פורסם: 14/05/2021, 10:57
עשינו את הפעולה הזאת לחניכות במבצע הקודם ולצערי עוד פעם צריך להתשמש בזה ולהתסכל בזה..
1. כתר וצריך לגלות מה המילה. המילים: מלחמה, חיילים, עזה, פחד, אזעקה, מקלט, אחדות, צבא, טילים, קסאמים, צוק איתן, צבע אדום.
2. תופסת "צבע אדום"- מגדירים שטח מסויים והחניכים צריכים ללכת בו לפי ההוראות של המדריך.אחד מהחניכים הוא "צבע אדום" .שהמדריך ימחא כף החניך שהוא "צבע אדום" יספור עד 10 ויצא לתפוס את החניכים צריכים לברוח ולחפש מקום מחסה מי שמוצא מוגן.הראשון שייתפס הוא "הצבע אדום".
3. פינוקיו- אין ברירה וצריך להסתגל למצב הזה שבעז"ה יגמר.
אפשרות א'- לקטנים
4. דילמות:
* רוני בטלפון: "שלום! חגית נמצאת בבית?"
אמא של חגית: "בטח, איפה עוד היא יכולה להיות?..."
חגית: "הי רוני, מה שלומך?"
רוני: "ב"ה בסדר! חשבתי שאולי נלך יחד לחורשה שליד המכולת. ראיתי שהשסק התחיל לצמוח!"
חגית: "כן... אשמח! אני מקווה שאמא שלי תסכים. חכי, אני אשאל אותה."
לדעתכם, מה תענה אמא של חגית?
יש מצב או אין מצב לצאת אל החורשה?
עליכם לחשוב: למה כן ולמה לא? מה אתם הייתם עונים במקום אמא של חגית?
*הצלצול נשמע – יוצאים להפסקה!
רוני, יעל ושירה - חברות טובות, שאוהבות לשחק יחד בהפסקה.
הן משחקות בגומי במסדרון,
הן משחקות קלפים ורביעיות,
לפעמים גם במחבואים ליד הכיתה...
יעל: "מה נשחק היום? אולי נצא למגרש הגדול???"
יש מצב או אין מצב לשחק במגרש?
עליכם לחשוב: למה כן ולמה לא? מה אתם הייתם עושים במצב הזה?
*אמא: "רוני, בואי לישון, כבר מאוד מאוחר!"
רוני: "אני מאוד מתרגשת! מחר יש חידון תנ"ך של בית הספר... מקווה שאצליח!"
אבא: "בטח שתצליחי! כדאי מאוד שתישני היטב הלילה... שיהיה לך כוח למחר!"
רוני: "אני ממש מקווה שלא יהיו הפרעות... ואמא, אל תשכחי להעיר אותי מוקדם! שאוכל לעשות חזרה בבוקר!"
אמא ואבא: "ליל מנוחה וחלום!"
יש מצב או אין מצב לישון לילה שלם ללא אזעקות?
עליכם לחשוב: למה כן ולמה לא? מה יכולה רוני לעשות במצב הזה?
אפשרות ב'- לגדולים
4. מתודה
לפני הפעולה מכינים שקית עם אדמה (חול), כל מני ממתקים (שוקולדים, טופי וכו'). מושיבים את החניכים במעגל, מראים להם את אחד הדברים ושואלים:-"מה תעשו בשביל הדבר הזה?" החניכים יגידו כל מיני דברים, בוחרים (בכוונה) את הדבר הכי מטורף, החניך יבצע את מה שאמר וניתן לו מה שהבטחנו. אחרי זה מוציאים את שאר הדברים ועושים אותו דבר. בסוף נוציא את השקית עם האדמה ונשאל את החניכים "מה הייתם עושים בשביל האדמה הזאת?" אחרי ששאלנו, או שהחניכים יבינו לבד או שנגיד להם, שכמו שראינו ולנו אנחנו מוכנים לעשות הרבה כל עוד זה אוכל, אבל ברגע שמדובר באדמתנו הקדושה לא תמיד אנחנו מוכנים לתת יותר מדי...
דיון:
1. למה אנחנו צריכים להיות נאמנים לא''י?
2. מה זה כולל הנאמנות הזאת?
3. האם מסירת שטחים תמורת שלום נחשבת לבגידה בא''י או שמירה עליה?
4. איפה אנחנו מציבים את הגבולות לוויתורים שאנחנו מוכנים לעשות כדי להביא שלום לא''י?
