פורסם: 19/07/2019, 13:25
בס''ד ובהשתדלותנו
קומונרית- תחומי אחריות
בגדול: ניהול הסניף
* הובלת הסניף-
הקומונרית מנהלת את הסניף ועומדת בראשו! גיבוש הסניף, יצירת גאוות יחידה סניפית ואווירה טובה. להיות בראש, להוביל, להנהיג. קידום תהליכים בסניף ומנגד הצבת גבולות ומשמעת. איך שהקומונרית תוביל את הסניף- ככה הוא יראה.
* קשר עם התנועה-
• טכני: הרשמה ויציאה למפעלים, הכשרות (לקומונרית ולמדריכים), יוזמות מחוזיות/ארציות, עדכון שוטף במצב הסניף.
• חיבור הסניף לתנועה: דרך הדברים היומיומיים כמו חולצתנועה, מפקד והמנון, או דרך הדברים הגדולים כמו יציאה למפעלים תנועתיים.
* קשר עם היישוב/העיר-
• טכני: עדכון שוטף של מצב הסניף, תקציב, ציוד, משאבים לאירועים גדולים. קשר עם עירייה/ מועצה מקומית/ מתנ''ס/ וועד- מה שיש.
• תיאום ציפיות: מה מצופה מהסניף ? מה נצרך מהסניף? מה תפקיד הסניף בתוך היישוב/העיר ? מה מתאים לעשות ואיפה מתאים לפעול ?
* מבנה הסניף
תחזוקה שוטפת של הסניף. סדר ונקיון מעל הכל. חידוש מלאי הציוד ושידרוג הסניף. גבולות וכללי התנהגות המרחב הסניף.
* ליווי הצוות-
• תפקוד: שיחות מעקב. כל המדריכים עושים פעולת אמצ''ש פעם בשבוע ובשבת, מעבירים תכנים ערכיים המתאימים לאידיאולוגיית התנועה, פועלים במסגרת הסניף, וממלאים את תפקידם החינוכי כמדריכים בסניף, בשבט ובצוות.
• חינוכית: שיחות ליווי. מתן עזרה וייעוץ בהתלבטויות או בעיות חינוכיות בשבט, מול חניכים/ הורים. נתינת עצות ודרכים לקידום השבט והחניכים, והעברת תהליכים חינוכיים חיוביים בשבט.
• רגשית: שיחות אישיות. להיות בשביל המדריכים כשקשה, כשנמאס או סתם כשבא לפרוק.
* ישבצים-
• הכנת הישבצ מראש- מה אני רוצה להגיד בישבצ, ואיך אני מעבירה את זה בצורה הטובה ביותר.
אין צורך לעשות ישבצ אם אין מה להגיד בו.
• העברת הישבצ- לא לתת לחניכים להתפזר, להיות ממוקדת מטרה ולעשות כל מה שתוכנן.
* מפקד
העברת המפקד, בדגש על ערכי התנועה וחיבור לתנועה דרך המפקד. לימוד מדריכים/ דבר תורה לחניכים אם יש.
* פעילויות סניפיות ואירועי שיא-
האצלת סמכויות. לא להרים את הכל לבד, אלא לתת לצוות לעשות, עם פיקוח בתדירות גבוהה ווידוא שהצוות פועל, חושב ריאלי ומיישם בתכלס. הקומונרית סוגרת את הפינות, חושבת על הכל עד הפרטים הכי קטנים ודואגת שהכל נעשה.
* הובלת הצוות
• יחסי קומונרית-מדריך: מציאת האיזון בין מנהלת שמעל המדריך, לבין החברה שבגובה עיניים, כדי ליצור מצד אחד סמכות וכבוד, ומצד שני קשר טוב שמוביל לעבודה טובה. הצוות מחפש את דמות הקומונרית, המובילה והמשמעותית.
• להיות בראש הצוות: גיבוש הצוות על בסיס ערכים משותפים ורצון משותף להנהיג ולהוביל את הסניף. להיות בראש הצוות, להוביל, ולהביא את הצוות לעשייה משמעותית ולקידום תהליכים ופרוייקטים בסניף. להוביל את הצוות ללהיות ראש גדול - להביא מעצמו לסניף, להוסיף, לשפר ולהרים, להיות בתנועה!
