזק, אזר אומץ והתגבר על הפחד. ובסוף יצא לטובה, הוא הצליח להנהיג את העם לתוך ארץ ישראל והמשיך להנהיג אותם במשך 28 שנה.
מה אתם אומרים? היה לו שווה להתאמץ ולהתגבר על הפחד למרות הכל?"
*נתלה תמונות של תמרורי אזהרה. נשאל את החניכים: אם הייתם צריכים לבטא
פחד דרך אחד מהתמרורים, איזה תמרור הייתם בוחרים? נותנים להם לבחור ולשתף. "אשרי אדם מפחד תמיד" (משלי כח יד)- הפחד הוא לא דבר שלילי. הפחד הוא תמרור אזהרה, אם אנחנו מרגישים פחד זה אומר שאנחנו צריכים לגלות זהירות. פחד שגורם לי לא לעשות דברים שאני רוצה, הוא פחד לא טוב. אבל פחד שגורם לי להיות זהיר יותר ובכל זאת לפעול- זה פחד טוב. מישהו רוצה לתת דוגמאות לפחד שהוא רע ופחד שהוא טוב?
סיכום:
*בחיים שלנו אנחנו נפגשים בהרבה מצבים של פחד. כמו שאמרנו במשפט "כל העולם כולו", כל החיים שלנו מלאים גשרים צרים והעיקר להתגבר על הפחד וככה נגיע למצבים טובים. תיקחו לדוגמא את יהושע, כמה הוא שמח כאשר הצליח להתגבר על
הפחד ושמח על התוצאות הטובות. בזכות זה שאנחנו מתגברים על הפחד אנחנו זוכים להגיע למקומות נפלאים וגבוהים יותר ממש שחשבנו שאנחנו יכולים. כמו כן, דיברנו על סוג של פחד, אם זה פחד ששם כדי לעצור אותנו ממשהו רע, או פחד שעוצר אותנו ממשהו טוב.
מישהו רוצה לשתף איך פחד שהוא היה צריך להתמודד איתו? וכיצד הוא התמודד?
מה צריך? חידות בציורים, תמונות של תמרורי אזהרה, מטפחת לקשירת עיניים, כף