פורסם: 05/11/2020, 14:36
המון תכנים בנושא השנתי של בני עקיבא- 'קול קרא והלכתי'
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
קוֹל קָרָא, וְהָלַכְתִּי,הָלַכְתִּי, כִּי קָרָא הַקּוֹל.הָלַכְתִּי לְבַל אֶפֹּל.אַךְ עַל פָּרָשַׁת דְּרָכִיםסָתַמְתִּי אָזְנַי בַּלֹּבֶן הַקָּרוּבָכִיתִי.כִּי אִבַּדְתִּי דָבָר.
(חנה סנש)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"להיות בני תורה או בנות תורה זה לא מתחיל באותיות, זה לא מתחיל מידיעות, זה לא מתחיל מציטוטים, זה לא מתחיל ממסגרות. זה להיות קשור למגמה האלוקית. להיות נאמן לה'. להיות שליח לה."
(הרב אלישע וישליצקי זצ"ל)
~~~~~~~~~~~~~~~~~
☆ קוראים את הקטע 'ברוכים הבאים להולנד' שכאן באתר
☆דיון: אם אתם הייתם מגיעים להולנד כמו בקטע מה הייתם עושים?
☆ משחקים את משחק ההרצאות.
☆מספרים שלאדם בשם דורון אלמוג נולד ילד עם אוטיזם ועם פיגור שכלי קשה, ערן, בנו של דורון, מעולם לא קרא לו אבא אבל דורון למד ממנו שיעור ענק. דורון בחר להקים כפר שיקומי שנקרא "עלה נגב- נחלת ערן" על שם בנו שנפטר בגיל 23 והיה מהדיירים הראשונים של הכפר.
☆סרטון - לא לשכוח לשים כתוביות בעברית :) הסרטון קצת ארוך, תחליטו אם אתם מראים הכל - בהתאם לריכוז של חניכים שלכם.
☆סיכום: קול קרא לדורון אלמוג לזוז ממקומו והוא הלך אחריו ונלחם בשביל שיקרה השינוי! השנה הנושא השנתי של בני עקיבא הוא "קול קרא והלכתי", אנחנו מתעסקים בדמויות שהרגישו קול שאמר להם שמשהו צריך לזוז והם פעלו בשביל שהוא יזוז! השנה,בשנת הקורונה הקב"ה קורא לנו לזוז ממקומנו,לשנות את החיים ולעשות ולגלות דברים חדשים, להגדיל את האני שלנו!
~~~~~~~~~~~~~~~~~
להיות אנשים שומעים/ הרב יהושע ויצמן
"עֵד כְּזָבִים יֹאבֵד וְאִישׁ שׁוֹמֵעַ לָנֶצַח יְדַבֵּר"
מה פירוש הביטוי “עד כזבים”? ישנם אנשים שלא רואים דבר מלבד עצמם, הם אינם מטים אוזן להקשיב לדורות הקודמים ולא דולים את המים ממקור החיים שמבוסס על היסודות שנבנו בעבר. בנוסף לכך, הם גם לא יודעים להקשיב לעומק שבמציאות הנפלאה בה הם נתונים, לכן הם קרויים אכזב; שכן הם לא שואבים ממקור המים החיים את דבריהם. מבחינתם כל המציאות מתחילה מהם ואין בלתם. ממילא, ברגע שמימיו של אותו עד כזבים כלים, הוא הופך להיות אכזב. כל קיומו, הוא ארעי ובר חלוף. ברגע שהוא מכזיב, הוא הופך חסר כל משמעות
אך לא זוהי דרכו של האיש השומע. אצלו הדברים הם בדיוק להיפך. המקורות שלו הם מקורות מים חיים. האיש השומע הוא אדם שמקורותיו יונקים מן הבסיס המוצק של העבר. חייו מושתתים על הקבלה מן היסודות שנבנו בדורות הקודמים. האיש השומע יודע גם לקבל מעולם עליון יותר. הוא מבין שישנם עולמות גדולים ועמוקים – למעלה מאין שיעור – ממה שנראה לעין הצרה והאנוכית של עד הכזבים
ראוי הוא אם כן האיש השומע שלנצח ידבר. בכדי שהדברים שאנו רוצים להשפיע ולפעול לטובה בעולם יטביעו חותם נצחי, צריך לדעת להקשיב למציאות ולקבל ממנה. לא לחיות רק לפי הרגע ולפי ראות עיננו הצרה, אלא לדעת להקשיב לכל הגודל האינסופי של העולמות העליונים ולהביט אל עומק המציאות
