שלב ראשון-בתחילת הפעולה מניחים דף עם נקודה שחורה במרכז שואלים את החניכים- "מה אתם רואים פה" (יש שיגידו נקודה שחורה על דף לבן וההפך)
שלב שני-מקריאים קטע של הרב יוני לביא "תשובה או עבודה בעיניים" ? (נספח 1) מדברים עליו, מסבירים אותו.
(ניתן להניח על הרצפה במהלך הקטע דף עם פסים לבנים ושחורים - מתקשר לזברה שבקטע)
שלב שלישי-מפזרים על הרצפה דפים עם ציורים של תעתועי ראייה.(נספח 2)
שלב רביעי-נשחק משחק. כותבים על פתקים מספר משימות. בוחרים 2 מתנדבות לכל פתק והן צריכות להציג את מה שכתוב שם. לדוגמא: הרבצה. החניכים רואים ואומרים "היא מרביצה לה"אנחנו מתקנים אותם ואומרים היא לא מרביצה לה.. היא טופחת לה על הגב כי היא נחנקת. כך ממשיכים עם הפתקים שהמטרה היא שהחניכים יסתכלו בזווית ראייה חיובית על המקרה. (מתקשר לקטע)
דוגמאות אפשריות לפתקים:
-הרבצה- דפיקה בגלל חנק
-פחד- רעידה מקור
-סטירה- היה לה זבוב על הפנים
-מישהי לוקחת למישהי עוגייה- היא לא שמה לב שהיא אלרגית
-מישהי מרכלת על חברתה ומצביעה עליה- היא בעצם מארגנת לה יום הולדת הפתעה
****חשוב לציין שהטפיחה/סטירה נעשות בהצגה בלבד ובעדינות, רק כדי להמחיש את המעשה.
סיכום-ראינו בתעתועי ראייה ,בקטע ובמשחק שהכל תלוי בהסתכלות שלך על הדרך והמעשים שלך. לטובה ולרעה.
לבני האדם במהלך החיים יש עליות ומורדות. מעשים טובים שמשפיעים לטובה על אחרים אך גם מעשים שגויים שמשפיעים לרעה על הסביבה. מה שחשוב הוא שזה לא תמיד מגדיר אותנו. אנחנו יכולים לעשות מעשים שגויים אך להיות בשורשי נשמתנו אנשים טובים ומוסריים. הכל תלוי בזווית הראייה. אנחנו יכולים להגיע לחודש אלול ולומר על עצמנו שבמשך השנה התנהגנו כבני אדם רעים אך עם ניצוצות של מעשים טובים מידי פעם או להפך, אדם טוב וטהור עם נפילות ומעידות קטנות בדרך הישר.
התאמה לתקופת הקורונה
משתפים מסך ובו שמים את כל הדפים שצריך:)