עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

רעש בתפילה- פעולת לשבת

מסר: החניכים יבינו איך הרעש שלהם בתפילה משפיע על המתפלל.
אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

רעש בתפילה- פעולת לשבת

הודעהעל ידי הללאשואל קומנרית » 02/09/2020, 13:36

הפעולה קלילה וקצרה מתאימה לכל השבטים, אולי קצת צריך לעשות התאמות לכל גיל ולשנות דברים... **חלק מהקטעים אספתי מפעולות אחרות... 

שלב א'- ההקלטה
להקריא לחניכים את הקטע הבא כהקדמה- שני אחים רצו להקליט בטייפ,כל אחד תוכנית אחרת ששודרה ברדיו.אח אחד רצה להקליט את החדשות ואח שני רצה להקליט תוכנית למתכונים.אף אחד לא ויתר וכל רגע הקליט אחד מהם כמה מילים ממה שרצה לשמוע,והתוצאה לפניכם:
(אפשר לבחור 2 חניכים שיקראו את הקטע כאילו הם 2 האחים שמשדרים את הרדיו)
"קול ישראל מירושלים שלום רב,השעה שש והרי החדשות מפי חמישה קישואים ירוקים.להכנת האוכל,קצוץ את ראש הממשלה והוסף את שר האוצר לפי הצורך.ד"ר פרוינד מזכיר שצריך להשרות במי מלח פושרים את המלך חוסיין שיופיע בשבוע הבא בצלחת עמוקה ורחבה עם מרק שמיר.המנכ"ל הודיע שהמרק טעים,לא כדאי להתייעץ עם מועצת העגבניות שנרקבו עקב תאונה קטלנית שקרתה בסיר לחץ על אש בינונית.משטרת ישראל מודיעה כי אמש נמלטו מבית החולים לחולי רוח שני חצילים גדולים ושמנים,כל היודע על מקום הימצאם מתבקש להודיע לעוף ולחלק למנות שוות.עם ערב ניסו כוחותינו להקיף את דגי הכינרת בתוספת פרוסות לקישוט.לכוחותינו אין נפגעים בעוד שלכוחות האויב ששה מלפפונים לצנצנת המיונז שבמקרר.לאחר הארוחה ממולץ להכין מלחמה בצפון קוריאה. מפי מקורות יודעי דבר נודע שיאסר ערפאת המריא בשעות הבוקר לתוך מים רותחים שיש להוסיף להם את הלפתן.ראש הממשלה הודיע היום בממשלה,שכדאי לקשט את העוגה ולהוסיף חטיבת גולני שיאצא הבוקר לסיור ברזועת עזה,וזאת עקב רצועות תפוחי עץ מטוגנות שנמצאו שלשום במדבר סיני.

שלב ב'- (מתודה שמתאימה יותר לבנות אבל תכלס גם לבנים)
מחלקים את השבט ל2 קבוצות בין 2 הקבוצות יש מחיצה (אשכרה המחיצה של התפילה בסניף שלכם) ככה שצד אחד לא יכול לראות את הצד השני וההפך
2 הקבוצות עושות פעולות שונות בו זמנית כשהמחיצה בינהם
קבוצה א'- קוראת סיפור רגיל (אפילו עדיף משעמם)
קבוצה ב'- משחקים וואה (או כל משחק אחר שעולה לכם לראש)
ואח"כ מחליפים (קבוצה א- וואה. קבוצה ב'-סיפור), המטרה שהקבוצה שמשחקת תעשה רעש לקבוצה שקוראת את הסיפור.

שלב ג'- דיון קליל
תשאלו את החניכים-
-באיזה קבוצה העדפת להיות, ולמה?
-באיזה קבוצה באמת נהנת והשתתפת?
-מה היית משנה בהתנהלות של הפעולה?
-אפשר לערבב את 2 הקבוצות ולקרוא את הסיפור תוך כדי המשחק?

שלב ד'- מסר
בפעולה ראינו איך התפילה שלנו נראת, רק מחיצה קטנה שמפרידה בין מי שמתפלל אלינו. הבחירה אם להתפלל זו בחירה אישית ונושא שלם בפני עצמו אבל הבחירה אם להפריע ולדבר היא כבר לא אישית, זה מפריע לאנשים אחרים. גם אם אני לא רואה אותם הם עדיין שומעים אותי וכשמישהו מתפלל ואני מדבר התפילה שלו נשמעת כמו הקטע שקראנו בהתחלה (ההקלטה) שאלנו אם אפשר לערבב את 2 הקבוצות- זה לא אפשרי ככה גם בבני עקיבא, קודם מתפללים-"הסיפור" ואז עושים פעולה "המשחק" שנזכה להתפלל בכוונה מלאה בלי רעשי רקע, שבת שלום

**בפעולה לא מדובר על החשיבות של להתפלל בעצמך כי זה נושא בפני עצמו, בפעולה הזו העמקנו רק בהשתדלות לא לעשות רעש למי שכן בחר להתפלל

תבורכו, מדריכים אהובים!

  • Tehilla Wellish 02/09/2020, 18:22
    וואו פעולה מצויינת!!! וגם מדריכה מצטיינת ❤️❤️
  • תגובה מהירה:



    חזור אל פעולות

    השארו מעודכנים!
    cron