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~"אני מספר לחיילים סיפור מדהים שסיפר לי קציןשהיה בכוח של רועי קליין ורץ אליו כשהרימון התפוצץ.רועי היה שרוע על הרצפה, הוא החזיק ביד ימין את מכשיר הקשרובשנייה האחרונה שלו בחיים הוא הושיט לו אותו.והקצין הזה אמר לי 'הרגשתי שאנינמצא במרוץ שליחים. קיבלתי מרועי את המקל'.את תובנת מרוץ השליחים צריך להעביר למישור הלאומי.אני מסביר לחיילים שהראשון שהתחיל במרוץהזה היה אברהם אבינו, ששמע קול והלך,ובשרשרת הזו נמצאת גם חנה סנש,שכתבה 'קולקרא והלכתי, הלכתי כי קרא הקול'.היא לא דתייה. אבל אנשים גדולים שומעים קולות.אני אומר לחיילים 'עכשיו הגיע תורכם.קיבלתם את המקל. זו תחושת השליחות'.(מתוך ראיון עם הרב רונצקי)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
פעולה גרטה טונברג - מובילה שינוי בהתחממות גלובלית ושינויי אקלים: (לא אחת מהדמויות של התנועה)
- מביאים תמונה של גרטה ושואלים את החניכים מי שמע עליה ומי יודע מי זאת?
- מביאים תמונות של כל מיני דברים שיכולים להפחיד (מחטים, חיות או כל דבר אחר) ומביאים גם תמונה של משבר האקלים, עושים הצבעה כמה חניכים מפחיד כל דבר. (השערה: רוב החניכים לא מפחדים ממשבר האקלים.)
- עושים סבב בו כל אחד אומר מה החלום שלו.
סיכום ביניים: מספרים שגרטה מפחדת על גורלו של כדור הארץ ומפחדת מהמשך פגיעה בו ובאקלים והחלום שלה הוא לשנות את את המצב הקיים ולמנוע מצב של עוד אסונות טבע בעתיד.
- מראים את הסרטון (מספיק עד דקה 2:36): https://youtu.be/cREDB7DRBAs
- נותנים לחניכים רשימה ומבקשים מהם לסדר לפי מה פוגע באקלים ומה עוזר לאקלים (פוגע באקלים- פליטות גזי חממה,הרס שטחים פתוחים, כריתת עצים,שימוש בחומרים לא מתכלים, שימוש בחד פעמי.. עוזר לאקלים- נטיעת עצים, שימוש בכלים רב פעמיים,שימוש בחומרים מתכלים,שמירה על שטחים פתוחים)
- שואלים את החניכים מה אנחנו יכולים לעשות בשביל לשמור על האקלים ועל כדור הארץ? (רעיונות: צמצום שימוש בחדפ ובפלסטיק, להפחית קניות בגדים וקניה בחנויות יד שניה, לנסוע פחות ברכבים פרטיים יותר באופניים ותחבורה ציבורית)
-סיכום: קול קרא לגרטה לזוז ממקומה והיא הלכה אחריו ונלחמת בשביל שיקרה השינוי באקלים! השנה הנושא השנתי של בני עקיבא הוא "קול קרא והלכתי", אנחנו מתעסקים בדמויות שהרגישו קול שאמר להם שמשהו צריך לזוז והם פעלו בשביל שהוא יזוז! השנה,בשנת הקורונה, הקב"ה קורא לנו לזוז ממקומנו,לשנות את החיים ולעשות ולגלות דברים חדשים, להגדיל את האני שלנו!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
קוֹל קָרָא, וְהָלַכְתִּי,הָלַכְתִּי, כִּי קָרָא הַקּוֹל.הָלַכְתִּי לְבַל אֶפֹּל.אַךְ עַל פָּרָשַׁת דְּרָכִיםסָתַמְתִּי אָזְנַי בַּלֹּבֶן הַקָּרוּבָכִיתִי.כִּי אִבַּדְתִּי דָבָר.
