פורסם: 04/07/2019, 10:14
את הפעולה הכינו ירין ואוהד:
פעולה על כיבוד הורים:
שלב א' משחק:
משחקים 2 מקלות.
המסר מהמשחק - ההורים הם כמו המקלות הם המסגרת שלנו, ובלי המסגרת לא היינו יכולים לתפקד, וכמו שבמשחק אסור לדרוך על המקלות - ככה אסור להתחצף ולהתנהג לא יפה להורים שלנו.
שלב ב' הצגה:
ילדה מתחצפת לאמא שלה הרבה פעמים ואז האמר מבקשת מהחניכים שיעזרו לה. (אפשר להוסיף עוד דמויות ופרטים) ופותחים דיון בנושא.
שלב ג' משחק:
משחקים המלך אמר
המסר מהמשחק - שה' הוא המלך, וגם אם לפעמים יש דברים שהוא עושה לנו ואנחנו לא מבינים. מאחורי כל דבר יש הגיון והוא רוצה שיהיה לנו טוב. גם אם אנחנו לא תמיד רואים את זה.
שלב ד' משחק:
משחקים מירוץ שליחים.
המסר מהמשחק- כמו שבמירוץ שליחים מעבירים את החבילה ככה גם אנחנו צריכים להמשיך להעביר את המסורת של הדורות.
שלב ה' סיכום:
בסוף הפעולה מסבירים להם שישנם 3 סיבות לכיבוד הורים.
~ בגלל שההורים שלנו הולידו אותנו וגידלו אותנו (שלבים א -ב)
~ לכבד את ההורים בגלל כבוד ה' (שלב ג')
~ להמשיך את המסורת של הדורות (שלב ד')
פעולה על כיבוד הורים:
שלב א' משחק:
משחקים 2 מקלות.
המסר מהמשחק - ההורים הם כמו המקלות הם המסגרת שלנו, ובלי המסגרת לא היינו יכולים לתפקד, וכמו שבמשחק אסור לדרוך על המקלות - ככה אסור להתחצף ולהתנהג לא יפה להורים שלנו.
שלב ב' הצגה:
ילדה מתחצפת לאמא שלה הרבה פעמים ואז האמר מבקשת מהחניכים שיעזרו לה. (אפשר להוסיף עוד דמויות ופרטים) ופותחים דיון בנושא.
שלב ג' משחק:
משחקים המלך אמר
המסר מהמשחק - שה' הוא המלך, וגם אם לפעמים יש דברים שהוא עושה לנו ואנחנו לא מבינים. מאחורי כל דבר יש הגיון והוא רוצה שיהיה לנו טוב. גם אם אנחנו לא תמיד רואים את זה.
שלב ד' משחק:
משחקים מירוץ שליחים.
המסר מהמשחק- כמו שבמירוץ שליחים מעבירים את החבילה ככה גם אנחנו צריכים להמשיך להעביר את המסורת של הדורות.
שלב ה' סיכום:
בסוף הפעולה מסבירים להם שישנם 3 סיבות לכיבוד הורים.
~ בגלל שההורים שלנו הולידו אותנו וגידלו אותנו (שלבים א -ב)
~ לכבד את ההורים בגלל כבוד ה' (שלב ג')
~ להמשיך את המסורת של הדורות (שלב ד')