פורסם: 26/08/2020, 14:24
הפעולה הזו היא בעצם חלק ממערך גבורה שעשינו באיזור חנוכה. המערך כלל פעולות בסדר הזה:
1.אומץ 2.אמונה בעצמי 3. ענווה 4.הכרת תודה 5. נתינה
הרעיון היה להעביר מספר פעולות שיעבירו את החניכות תהליך בו ירכשו כלים לעשייה אמיתית,נכונה וראויה ולכן זהו הסדר שבחרנו בו וכמובן אפשר לשנות ולהוסיף..
ולפעולה:
1.משחק לפתיחה-
כל פעם מצמידים לחניך פתק על הראש עם מילה שאותה הוא לא רואה. המטרה היא שינחש את המילה בעזרת שאלות של כן ולא אותן יפנה לשאר הקבוצה.
המילים שבחרנו עסקו במעשי/מושגי נתינה: חיוך,קופת צדקה,עזרה,מתנה,יד ולבסוף המושג נתינה.
2.דיון בעקבות הצגת הנושא במשחק:
*מהי נתינה?
*מיהו האדם שנותן מעצמו הכי הרבה בעולם?
מהי נתינה גדולה יותר-נתינה מתוך מצב שבו לא חסק לך או דווקא ממצב בו חסר?
מי נותן הכי הרבה למדינה שלנו?
מטרת הדיון היא לעורר את החניכים למחשבה מעמיקה בנושא מעבר להגדרה הבסיסית,לכן לא עסקנו בתשובות ספציפיות.
3. ערך מוסף:
את הפעולה בחרנו להקדיש לאורון שאול והדר גולדין ז"ל החיילים החטופים שלא הוחזרו לקבורה בא"י.
בשלב זה דיברנו עליהם ועל המקרים שלהם והצגנו אותם כסמל לנתינה ללא גבול ותמורה.
מידע עליהם מאתר יזכור שאפשר לקחת ממנו ולקרוא עם החניכים:
https://www.izkor.gov.il/%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9F%20%D7%A9%D7%90%D7%95%D7%9C/en_44f32eefd29d66b9021c077d5f0266c1
https://www.izkor.gov.il/%D7%94%D7%93%D7%A8%20%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9F/en_af4488602115fcccd94642f1fd1c5da3
4. מעגל נתינה:
כל אחד בתורו פונה לחבר מימינו ומעניק לו משהו במילים,איחול או מילה טובה.
5.משחק מסכם:
המשחק עם הפתקים בו כל חניך מקבל 2 פתקים בצבעים שונים. נציגים לחניכים 3 אופציות:
1.אם כולם מרימים באותו בצבע כולם מקבלים סוכריה
2.אם חניך אחד מרים פתק השונה בצבעו מכל שאר חברי הקבוצה הוא מקבל 2 סוכריות
3.אם חלק הרימו בצבע x וחלק אחר הרימו צבע אחר אז אף אחד לא מקבל.
פה זה מימוש הערך-לדעת שלתת זה לפעמים גם לוותר קצת על עצמך למען מטרה גדולה יותר.
שנדע להתעסק רק בנתינה ושהסחר יבוא כבר בזמנו שלו..בהצלחה!!!
1.אומץ 2.אמונה בעצמי 3. ענווה 4.הכרת תודה 5. נתינה
הרעיון היה להעביר מספר פעולות שיעבירו את החניכות תהליך בו ירכשו כלים לעשייה אמיתית,נכונה וראויה ולכן זהו הסדר שבחרנו בו וכמובן אפשר לשנות ולהוסיף..
ולפעולה:
1.משחק לפתיחה-
כל פעם מצמידים לחניך פתק על הראש עם מילה שאותה הוא לא רואה. המטרה היא שינחש את המילה בעזרת שאלות של כן ולא אותן יפנה לשאר הקבוצה.
המילים שבחרנו עסקו במעשי/מושגי נתינה: חיוך,קופת צדקה,עזרה,מתנה,יד ולבסוף המושג נתינה.
2.דיון בעקבות הצגת הנושא במשחק:
*מהי נתינה?
*מיהו האדם שנותן מעצמו הכי הרבה בעולם?
מהי נתינה גדולה יותר-נתינה מתוך מצב שבו לא חסק לך או דווקא ממצב בו חסר?
מי נותן הכי הרבה למדינה שלנו?
מטרת הדיון היא לעורר את החניכים למחשבה מעמיקה בנושא מעבר להגדרה הבסיסית,לכן לא עסקנו בתשובות ספציפיות.
3. ערך מוסף:
את הפעולה בחרנו להקדיש לאורון שאול והדר גולדין ז"ל החיילים החטופים שלא הוחזרו לקבורה בא"י.
בשלב זה דיברנו עליהם ועל המקרים שלהם והצגנו אותם כסמל לנתינה ללא גבול ותמורה.
מידע עליהם מאתר יזכור שאפשר לקחת ממנו ולקרוא עם החניכים:
https://www.izkor.gov.il/%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%9F%20%D7%A9%D7%90%D7%95%D7%9C/en_44f32eefd29d66b9021c077d5f0266c1
https://www.izkor.gov.il/%D7%94%D7%93%D7%A8%20%D7%92%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%9F/en_af4488602115fcccd94642f1fd1c5da3
4. מעגל נתינה:
כל אחד בתורו פונה לחבר מימינו ומעניק לו משהו במילים,איחול או מילה טובה.
5.משחק מסכם:
המשחק עם הפתקים בו כל חניך מקבל 2 פתקים בצבעים שונים. נציגים לחניכים 3 אופציות:
1.אם כולם מרימים באותו בצבע כולם מקבלים סוכריה
2.אם חניך אחד מרים פתק השונה בצבעו מכל שאר חברי הקבוצה הוא מקבל 2 סוכריות
3.אם חלק הרימו בצבע x וחלק אחר הרימו צבע אחר אז אף אחד לא מקבל.
פה זה מימוש הערך-לדעת שלתת זה לפעמים גם לוותר קצת על עצמך למען מטרה גדולה יותר.
שנדע להתעסק רק בנתינה ושהסחר יבוא כבר בזמנו שלו..בהצלחה!!!