(חנה סנש)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"להיות בני תורה או בנות תורה זה לא מתחיל באותיות, זה לא מתחיל מידיעות, זה לא מתחיל מציטוטים, זה לא מתחיל ממסגרות. זה להיות קשור למגמה האלוקית. להיות נאמן לה'. להיות שליח לה."
(הרב אלישע וישליצקי זצ"ל)
~~~~~~~~~~~~~~~~~
☆ קוראים את הקטע 'ברוכים הבאים להולנד' שכאן באתר
☆דיון: אם אתם הייתם מגיעים להולנד כמו בקטע מה הייתם עושים?
☆ משחקים את משחק ההרצאות.
☆מספרים שלאדם בשם דורון אלמוג נולד ילד עם אוטיזם ועם פיגור שכלי קשה, ערן, בנו של דורון, מעולם לא קרא לו אבא אבל דורון למד ממנו שיעור ענק. דורון בחר להקים כפר שיקומי שנקרא "עלה נגב- נחלת ערן" על שם בנו שנפטר בגיל 23 והיה מהדיירים הראשונים של הכפר.
☆סרטון - לא לשכוח לשים כתוביות בעברית :) הסרטון קצת ארוך, תחליטו אם אתם מראים הכל - בהתאם לריכוז של חניכים שלכם.
☆סיכום: קול קרא לדורון אלמוג לזוז ממקומו והוא הלך אחריו ונלחם בשביל שיקרה השינוי! השנה הנושא השנתי של בני עקיבא הוא "קול קרא והלכתי", אנחנו מתעסקים בדמויות שהרגישו קול שאמר להם שמשהו צריך לזוז והם פעלו בשביל שהוא יזוז! השנה,בשנת הקורונה הקב"ה קורא לנו לזוז ממקומנו,לשנות את החיים ולעשות ולגלות דברים חדשים, להגדיל את האני שלנו!
~~~~~~~~~~~~~~~~~
להיות אנשים שומעים/ הרב יהושע ויצמן
"עֵד כְּזָבִים יֹאבֵד וְאִישׁ שׁוֹמֵעַ לָנֶצַח יְדַבֵּר"
מה פירוש הביטוי “עד כזבים”? ישנם אנשים שלא רואים דבר מלבד עצמם, הם אינם מטים אוזן להקשיב לדורות הקודמים ולא דולים את המים ממקור החיים שמבוסס על היסודות שנבנו בעבר. בנוסף לכך, הם גם לא יודעים להקשיב לעומק שבמציאות הנפלאה בה הם נתונים, לכן הם קרויים אכזב; שכן הם לא שואבים ממקור המים החיים את דבריהם. מבחינתם כל המציאות מתחילה מהם ואין בלתם. ממילא, ברגע שמימיו של אותו עד כזבים כלים, הוא הופך להיות אכזב. כל קיומו, הוא ארעי ובר חלוף. ברגע שהוא מכזיב, הוא הופך חסר כל משמעות
אך לא זוהי דרכו של האיש השומע. אצלו הדברים הם בדיוק להיפך. המקורות שלו הם מקורות מים חיים. האיש השומע הוא אדם שמקורותיו יונקים מן הבסיס המוצק של העבר. חייו מושתתים על הקבלה מן היסודות שנבנו בדורות הקודמים. האיש השומע יודע גם לקבל מעולם עליון יותר. הוא מבין שישנם עולמות גדולים ועמוקים – למעלה מאין שיעור – ממה שנראה לעין הצרה והאנוכית של עד הכזבים
ראוי הוא אם כן האיש השומע שלנצח ידבר. בכדי שהדברים שאנו רוצים להשפיע ולפעול לטובה בעולם יטביעו חותם נצחי, צריך לדעת להקשיב למציאות ולקבל ממנה. לא לחיות רק לפי הרגע ולפי ראות עיננו הצרה, אלא לדעת להקשיב לכל הגודל האינסופי של העולמות העליונים ולהביט אל עומק המציאות
