עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 30/01/2020, 01:04
על ידי טליה פוירשטיין
בס''ד ובהשתדלותנו

יום שמירת הלשון בסניף- י"א שבט

• יום הולדתו של החפץ חיים, ר' ישראל מאיר הכהן מראדין, שכל פועלו היה לחיזוק שמירת הלכות לשון הרע. שמו ניתן לו מהספר שכתב בנושא- החפץ חיים. 

במשך שבוע יוצרים בסניף אווירה של יום שמירת הלשון כדי להכניס את חשיבות של איסור לשון הרע למודעות של החניכים.
(בסוגריים- התאמה לקורונה)

* שלטים גדולים- 
''לשון הרע לא מדבר אליי''
''גם אני מתחייב/ת לא לדבר לשון הרע'' 
שמים טושים ליד השלטים שהחניכים יכולים לחתום עליהם.
(שולחים סטיקרים/גיפים בוואטסאפ)

* ממים-
מפיצים בקבוצות הוואטסאפ של החניכים, ובנוסף מדפיסים ותולים בסניף.

* הלכות-
מדפיסים הלכות לשון הרע קצרות ומדביקים בסניף.
(מעצבים יפה ושולחים בקבוצות/סטטוסניף)
לדוגמא:
''והאיש החוסן פיו מלדבר דברים אסורים זוכה לחיי עולם הבא ולאור הגנוז לצדיקים'' (ספר שמירת הלשון)
''מי האיש החפץ חיים'' תהילים
''נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה'' תהילים
''חיים ומוות ביד הלשון''
''לשון הרע לא מדבר אליי''

* צמידים- 
מזמינים צמידים של לשון הרע לא מדבר אליי ומחלקים לחניכים. אפשר לעשות תחרות מי נשאר עם הצמיד הכי הרבה זמן.
(מחלקים ערכות לחניכים עם צמידי "לשון הרע לא מדבר אליי", תפילה  לשמירת הלשון וספר החפץ חיים).

* ספרים-
מקימים דוכן שבו מוכרים ספרים של החפץ חיים תמורת סכום סמלי.

* לימוד-
לקיים כל יום ''מדרשוקו'' בהלכות לשון הרע. 
(מקיימים את הלימוד בזום)

* שמירת הלשון-
מחלקים לכל שבט כמה שעות מהיממה שהוא לא מדבר לשון הרע, וככה שומרים כל הסניף 24 שעות בלי לשון הרע.

* שירים-
לשמיע בסניף את השיר ''לשון הרע לא מדבר אליי''. אפשר להמציא ריקוד על השיר וללמד אותו את כל הסניף.
(שולחים את הריקוד בקבוצות ומאתגרים את כל החניכים ללמוד אותו ולשלוח סרטון שלהם רוקדים אותו).

ב''הצלחה!!
מצ''ב דוגמאות לממים.