עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 09/06/2014, 15:28
על ידי יאיר בוכניק
גיל- כל הגילאים
משך הפעולה- שעה
מתאים ליום חול
 
ציוד:
פתקים עם משימות מנוגדות (מצורף)
אבטיח/ מלון/ בלון לפחות שניים (עדיף ארבע)
שמן (או משהו שמנוני שאפשר למרוח איתו את המלון)
חבל ארוך
כסאות
מטבעות שוקולד
2 כובע"קערה
חבלים"מטפחות לקשור ידיים
 
 
מהלך:
אנדרלמוסיה- מחלקים לחניכים פתקים עם משימות מנוגדות, כגון: להוריד מכולם את השעונים/ לדאוג שלכולם יהיה שעון על היד, וכו'.
לשמע את כולם מבצעים את משימתם…
המסר: התחשבות בזולת
 
אבטיח/מלון- תחרות בין קבוצות, החניכים עומדים בשני טורים. בראש כל טור נותנים לחניכים אבטיח/ מלון אחרי שמרחנו אותם בשמן (ככה שזה קצת מחליק...) מי שאין לו מלון אפשר להשתמש בבלון. החניכים צריכים להעביר את המלון מאחד לשני אבל-
הם מעבירים את זה אל מאחורי הגב שלהם, פעם הם מעבירים מתחת לרגליים ופעם מעל הכתפיים...
כדי לעשות את זה אפילו יותר קשה- אפשר להעביר מלון מכל צד של הטור. מנצח מי שהעביר ראשון את המלון לסוף הטור...
 
החמורים והקש- קושרים 2 חניכים בחבל ומניחים בשתי קצות החדר 2 קופסאות. על החניכים להגיע לקופסאות- כל אחד לקופסא הקרובה אליו.
המסר: ושוב… שיתוף פעולה!
 
וכאן יכנסו כל המשחקים הפיזיים: 1. עומדים בטור, כל אחד מחזיק את כף הרגל של זה שלפניו וכך מתקדמים (אפשר כתחרות בין 2 קבוצות) 2. פלונטר.
המסר: רגישות למצבו של האחר- אחרת הכל מתמוטט.
 
זמזומים- עומדים ב- 2 שורות, מחזיקים ידיים. הראשון בכל קבוצה מתחיל לזמזם עד שנגמר לו האויר והשני ממשיך- כך עד שמגיעים לאחרון. הקבוצה המנצחת היא זו שזמזמה הכי הרבה. כל הפסקה באמצע מחזירה להתחלה. 
המסר: החשיבות והאחריות של כל אחד.
 
כסאות- מעמידים את החניכים על כיסאות במעגל, הם הולכים על הכסאות והמדריך מתחיל להוציא כסאות מהמעגל. מטרת החניכים- שכל הקבוצה תשאר על הכסאות.
המסר: הנתינה והוויתור יוצרים חברה מגובשת.
 
מעגל- מעמידים את החניכים ב2- מעגלים ומבקשים מכל אחד להחליף מקום עם העומד מולו. ישנן שתי אפשרויות: 1. הכל יקרה בבלאגן 2. כל המעגל יזוז בכיוון אחד.
המסר: אם כולנו נהיה "באותו ראש" הכל ילך בקלות.
 
עיוורים וקשור יידיים- מחלקים את החניכים לשתי קבוצות. כל קבוצה עומדת במעגל, על הרצפה בתוך המעגל מפוזרים מטבעות שוקולד (או כל ממתק עטוף אחר). בתוך המעגל יש 4 חניכים שעינהם קשורות, כל שאר החניכים בקבוצה עומדים מסביב והידיים שלהם קשורות. באמצע המעגל יש כובע או קערה. על החניכים העיוורים לאסוף את כל המטבעות מסביבם ולהכניס לתוך הכובע, אבל אסור להם לדרוך על זה- מטבע שבור לא נחשב!!!! לחניכים מסביב מותר לדבר ולראות אבל אסור להם להרים את המטבעות. המטרה היא בעצם- שהחניכים הרואים יעזרו לחניכים שאינם רואים.... כשיש קבוצה שכל המטבעות בפנים סופרים כמה מטבעות אינם שבורים, מי שיש לו הכי הרבה מטבעות שלמים- ניצח!!!!
המסר: ע"י שיתוף פעולה ניתן להתגבר על כל פגם.
 
פרה, מכונית- מוציאים שני חניכים. לאחד אומרים שהוא צריך לקנות פרה אבל אסור לו להשתמש במילים שמאפיינות פרה. לשני אומרים שהוא צריך למכור מכונית ואסור לו להשתמש במילים המאפיינות מכונית. השניים צריכים להתדיין ולהתמקח.
המסר: החשיבות בתקשורת נכונה.
 
שרשרת בגדים- מחלקים את החניכים לשתי קבוצות. כל קבוצה צריכה להכין על הרצפה את השרשרת הארוכה ביותר אך ורק מבגדים וחפצים שעל גופם.
המסר: בכדי לעשות דברים גדולים חייבים גם את הפרטים הקטנים, והכל צריך כמובן להעשות בשיתוף פעולה.