5. מה ההבדל בין נאמנות למדינה לנאמנות לא''י?
1. כתר וצריך לגלות מה המילה. המילים: מלחמה, חיילים, עזה, פחד, אזעקה, מקלט, אחדות, צבא, טילים, קסאמים, צוק איתן, צבע אדום.
2. תופסת "צבע אדום"- מגדירים שטח מסויים והחניכים צריכים ללכת בו לפי ההוראות של המדריך.אחד מהחניכים הוא "צבע אדום" .שהמדריך ימחא כף החניך שהוא "צבע אדום" יספור עד 10 ויצא לתפוס את החניכים צריכים לברוח ולחפש מקום מחסה מי שמוצא מוגן.הראשון שייתפס הוא "הצבע אדום".
3. פינוקיו- אין ברירה וצריך להסתגל למצב הזה שבעז"ה יגמר.
אפשרות א'- לקטנים
4. דילמות:
* רוני בטלפון: "שלום! חגית נמצאת בבית?"
אמא של חגית: "בטח, איפה עוד היא יכולה להיות?..."
חגית: "הי רוני, מה שלומך?"
רוני: "ב"ה בסדר! חשבתי שאולי נלך יחד לחורשה שליד המכולת. ראיתי שהשסק התחיל לצמוח!"
חגית: "כן... אשמח! אני מקווה שאמא שלי תסכים. חכי, אני אשאל אותה."
לדעתכם, מה תענה אמא של חגית?
יש מצב או אין מצב לצאת אל החורשה?
עליכם לחשוב: למה כן ולמה לא? מה אתם הייתם עונים במקום אמא של חגית?
*הצלצול נשמע – יוצאים להפסקה!
רוני, יעל ושירה - חברות טובות, שאוהבות לשחק יחד בהפסקה.
הן משחקות בגומי במסדרון,
הן משחקות קלפים ורביעיות,
לפעמים גם במחבואים ליד הכיתה...
יעל: "מה נשחק היום? אולי נצא למגרש הגדול???"
יש מצב או אין מצב לשחק במגרש?
עליכם לחשוב: למה כן ולמה לא? מה אתם הייתם עושים במצב הזה?
*אמא: "רוני, בואי לישון, כבר מאוד מאוחר!"
רוני: "אני מאוד מתרגשת! מחר יש חידון תנ"ך של בית הספר... מקווה שאצליח!"
אבא: "בטח שתצליחי! כדאי מאוד שתישני היטב הלילה... שיהיה לך כוח למחר!"
רוני: "אני ממש מקווה שלא יהיו הפרעות... ואמא, אל תשכחי להעיר אותי מוקדם! שאוכל לעשות חזרה בבוקר!"
אמא ואבא: "ליל מנוחה וחלום!"
יש מצב או אין מצב לישון לילה שלם ללא אזעקות?
עליכם לחשוב: למה כן ולמה לא? מה יכולה רוני לעשות במצב הזה?
אפשרות ב'- לגדולים
4. מתודה
לפני הפעולה מכינים שקית עם אדמה (חול), כל מני ממתקים (שוקולדים, טופי וכו'). מושיבים את החניכים במעגל, מראים להם את אחד הדברים ושואלים:-"מה תעשו בשביל הדבר הזה?" החניכים יגידו כל מיני דברים, בוחרים (בכוונה) את הדבר הכי מטורף, החניך יבצע את מה שאמר וניתן לו מה שהבטחנו. אחרי זה מוציאים את שאר הדברים ועושים אותו דבר. בסוף נוציא את השקית עם האדמה ונשאל את החניכים "מה הייתם עושים בשביל האדמה הזאת?" אחרי ששאלנו, או שהחניכים יבינו לבד או שנגיד להם, שכמו שראינו ולנו אנחנו מוכנים לעשות הרבה כל עוד זה אוכל, אבל ברגע שמדובר באדמתנו הקדושה לא תמיד אנחנו מוכנים לתת יותר מדי...
דיון:
1. למה אנחנו צריכים להיות נאמנים לא''י?
2. מה זה כולל הנאמנות הזאת?
3. האם מסירת שטחים תמורת שלום נחשבת לבגידה בא''י או שמירה עליה?
4. איפה אנחנו מציבים את הגבולות לוויתורים שאנחנו מוכנים לעשות כדי להביא שלום לא''י?
5. מה ההבדל בין נאמנות למדינה לנאמנות לא''י?