עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

יום הזכרון

מסר: במותם ציוו לנו את החיים ● חשוב שאנחנו בתור עם ננציח את החללים
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

יום הזכרון

הודעהעל ידי GILIֹII » 27/04/2020, 23:31

פעולת יום הזכרון
מה החניכים יקבלו בפעולה?
  • מקום להביע את רגשותיהם לגבי היום הקשה הזה
  • ידע , העשרה על סיפורי חייהם של חיילים
  • החשיבות של ההנצחה
 מסרים מרכזיים:
  • במותם ציוו לנו את החיים
  • חשוב שאנחנו בתור עם ננציח את החללים
מהלך הפעולה:
מתודה 1 - 10 דקות
אקרין לחניכים מסך עם משפטים שונים. המשפטים:
*כבוד לזכר הנופלים והכרת תודה להם בגלל תרומתם למדינה ולתושביה.
*שאיפה לשלום.
*ראיית הנופלים במערכות ישראל כמופת וכדוגמא לכל האזרחים.

*טוב לדעת שיש על מי לסמוך. אשרי העם שאלה בניו.
*מדינה שתשכח את חייליה סופה שחייליה ישכחו אותה
*אהוב את הנשק ושנא את המלחמה*מוטב למות על רגלינו מאשר לחיות על ברכינו
*כל עוד מישהו זוכר אותנו, אנחנו חיים.
כאשר החניכים יקראו את המשפטים אשאל אותם את השאלה הבאה:
כשאני
 חושב על יום הזיכרון, אני מרגיש/חושב/רוצה ש... 
לאחר מכן, אתן לחניכים 5 דקות לקרוא את המשפטים, להיכנס לאווירה של יום הזיכרון, לחשוב על המשפט, ולחפש את המשפט אשר איתו הם מזדהים במיוחד.
דיון:
1.איזה משפט בחרתם?
2.למה בחרתם משפט זה?
3.מהו לדעתכם תפקידו ומטרותיו של יום הזיכרון?


מתודה 2 – 10 דקות
1.שמש אסוציאציות נקרין לחניכים דף נכתוב את המילה "הנצחה". נבקש מהם להעלות מילים שמתקשרות להם להנצחה. בשלב השני נשאל את החניכים מאיזה שורש מגיעה המילה הנצחה, ונדגיש את המילה נצח מתוך ההנצחה בדף דיון:
מדוע לדעתכם המילה נצח קיימת בתוך המילה הנצחה?
 
מה אנו לומדים מכך?

 מה הקשר בין הנצחה ליום הזיכרון?
 אילו דרכים של הנצחה אתם מכירים? )אנדרטאות, שירים, פרוייקטים לזכר חללים...(
מתודה 3 – 25 דקות
אקרין לחניכים מסך עם סיפור חייו של שריאל כץ ואקרא איתם ביחד. - (אתם יכולים לבחור איזה סיפור של איזה חייל שתבחרו) 
נשאל את החניכים-
הכרתם את הסיפור של שריאל?
איך אתם מרגישים לגבי הסיפור שלו? 
האם יש מישהו שאתם מכירים שנהרג?

אקרין להם סרטון על סיפור שנגע לליבי על חייל שחזה את המוות שלו https://www.youtube.com/watch?v=ixS06caGjhQ&list=PLB6586E09799B4F4C&index=20
(הערה למדריך - סרטון קשה, חשוב להסביר לחניכים אחר כך מה בעצם ראו.)
https://www.izkor.gov.il/%D7%A9%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%9C%20%D7%9B%D7%A5/en_b7d378fdbd3a2ffd27f7b477f3899348
אחרי הקריאה והצפייה בסרטונים, נשאל את החניכים
 מה אתם מרגישים כרגע? מה עולה לכם לראש? 
אתן לחניכים 5 דקות שנכתוב מכתב יחד כשכבה למשפחה שכולה. - (הערה למדריך - אתה יכול לבחור איזה משפחה שכולה שתבחר. )
דיון מסכם- 10 דק 
  1. מדוע מאוד חשוב לציין את היום הזה?
  2. איך אתם מנציחים את החללים?
  3. האם יש מישהו שאתם מכירים שנהרג ואתם רוצים לשתף?
  4. מה צריך להרגיש ביום זה? 
  5. אם מישהו לא מרגיש משהו, זה אומר שהוא לא בסדר?

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!