עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

פעולה לחג הסיגד

מסר: החניכים יכירו את העדה האתיופית, יבינו את הערך של חלום ואת החשיבות של הכיסופים לבית המקדש.
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

פעולה לחג הסיגד

הודעהעל ידי טליה פוירשטיין מנהלת לשעבר תודה על תרומתך! » 14/07/2020, 15:34

בס''ד ובהשתדלותנו

1] מה אני מוכן לעשות בשביל חלום? 
מעמידים את כל החניכים במעגל/בשורה ומקריאים הגדרות. מי שמסכים עם ההגדרה מתקדם צעד אחד.

מה אני מוכן לעשות בשביל חלום?
> להפסיד כסף
> לעזוב את כל החברים
> להפסיד שנתיים מהחיים
> לאבד אח קטן חו''ח
> לעזוב את הבית 
> לחלות במחלה קשה
> לא לאכול ימים שלמים
> לשרוד בתנאי מדבר קשים
> לצאת לארץ זרה
> להשאיר את כל הרכוש מאחור
> להסתכן במוות

← היהודים שעלו מאתיופיה עשו את כל אלה ויותר כדי להגשים את החלום שלהם לעלות לארץ ישראל וירושלים.
(ניתן לדבר כאן על המשמעות של חלום, ואיזה חלום שווה השקעה ומסירות בדומה לעליה של יהודי אתיופיה).

2] העדה האתיופית, העלייה מאתיופיה וחג הסיגד
שאלות על העלייה. אפשר לעשות עם משחק הביסקוויטים*/ לשאול שאלות בפינג פונג שתי קבוצות/ לשלב במשחק של תורות ומי שעונה לא נכון עובר לא התור (לדוג' איקס עיגול)/ לעשות משחק פיצוחים**  וכו'.

א. מאיזה שבט בני העדה האתיופית? -דן
ב. כמה יהודים הגיעו לארץ במבצע שלמה ? -1500
ג. איך קוראים למבצע בו העלו אתיופים ממחנות פליטים בסודן? - מבצע משה
ד. באיזו שנה החליטו להחיל את חוק השבות על האתיופים? - 1957
הא. מי פסק שיהודי אתיופיה הם יהודים כדין? - הרב עובדיה יוסף
ו. איזו שפה מדברים באתיופיה? -אמהרית
ז. איך קוראים לבעלי הסמכות הרוחנית-דתית באתיופיה? -קס
ח. איזה חג לא נחגג באתיופיה? -חנוכה
ט. איך נקרא ספר תורה באתיופיה? -אורית
י. איזה חג מיוחד חוגגים בעדה האתיופית? -חג הסיגד
יא. מה משמעות השם סיגד? סגידה
יב. מתי חוגגים את חג הסיגד? - כ''ט בחשוון
יג. איפה קיימו את חג הסיגד? בהר קייב
יד. מה המקור לחג הסיגד? ספר נחמיה
טו. מה עושים בחג הסיגד? צום, תפילות ועליה להר.


3] הכיסופים לבית המקדש
קטע קריאה- הרב אליהו דסלר, מכתב מאליהו חלק ב' עמוד מ''ז

"יש גלות השכינה של הפרט, ויש של הכלל. כשהאומה בכללה דוחה את הניצוץ הקדוש על ידי חומריות ועם הארצות, כשהמצב הזה מתפשט באומה הרי זה מצב של חורבן חס ושלום, מי שאינו מרגיש ומצטער בזה, הרי זה סימן שגם אצלו הגיע החורבן חס ושלום. אך מי שמרגיש את גלות השכינה שבתוך עצמו, ומצטער על אי יכלתו להדבק בהשי"ת כראוי, ועל חורבן בית המקדש שבלב, ויגדל צערו עד כדי בכי, הרי זה כבר תיקון לגלות השכינה שבלבו... ולא עוד אלא שכל הצרות שה' מביא על עמו - תכליתן לסובב לאדם סיבות נפשיות שיצטער על חורבן בית המקדש הרוחני שבלב. והיא היא דרך הגאולה."

הסבר: הגאולה תבוא אם כל אחד יהיה מצטער בליבו על בית המקדש, ויתגעגע ויצפה לבניין הבית.
← יהודי אתיופיה במשך שנים בחג הסיגד ובמשך השנה כיספו ורצו והתפללו ונלחמו להגיע לבית המקדש. 
(ניתן לדבר כאן על כך שאם כל אחד מאיתנו יקח על עצמו קצת יותר להתגעגע לבית המקדש כמו העדה האתיופית, בית המקדש יגיע בע''ה!)


•• לסיכום, יש לנו הרבה מאוד מה ללמוד מהעדה האתיופית על ללכת אחר החלומות, על לא לשכוח מאיפה באנו ולאן אנחנו רוצים ללכת, על הגעגועים לבית המקדש, על החשיבות של ארץ ישראל, ועל מצוות שבין אדם לחברו.

בע''ה שנזכה לקיבוץ גלויות ולגאולה שלמה במהרה בימינו!

ב''הצלחה!


* משחק הביסקוויטים-
מחלקים את החניכים לשתי קבוצות. עושים רשימה של שאלות בנושא מסוים, ואת התשובות מדפיסים כל תשובה פעמיים, ככה שיהיה את כל התשובות לשתי הקבוצות. 
לכל חניך מחלקים תשובה אחת/יותר לשאלה, ובאמצע שמים חבילת ביסקוויטים/ עוגיות/ מרשמלו/ וופל/ טופי וכו'.
המדריך שואל שאלה, וחניך שהתשובה לשאלה נמצאת אצלו רץ לאמצע המעגל ומתחיל לאכול ביסקוויט. בגלל שלכל קבוצה יש את התשובות, יוצא ששני חניכים (אחד מכל קבוצה) אוכלים ביסקוויט. 
מי שגומר ראשון את הביסקוויט מבין שני החניכים, מביא לקבוצה שלו נקודה (:

** פיצוחים-
עושים לוח גדול של משושים, שבתוך כל משושה יש אות, ועל כל אות יש שאלה בנושא מסויים.
מחלקים את השבט לשתי קבוצות. בכל תור הקבוצה בוחרת משושה מהלוח, והמדריך שואל את הקבוצה את השאלה שמתאימה לאות. אם הם מצליחים המשושה שלהם, אם לא השאלה עוברת לקבוצה השנייה.
מטרת המשחק היא ליצור שביל של משושים מהקצה האחד של הלוח, לקצה השני. קבוצה שמצליחה ראשונה ליצור שביל, מנצחת. השביל יכול להיות מלמעלה למטה/ מימין לשמאל ולהיפך.

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!