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~"אני מספר לחיילים סיפור מדהים שסיפר לי קציןשהיה בכוח של רועי קליין ורץ אליו כשהרימון התפוצץ.רועי היה שרוע על הרצפה, הוא החזיק ביד ימין את מכשיר הקשרובשנייה האחרונה שלו בחיים הוא הושיט לו אותו.והקצין הזה אמר לי 'הרגשתי שאנינמצא במרוץ שליחים. קיבלתי מרועי את המקל'.את תובנת מרוץ השליחים צריך להעביר למישור הלאומי.אני מסביר לחיילים שהראשון שהתחיל במרוץהזה היה אברהם אבינו, ששמע קול והלך,ובשרשרת הזו נמצאת גם חנה סנש,שכתבה 'קולקרא והלכתי, הלכתי כי קרא הקול'.היא לא דתייה. אבל אנשים גדולים שומעים קולות.אני אומר לחיילים 'עכשיו הגיע תורכם.קיבלתם את המקל. זו תחושת השליחות'.(מתוך ראיון עם הרב רונצקי)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
פעולה גרטה טונברג - מובילה שינוי בהתחממות גלובלית ושינויי אקלים: (לא אחת מהדמויות של התנועה)
- מביאים תמונה של גרטה ושואלים את החניכים מי שמע עליה ומי יודע מי זאת?
- מביאים תמונות של כל מיני דברים שיכולים להפחיד (מחטים, חיות או כל דבר אחר) ומביאים גם תמונה של משבר האקלים, עושים הצבעה כמה חניכים מפחיד כל דבר. (השערה: רוב החניכים לא מפחדים ממשבר האקלים.)
- עושים סבב בו כל אחד אומר מה החלום שלו.
סיכום ביניים: מספרים שגרטה מפחדת על גורלו של כדור הארץ ומפחדת מהמשך פגיעה בו ובאקלים והחלום שלה הוא לשנות את את המצב הקיים ולמנוע מצב של עוד אסונות טבע בעתיד.
- מראים את הסרטון (מספיק עד דקה 2:36): https://youtu.be/cREDB7DRBAs
- נותנים לחניכים רשימה ומבקשים מהם לסדר לפי מה פוגע באקלים ומה עוזר לאקלים (פוגע באקלים- פליטות גזי חממה,הרס שטחים פתוחים, כריתת עצים,שימוש בחומרים לא מתכלים, שימוש בחד פעמי.. עוזר לאקלים- נטיעת עצים, שימוש בכלים רב פעמיים,שימוש בחומרים מתכלים,שמירה על שטחים פתוחים)
- שואלים את החניכים מה אנחנו יכולים לעשות בשביל לשמור על האקלים ועל כדור הארץ? (רעיונות: צמצום שימוש בחדפ ובפלסטיק, להפחית קניות בגדים וקניה בחנויות יד שניה, לנסוע פחות ברכבים פרטיים יותר באופניים ותחבורה ציבורית)
-סיכום: קול קרא לגרטה לזוז ממקומה והיא הלכה אחריו ונלחמת בשביל שיקרה השינוי באקלים! השנה הנושא השנתי של בני עקיבא הוא "קול קרא והלכתי", אנחנו מתעסקים בדמויות שהרגישו קול שאמר להם שמשהו צריך לזוז והם פעלו בשביל שהוא יזוז! השנה,בשנת הקורונה, הקב"ה קורא לנו לזוז ממקומנו,לשנות את החיים ולעשות ולגלות דברים חדשים, להגדיל את האני שלנו!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~