עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 19/04/2020, 14:44
על ידי Gili
הערות על התאמה לזום ולתקופת הקורונה בסוגריים

# שואלים את החניכים כמה פעמים לדעתם מופיע השורש זק"נ במקרא? נותנים לחניכים לנחש...
(החניכים כותבים את התשובות שלהם בצא'ט)
תשובה: 56 פעמים

# מראים ציור של ילד, חייל, פרופסור וזקן (בעזרת שיתוף מסך) ושואלים את החניכים למי הם יתנו הכי הרבה כבוד שיפגשו אותם? ניתן להעמיד אותם בציר.
(החניכים כותבים בצאט כמה כבוד יתנו לכל אחד מ1-10)

#מבקשים מכל חניך לחשוב על קשיש שמשמעותי בחיים שלו ולענות על השאלות:כמה פעמים נפגש איתו? כמה פעמים מתקשר אליו? באיזו תדירות?(האם הם בקשר עכשיו, בתקופת הקורונה?)האם החניך למד מהקשיש משהו?האם הקשיש נתן לו עצה טובה?
ניתן לעשות סבב שיתופים.

#במקרא זקן מסמל חוכמה, אדם עם ניסיון חיים ובעל כבוד ועוצמה.
החניכים דירגו כמה כבוד נתנו לכל אדם וסיפרו על קשיש משמעותי בשבילם ועל הקשר איתו - בהתאם לתשובות שלהם תיצרו שיח. 

#מסבירים ש'והדרת פני זקן' זאת מצוות עשה מהתורה - לכבד ולהדר פני חכמים וזקנים.
"מפני שיבה תקום והדרת פני זקן" (ויקרא , י"ט, ל"ב)
דוגמה לכבוד והדרת זקנים: לקום באוטובוס.

#ניתן לקרוא (ולשתף מסך) קטע של עידו לוי פה בקישור:
https://פעולה.net/forum38-post-3243​​​​​​

יישום נושא: - ללכת לקשיש בשכונה ולעשות איתו הבדלה/סעודה שלישית/ לשמוע על הסיפור שלו = כמובן בתיאום מראש
(- תחרות מי מתקשר לסבא וסבתא כל יום ולא שוכח?)
- כל יום שישי ללכת בזוגות לבקר ולהביא אוכל לקשיש
- ללכת לבית אבות = בתיאום מראש ולשמוע סיפורים של קשישים או לשמח אותם במסגרת ארגון מלאכי שיר
(​​​​​​
- מיזם נוער מ(ת)קשר  של ארגון מלאכי שיר: מצורפת הודעה למטה)

הודעהפורסם: 15/07/2020, 18:49
על ידי 4114900
פעולה פגז





פגז פגז פגז