ב''הצלחה ענקיתת !!
קומונרית- תחומי אחריות
בגדול: ניהול הסניף
* הובלת הסניף-
הקומונרית מנהלת את הסניף ועומדת בראשו! גיבוש הסניף, יצירת גאוות יחידה סניפית ואווירה טובה. להיות בראש, להוביל, להנהיג. קידום תהליכים בסניף ומנגד הצבת גבולות ומשמעת. איך שהקומונרית תוביל את הסניף- ככה הוא יראה.
* קשר עם התנועה-
• טכני: הרשמה ויציאה למפעלים, הכשרות (לקומונרית ולמדריכים), יוזמות מחוזיות/ארציות, עדכון שוטף במצב הסניף.
• חיבור הסניף לתנועה: דרך הדברים היומיומיים כמו חולצתנועה, מפקד והמנון, או דרך הדברים הגדולים כמו יציאה למפעלים תנועתיים.
* קשר עם היישוב/העיר-
• טכני: עדכון שוטף של מצב הסניף, תקציב, ציוד, משאבים לאירועים גדולים. קשר עם עירייה/ מועצה מקומית/ מתנ''ס/ וועד- מה שיש.
• תיאום ציפיות: מה מצופה מהסניף ? מה נצרך מהסניף? מה תפקיד הסניף בתוך היישוב/העיר ? מה מתאים לעשות ואיפה מתאים לפעול ?
* מבנה הסניף
תחזוקה שוטפת של הסניף. סדר ונקיון מעל הכל. חידוש מלאי הציוד ושידרוג הסניף. גבולות וכללי התנהגות המרחב הסניף.
* ליווי הצוות-
• תפקוד: שיחות מעקב. כל המדריכים עושים פעולת אמצ''ש פעם בשבוע ובשבת, מעבירים תכנים ערכיים המתאימים לאידיאולוגיית התנועה, פועלים במסגרת הסניף, וממלאים את תפקידם החינוכי כמדריכים בסניף, בשבט ובצוות.
• חינוכית: שיחות ליווי. מתן עזרה וייעוץ בהתלבטויות או בעיות חינוכיות בשבט, מול חניכים/ הורים. נתינת עצות ודרכים לקידום השבט והחניכים, והעברת תהליכים חינוכיים חיוביים בשבט.
• רגשית: שיחות אישיות. להיות בשביל המדריכים כשקשה, כשנמאס או סתם כשבא לפרוק.
* ישבצים-
• הכנת הישבצ מראש- מה אני רוצה להגיד בישבצ, ואיך אני מעבירה את זה בצורה הטובה ביותר.
אין צורך לעשות ישבצ אם אין מה להגיד בו.
• העברת הישבצ- לא לתת לחניכים להתפזר, להיות ממוקדת מטרה ולעשות כל מה שתוכנן.
* מפקד
העברת המפקד, בדגש על ערכי התנועה וחיבור לתנועה דרך המפקד. לימוד מדריכים/ דבר תורה לחניכים אם יש.
* פעילויות סניפיות ואירועי שיא-
האצלת סמכויות. לא להרים את הכל לבד, אלא לתת לצוות לעשות, עם פיקוח בתדירות גבוהה ווידוא שהצוות פועל, חושב ריאלי ומיישם בתכלס. הקומונרית סוגרת את הפינות, חושבת על הכל עד הפרטים הכי קטנים ודואגת שהכל נעשה.
* הובלת הצוות
• יחסי קומונרית-מדריך: מציאת האיזון בין מנהלת שמעל המדריך, לבין החברה שבגובה עיניים, כדי ליצור מצד אחד סמכות וכבוד, ומצד שני קשר טוב שמוביל לעבודה טובה. הצוות מחפש את דמות הקומונרית, המובילה והמשמעותית.
• להיות בראש הצוות: גיבוש הצוות על בסיס ערכים משותפים ורצון משותף להנהיג ולהוביל את הסניף. להיות בראש הצוות, להוביל, ולהביא את הצוות לעשייה משמעותית ולקידום תהליכים ופרוייקטים בסניף. להוביל את הצוות ללהיות ראש גדול - להביא מעצמו לסניף, להוסיף, לשפר ולהרים, להיות בתנועה!
ב''הצלחה ענקיתת !!