עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 27/05/2020, 19:33
על ידי Gili
בס"ד ובהשתדלותנו
פעולה על ראייה כוללת - לשים לב לפרטים הקטנים

מהלך הפעולה:
  • מבקשים מהחניכים לחשוב על היום שלהם, מהרגע בו קמו עד עכשיו.
  • מי שרוצה משתף מה שראה.
(רוב הסיכויים שהחניכים לא יגידו למשל באיזה צבע החולצה של האיש שעבר לידם ברחוב או לא יגידו שראו פרפר עף)
  • מבקשים שני חניכים מתנדבים. הם צריכים לדבר רק לפי הא'-ב': כל משפט מתחיל באות אחרת לפי הסדר של הא' – ב' למשל: חניך א'- "אתמול הלכתי לסניף" חניך ב'- "באמת? איזה כיף לך!" חניך א'- "גם אתה יכולת לבוא, הייתה פעולה, למה לא באת?" חניך ב'- "דווקא רציתי לבוא לסניף אבל אמא שלי הייתה צריכה עזרה עם אחותי הקטנה" וככה הלאה..
 
  • מחלקים לחניכים דף ועט ומבקשים שיגידו איזה חפצים ורהיטים נמצאים במקומות הבאים: בית ספר, ספריה, סניף, חנות, חדר של ילד בן 15.
 
  • קטע: אנשים טובים/ נעמי שמר:
 תפקחו את העיניים, תסתכלו סביב
פה ושם נגמר החורף ונכנס אביב
בשדה ליד הדרך יש כבר דגניות
אל תגידו לי שכל זה לא יכול להיות

אנשים טובים באמצע הדרך
אנשים טובים מאוד
אנשים טובים יודעים את הדרך
ואיתם אפשר לצעוד
  • סיכום: ביקשנו מכם לחשוב על היום שלכם מהרגע בו קמתם עד עכשיו, אף אחד לא תיאר דברים קטנים שהוא ראה (למשל: איזה קו אוטובוס עבר לידכם ברחוב) _____ ו ____ (שמות החניכים) שדיברו לפי הא'-ב' דיברו והיו צריכים לשים לב לכמה דברים במקביל!- לשמוע מה החבר אומר, לענות לו לפי הא' – ב' ולפני האות שבאה עכשיו בסדר של הא'-ב' מבלי להתבלבל. כשכתבתם איזה חפצים ורהיטים יש בכל מיני מקומות ראיתם שבכל מקום יש המון דברים קטנים יותר אבל הדברים הקטנים הם אלו שמרכיבים כל מקום, את הדבר הגדול!