עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 23/02/2020, 00:16
על ידי מאיהדן
שאלה מרכזית: מהו גיבור על בעיני? מסר: גיבור הוא מי שתורם מעצמו למען הסביבה בכל תחום שהוא. (50 דק')

מתודה 1: ייצוג- יושבים במעגל עם חניך אחד באמצע, מדביקים לו על המצח שם של גיבור על מוכר (לחלופין, מוציאים אותו לרגע ואומרים לשאר המעגל איזשהו גיבור). החניך צריך לנחש מיהו על ידי שימוש במספר מוקצב של שאלות. אחר כך מחליפים חניך. דוגמאות לגיבורי על: באטמן, סופרמן, קפטן אמריקה, איירון מן,, דדפול, הענק הירוק, וונדר-וומן, הרקולס, החץ הירוק, ספיידרמן.

מתודה 2: חשיבה משותפת ניתן לחניכים תמונות של אנשים שהם כנראה לא יכירו (גיבורי על בחיים האמיתיים, אנשים שנלחמו על העקרונות שלהם, עשו שינוי לטובה). על כל אחד לבחור תמונה ולהמציא סיפור גבורה לאותו בן אדם. אחרי זה נקריא את סיפורה האמיתי של כל דמות. דמויות לדוגמא: מהטאמה גנדי, מרטין לותר קינג, דוד בן גוריון, משה מונטיפיורי, הברון רוטשילד.

מתודה 3: דיון-
1) מהו גיבור בעיניכם? 
2) תנו דוגמא לגיבור עבורכם
3) איך גם אתם יכולים להיות גיבורים?

זמן צופיות – קשר DNA (15 דק')


זמן משחק - מי מפחד מדוב הגדול?  (15 דק')
אחד החניכים עומד בצד אחד של המגרש וכל שאר הקבוצה נמצאת בצד השני. החניך צועק לקבוצה “מי מפחד מהדוב הגדול?” והחניכים עונים “אף אחד” “ואם הוא יבוא?” “שיבוא” “ואם הוא יטרוף” “שיטרוף!” ואז החניך רץ לכיוון החניכים בנסיון לתפוס אותם, חניך שהחניך נגע בו חוזר אחורה ובסיבוב הבא מצטרף לחניך כתופס. אסור לתופסים לחזור אחורה, מותר רק להמשיך לרוץ לכיוון אחד. המשחק ממשיך עד שנשאר חניך אחד שהוא לא כריש והוא המנצח.