עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 17/01/2021, 22:33
על ידי Gili
פעולה 1- אחדות
*התאמות לקורונה ב-()
_שלב א'_ משחקים נפש תאומה:  כל החניכים עומדים במעגל, אחד החניכים עומד באמצע כשהעיניים שלו מכוסות, המדריך כל פעם אומר 2 דברים למשל: ים/בריכה וכל חניך מרים יד בהתאם למה שהוא יותר אוהב, שואלים את החניך שבתוך המעגל מה הוא מעדיף וכל מי שאמר ההפך ממנו יושב. בסוף ישאר חניך אחד והוא הנפש התאומה של החניך שבתוך המעגל (שולחים לחניך שנבחר את השאלון מראש, הוא ממלא וכל פעם אתם שולחים הגדרה ושאר השבט עונה, כל פעם אתם מודיעים מה הוא בחר ומי שבחר ההפך ממנו לא עונה עד הסבב הבא/ שולחים לחניך שנבחר את השאלון מראש, הוא ממלא, כל פעם אתם מקריאים הגדרה, כל חניך מכבה או מדליק את המצלמה בהתאם לתשובה שלו, מי שחושב ההפך מהחניך שנבחר לא משתתף עד הסבב הבא)
רשימת הגדרות: נספח 1


_שלב ב'_- נותנים לכל חניך בתורו משימה והוא צריך לבצע אותה תוך 7 שניות.
דוגמאות: - לשלוח 5 הודעות ל5 אנשים
- להגיד את הא' -ב' מהסוף להתחלה
-להביא 3 דברים בצבעים שונים
- לאיית מילה ארוכה..
(בזום זה לא בעיה, בוואצפ כל חניך צריך לצלם או לכתוב)


_שלב ג'_ מחלקים את החניכים לקבוצות, כל קבוצה צריכה לכתוב כמה שיותר דברים משותפים לכולם (זום- מחלקים לחדרים, וואצפ- פותחים קבוצות)

_שלב ד'_ (שולחים בקבוצה/ משתפים מסך:) מעשה באדם זקן שהיו לו שלושה בנים, ועמד למות.
ורצה לדבר עם שלושת בניו לפני מותו.
קרא לראשון ואמר לו: "לך והבא לי ענף"
על אף שלא הבין הבן את כוונת אביו ,הלך והביא ענף.
ביקש האב מבנו: "שבור אותו". ושבר אותו בקלות רבה.
"לך והבא שני ענפים" מבקש האב. הולך הבן וממלא את בקשת אביו.
"שבור אותם" והבן שובר אך הוא כבר צריך להפעיל יותר כוח.
"לך והבא שלושה ענפים ונסה לשוברם" מבקש האב בפעם האחרונה,
 והבן הולך ומביא שלושה ענפים אך לא מצליח לשוברם.
כך חוזר על עצמו הסיפור גם עם הבן השני והשלישי.
אומר להם האב:
"דעו לכם, שכשתהיו בנפרד, יצליחו "לשבור" אתכם מהר וללא קושי, אך כשתהיו מאוחדים,
גם הכוחות הכי חזקים לא יצליחו לשבור אתכם!
 

_שלב ה' _- סיכום:
במשחק הראשון= נפש תאומה ראינו שאולי מישהו נראה שונה ממנו ואולי אף פעם לא חשבנו שיש בנינו דברים משותפים אבל יש דברים משותפים.
במשחק השני= 7 שניות ראינו ש7 שניות זה זמן קצר ולהספיק לעשות דברים זה קשה אבל ב7 שניות אנחנו יכולים לקבוע דעה על בן אדם ולהחליט אם אנחנו מתחברים אליו או לא.
במשחק השלישי ראינו כמה דברים משותפים יש לנו.
סיכום: יש לנו כל כך הרבה דברים משותפים וקל לנו לנו לתייג אנשים ולחשוב שהם שונים ממנו אבל לכולנו יש המון דברים משותפים וכשנפעל ביחד אף אחד לא יכולה לשבור אותנו!!

נספח 1- ים/בריכה, קפה/שוקו, פיצה/המבורגר, שעון מחוגים/שעון דיגיטלי, מנגל/פויקה, מתמטיקה/אנגלית, חורף/קיץ, עט/עיפרון, ירושלים/תל אביב, היסטוריה/אומנות.

שלב ו'- יישום :) פונים לרכז של 'אני אחיך אל תשכח' באזור שלך, קוראים גם לחברים ולשבטים אחרים ויוצאים ביחד לפעול