עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 20/03/2020, 14:47
על ידי טליה פוירשטיין
בס''ד ובהשתדלותנו

בימי הקורונה, יש הזדמנות מטורפת לעשייה סניפית דרך המדיה. למה כל כך חשוב להמשיך בעשייה ? ומה המדיה כבר יכולה לתת לנו כסניף וכשבט?


✓ יציבות- 
החיים של החניכים השתנו עכשיו מקצה לקצה. הם לא רגילים לכמות החופש, להיות כל הזמן בבית בלי לצאת, לנסות להעסיק את עצמם ללא הצלחה. בימים האלה, שהכל הפוך, החניכים מאוד מחפשים את הדברים שכן יציבים בחיים שלהם, וזאת ההזדמנות של הסניף להיכנס ולהראות נוכחות. הסניף יכול להיות הדבר היחיד שמחזיק אותם על הקרקע, שמראה להם שלא הכל הרוס ומפורק. 

✓ תעסוקה חיובית- 
החניכים לא יודעים להתמודד עם כמות הזמן הפנוי שלהם, ורובם ימצאו מפלט במדיה. במקום הזה הסניף יכול להביא תוכן איכותי וערכי, שיוציא את החניכים מתוכניות הטלוויזיה ומשחקי המחשב. רוב החניכים לא ילכו מעצמם לשמוע שיעור תורה, לקרוא סיפור חינוכי או לעשות מעשים טובים, ולכן חשוב שהסניף יספק את התעסוקה הזאת בשביל החניכים.

✓ בניית השבט- 
המצב הלא פשוט שהשבט נמצא בו עכשיו, יכול להוליד דברים טובים ולבנות משהו חדש בשבט. החניכים רוצים חברה, רוצים תעסוקה, ולכן זה בדיוק הזמן לחזק בשבט דברים שבמשך השנה יוצא לנו פחות לחשוב עליהם. אם זה לעשות שיחות ווידאו עם קבוצות של חניכים שהיינו רוצים לחבר ביניהם, אם זה לתת משימות קבוצתיות דרך המדיה, ואם זה סתם להחיות את הקבוצה השבטית בוואטסאפ עם משחקים.

✓ העצמת הקשר האישי- 
במשך השנה החניכים (והמדריכים) לא תמיד פנויים לשיחות אישיות או חיזוק הקשר. עכשיו, כשכולם בבית, גם אין מה לעשות ולכולם יש יותר פנִיוּת, וגם החניך נמצא לבד ולא כחלק מהחברה, שלפעמים חוסמת את הגישה אליו. זה בדיוק הזמן להתקשר לחניכים, להזכיר להם שהמדריכים פה בשבילם. להתעניין בהם, להציע עזרה ויחס אישי. דווקא במצב הלא שגרתי שהחניך נמצא בו, יכולה להגיע הפתיחוּת והרצון לשתף בחוויות.

✓ דוגמא אישית- 
כשאין בית-ספר לקום אליו ואין משהו חשוב לעשות, הרבה חניכים יכולים ליפול ולא לעשות כלום במשך ימים שלמים. כאן יש את המקום של המדריכים להוות דוגמא אישית לחניכים - להראות להם שאפשר למצוא שגרה ולא להיכנע למדיה. אפשר אפילו לעשות סדרה של סרטונים ולשתף בהם את החניכים בסדר היום של המדריך. חשוב להראות שהמדריכים קמים בבוקר לתפילה, אוכלים ארוחות מסודרות, עוזרים להורים בעבודות הבית, מנצלים את הזמן ומוצאים תעסוקה טובה ומשמעותית.

✓ מניעת נתק- 
במקרה והסניף לא יפעל במהלך התקופה, עלול להיות נתק גדול מהסניף. החניכים לא יחכו לסניף, הם מהר מאוד ישכחו אותו ויעברו הלאה, ולכן חשוב לשמור על שגרה בסניף, שהחניכים ימשיכו להרגיש אותו ושהוא יהיה משמעותי להם.

✓ עשייה צוותית- 
במשך השנה המדריכים רגילים להיות בשיא העשייה והפעילות. הם רגילים שהלוז שלהם מלא עד הסוף, ושאין להם רגע פנוי בין ההדרכה, הלימודים, החברים והמשפחה. כשפתאום אין שגרה ואין מה לעשות, המדריכים יכולים להרגיש נפילה חזקה, ולכן חשוב לשמור גם על השגרה שלהם ולתת להם תעסוקה חיובית ודברים משמעותיים לעשות, שגם הם ימשיכו להרגיש חשובים לחניכים שלהם ולסניף.

✓ הקשבה להוראות משרד הבריאות- 
כאן המקום של המדריכים להראות לחניכים דוגמא ולהסביר להם על החשיבות של שמירה על הנחיות משרד הבריאות והממשלה. החניכים מסתכלים על המדריכים לומדים מהם, וחשוב לנצל זאת כדי לשמור על החיים של כולנו. 


בע''ה נעשה ונצליח!
ב''הצלחה