עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 19/06/2014, 16:09
על ידי אודי
לפעמים אנחנו המדריכים משקיעים המון בפעולה,שעות... בנושא אידיאולוגי מאוד,ערכי וחשוב. ואז אנחנו מגיעים להעביר אותה ואף אחד לא משתף פעולה... ות'כלס,כמדריך,אתה רוצה לצאת מפעולה ולדעת שהפעולה שלך הייתה שווה משהו. שהיא עשתה שינוי,שהיא גרמה למישהו לחשוב על משהו מעבר לאיך הוא נראה,או איזה ציון הוא קיבל במבחן...
אבל צריך להבין שלפעמים הסניף,הפעולות,הוא לא רק מקום לשבת ולקבל מסרים ותכנים,שהם באמת חשובים,אלא גם להינות מהם.

לכן,חשוב מאוד שאת הפעולות עצמם תגוונו. ולמרות שלפעמים קל יותר,לדוגמא,לעשות פעולות של דיון-אל תעשו רק דיונים. תשנו,תכניסו מתודות,משחקים,פעילויות וכו' שיגרמו לחניכים לרצות להגיע בגלל שהם מסוקרנים לדעת מה הכנתם בשבילם עכשיו,והם ישתפו איתכם פעולה הרבה יותר.
כמובן שזה לא אומר שאי אפשר לעשות יותר מדיון אחד,אבל כדאי לפזר אותם על פני מהלך השנה כדי שיהיה קצת מגוון.

עןד נקודה חשובה,היא שלא תמיד פעולה חייבת להיות עם מסר. לפעמים,אם אתה יודע שהחניכים שלך נמצאים בתקופה עמוסה במיוחד,כדאי לעשות להם פעולה שהיא נטו כיף. כמו-מלחמת מים,רשימת משימות שצריכים לבצע בתחרות מול קבוצה שנייה או כל דבר כייפי אחר שישחרר את החניכים מהלחצים בבית ספר ובבית...
אבל כמו שאמרנו-לאזן. כי המסר הוא כן חשוב והפעולות ללא המסר צריכות להגיע רק ב15% מהשנה מקסימום,ולא במהלך השנה כולה.

בהצלחה! :)