פורסם: 19/09/2014, 00:22
חלק א'-מי הם?:
מביאים תמונות של כל מיני אנשים כמו-בגין,בן גורין,אריאל שרון וכד' (לא חייב להיות רק אישים ישראליים)
שאלה-מה הם עשו? דברים מיוחדים שהם עשו.
אנשים שהם לא יודעים עליהם כלכך מומלץ לספר על האדם הזה,מה הוא עשכה,איך הוא תרם למדינה ולחברה שלו...
חלק ב'-חשוב לי...:
כל החניכים עומדים בשורה ומקריאים כל מיני הגדים.
"חשוב להתנדב"
"חשוב להקים עמותות חסד"
"חשוב לעזור לזקנה לעבור דירה"
"חשוב לדאוג לחיילים"
"חשוב לפתח חברה טובה יותר"
"חשוב להוביל שינויים במדינה"
"חשוב ל..." וכו'
כל חניך שחשוב לו הדבר הזה שאותו אמרת או שהוא מאמין בערך הזה מתקדם צעד קדימה. אחרי שסיימת לקרוא את כל ההגידים דאג שכל החניכים מסמנים את המקום אליו הם הגיעו.
חלק ג'-ועכשיו.. מה באמת?
אומנם דברים חשובים לנו. אבלך מה אנחנו באמת עושים?
מקריאים את אותם ההגדים בסדר שונה ממה שאמרנו אותו בפעם הקודמת (כדי שהחניכים לא יבינו שזאת אותם ההגדים)
"אני מתנדב"
"אני מקים עמותות חסד"
"אני דואג לחיילים"... וכו'
עכשיו בקש מכל חניך שמקיים את ההגד הזה (אבל באמת!!) להתקדם צעד אחד קדימה.
חלק ד'-בואו תראו...:
עכשיו החניכים יראו את הפער בין מה שחשוב לבין מה שהם באמת עושים.
חלק ה'-אלה החיים שלנו:
מראים להם את הסרטון הזה שנקרא "אלה החיים שלנו": https://www.youtube.com/watch?v=STuUWYg4kwE
מדברים על זה שהחיים שלנו נראים כמו שהם נראים,המדינה נראית כמו שהיא נראית כיאנילאקמצתי ועשיתי משהו. כלכך קל להגיד "המדינה מושחתת","הפוליטיקה מעפנה","אין ראש ממשלה שבאמת מבין את הצרכים שלנו"... אנחנו צריכים לקום ולהוביל שינוי. זה התפקיד שלנו כנוער,כחברה מובילה עם כוח עצום בידיים!!!
האנשים שראינו בחלק הראשון לא החליטו יום אחד בבוקר שהם רוצים להיות שרים,דוקטורים וכו'... הם קמו כדי להוביל שינוי משמעותי בעם.צריך את האנשים האלה כי אחרת-לא יהיה אדם אחד מלבדנו שיעשה את זה. (וזה בעצם המשחק של הצעדים. מה באמת חשוב? הערכים שלי? אבל האם אני באמת מקיים אותם? אני פועל למענם?)
מביאים תמונות של כל מיני אנשים כמו-בגין,בן גורין,אריאל שרון וכד' (לא חייב להיות רק אישים ישראליים)
שאלה-מה הם עשו? דברים מיוחדים שהם עשו.
אנשים שהם לא יודעים עליהם כלכך מומלץ לספר על האדם הזה,מה הוא עשכה,איך הוא תרם למדינה ולחברה שלו...
חלק ב'-חשוב לי...:
כל החניכים עומדים בשורה ומקריאים כל מיני הגדים.
"חשוב להתנדב"
"חשוב להקים עמותות חסד"
"חשוב לעזור לזקנה לעבור דירה"
"חשוב לדאוג לחיילים"
"חשוב לפתח חברה טובה יותר"
"חשוב להוביל שינויים במדינה"
"חשוב ל..." וכו'
כל חניך שחשוב לו הדבר הזה שאותו אמרת או שהוא מאמין בערך הזה מתקדם צעד קדימה. אחרי שסיימת לקרוא את כל ההגידים דאג שכל החניכים מסמנים את המקום אליו הם הגיעו.
חלק ג'-ועכשיו.. מה באמת?
אומנם דברים חשובים לנו. אבלך מה אנחנו באמת עושים?
מקריאים את אותם ההגדים בסדר שונה ממה שאמרנו אותו בפעם הקודמת (כדי שהחניכים לא יבינו שזאת אותם ההגדים)
"אני מתנדב"
"אני מקים עמותות חסד"
"אני דואג לחיילים"... וכו'
עכשיו בקש מכל חניך שמקיים את ההגד הזה (אבל באמת!!) להתקדם צעד אחד קדימה.
חלק ד'-בואו תראו...:
עכשיו החניכים יראו את הפער בין מה שחשוב לבין מה שהם באמת עושים.
חלק ה'-אלה החיים שלנו:
מראים להם את הסרטון הזה שנקרא "אלה החיים שלנו": https://www.youtube.com/watch?v=STuUWYg4kwE
מדברים על זה שהחיים שלנו נראים כמו שהם נראים,המדינה נראית כמו שהיא נראית כיאנילאקמצתי ועשיתי משהו. כלכך קל להגיד "המדינה מושחתת","הפוליטיקה מעפנה","אין ראש ממשלה שבאמת מבין את הצרכים שלנו"... אנחנו צריכים לקום ולהוביל שינוי. זה התפקיד שלנו כנוער,כחברה מובילה עם כוח עצום בידיים!!!
האנשים שראינו בחלק הראשון לא החליטו יום אחד בבוקר שהם רוצים להיות שרים,דוקטורים וכו'... הם קמו כדי להוביל שינוי משמעותי בעם.צריך את האנשים האלה כי אחרת-לא יהיה אדם אחד מלבדנו שיעשה את זה. (וזה בעצם המשחק של הצעדים. מה באמת חשוב? הערכים שלי? אבל האם אני באמת מקיים אותם? אני פועל למענם?)