עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 25/08/2019, 20:17
על ידי Gili
מהלך הפעולה:
# מביאים חפצים - בקבוק , מזלג, נייר טואלט... והחניכים צריכים למצוא שימושים אחרים לחפצים האלה ולהציג בפנטומימה שאר השבט ינחש למה התכוונו לדוגמה - מזלג זה מסרק.
# מציירים על דף קו ושואלים את החניכים איך אפשר לקצר את הקו?
(יעלו הצעות שונות - למחוק מהצדדים, לקפל...) 
אבל התשובה היא שפשוט צריך לצייר קו אחר, ארוך יותר
# מראש מציירים בית מושקע - דלת, חלונות, גג , ארובה.. אומרים לחניכים לצייר צורות נגיד הגג הוא משולש , הדלת היא מלבן והם אמורים להבין שהם צריכים לצייר בית. אבל רוב הסיכויים הם לא יבינו ופשוט יעשו צורות על כל הדף.
# קוראים את הסיפור : בעיירה איטלקית קטנה לפני כמה מאות שנים, היה סוחר שלו בת יחידה. הסוחר הסתבך בחובות גדולים למלווה בריבית ולא הצליח לשלם את חובותיו.
המלווה בריבית היה זקן מכוער שחשק בבת היפה של הסוחר. הוא הציע לסוחר עסקה:
"אני מוכן לוותר לך על החוב אם תתן לי להתחתן עם הבת שלך". הסוחר ובתו היו מזועזעים מההצעה ולכן המלווה בריבית הציע הצעה "מרוככת" יותר:
"תראו, אני אקח שקיק בד אטום ואשים בתוכו אבני חצץ קטנות – חלקם לבנים וחלקם שחורים. בתך צריכה לבחור חלוק אבן אחד מהשקיק. אם היא בחרה חלוק אבן שחור – היא תתחתן איתי והחוב יבוטל, אם היא תבחר חלוק אבן לבן היא לא חייבת להתחתן איתי ובכל זאת החוב יבוטל. אבלאם היא תסרב לבחור חלוק אבן – החוב לא יבוטל ותושלכו לכלא!"
בחוסר ברירה הם הסכימו לעסקה. הם עמדו על שביל אבני חצץ בגינה של הסוחר. כשהם דיברו, התכופף המלווה על מנת להרים שני חלוקים. כשהוא הרים אותם, הנערה שמה לב שהוא לקח שני חלוקי אבן שחורים ושם אותם בשקיק. ואז הוא ביקש מהנערה לבחור חלוק אבן אחד מהשקיק. עכשיו, תארו לעצמכם שאתם אלו שעומדים בגן של הסוחר. מה היית עושה אם היית בחורה? אם היית צריך לייעץ לה, מה היית אומר לה? ניתוח זהיר יפיק שלוש אפשרויות: 
1. הנערה צריכה לסרב לקחת חצץ. 
2. הבחורה צריכה לגלות כי היו שני חלוקים שחורים בשקית ולחשוף את המלווה כרמאי. 
3. הבחורה צריכה לקחת חצץ שחור להקריב את עצמה כדי להציל את אביה מן החוב וממאסר.
מה הייתם ממליצים לבחורה לעשות?
הנערה הכניסה את ידה לשקיק ושלפה חלוק אבן בלי להסתכל בו. היא הרעידה את היד שלה ונתנה לחלוק האבן ליפול בחזרה אל השביל, והחלוק מיד הלך לאיבוד בין שאר חלוקי האבן השחורים והלבנים שהיו על השביל.
"סליחה, איזה מגושמת אני", היא אמרה, "אבל לא משנה, אם תסתכל לתוך השקיק ותראה מה הצבע של חלוק האבן שנשאר בפנים תוכל לדעת איזה חלוק אבן בחרתי"
מאחר שהחלוק שנותר הוא שחור, הוא חייב להניח כי היא לקחה חלוק אבן לבן, ומאחר שהוא לא העז להודות שהוא רימה הוא נאלץ להודות שהיא בחרה בחלוק האבן הלבן ולוותר על החוב ועל הנערה.
המסר של הסיפור: לפעמים לבעיות המורכבות ביותר יש פתרון לא שגרתי. צריך רק לחשוב אחרת!


מה צריך?
# עטים 
# דפים
# חפצים
# את הסיפור
# דף עם קו
# ציור של בית מושקע

הודעהפורסם: 05/06/2020, 09:37
על ידי Gili
בקורונה , אפשר לא להביא את החפץ עצמו אלא דף עם ציור של החפץ והחניכים לא יציגו אלא פשוט יאמרו רעיון והמדריך יציג.
בקורונה ובשבת אפשר לצייר את הקו על דף , ואז להביא עוד דף שעליו יש 2 קווים במקום לצייר.
במקום שהחניכים יציירו בפעולה עצמה , מבקשים מהם להביא דף שמצוייר עליו מראש.