פורסם: 24/02/2021, 13:02
חלק מתהליך בניית קבוצה לנבטים
מטרה:
החניכים יבינו שכל אחד מיוחד ושונה, שכל אחד מוסיף לשבט בדרכו הייחודית וחשוב לכולם, פעולות שאנחנו עושים משפיעות על כל השבט.
מהלך:
1. נעביר בין החניכים קופסא אטומה, בכל סבב נכניס לקופסא חפץ קטן אחר. כל חניך שהקופסא עוברת אצלו צריך לתאר מה הוא רואה (בלי לומר מה החפץ עצמו)
2. נבחר כל פעם מספר חניכים ונביא להם חפץ מסויים, כל אחד מהם יצטרך להשתמש בחפץ לפי הדמות שנאמר לו להיות (זה יכול להיות מעגל חיים תינוק- ילד-זקן או סגנונות אנשים מגונדר- אנרגטי- עייף)
נגיע עם החניכים למסקנה שכל אחד מאיתנו שונה וחווה את הדברים אחרת, את אותם חפצים תיארנו בצורה שונה זה מזה, כל אחד השתמש באותו חפץ בצורה שונה לגמרי.
וזה מעולה! ככה אנחנו יכולים לראות את אותו דבר ביותר צורות, ומוסיפים גיוון ועומק, כל אחד מוסיף לקבוצה מעצמו.
3. נשחק עם החניכים 'רצף פעולות' (כשמישהו עושה מורל תרים את היד..)
4. נשחק עם החניכים טלפון שבור
נגיע עם החניכים למסקנה שכל פעולה שלנו משפיעה ומשמעותית לכל הקבוצה! אם מישהו יהיה חסר ולא יעשה את המשימה שהוא קיבל- כל הרצף של המשחק של כולם יתקע ויהרס.
גם במשחק טלפון שבור ראינו שיש לנו אחריות להיות חלק ואם לא נשקיע זה פוגע בכולם
5. נביא לחניכים לעשות פאזל כשחלק 1 חסר. נסביר שאפילו חסרונו של חלק 1 חסר, כי כל אחד הוא ממש משמעותי!
מטרה:
החניכים יבינו שכל אחד מיוחד ושונה, שכל אחד מוסיף לשבט בדרכו הייחודית וחשוב לכולם, פעולות שאנחנו עושים משפיעות על כל השבט.
מהלך:
1. נעביר בין החניכים קופסא אטומה, בכל סבב נכניס לקופסא חפץ קטן אחר. כל חניך שהקופסא עוברת אצלו צריך לתאר מה הוא רואה (בלי לומר מה החפץ עצמו)
2. נבחר כל פעם מספר חניכים ונביא להם חפץ מסויים, כל אחד מהם יצטרך להשתמש בחפץ לפי הדמות שנאמר לו להיות (זה יכול להיות מעגל חיים תינוק- ילד-זקן או סגנונות אנשים מגונדר- אנרגטי- עייף)
נגיע עם החניכים למסקנה שכל אחד מאיתנו שונה וחווה את הדברים אחרת, את אותם חפצים תיארנו בצורה שונה זה מזה, כל אחד השתמש באותו חפץ בצורה שונה לגמרי.
וזה מעולה! ככה אנחנו יכולים לראות את אותו דבר ביותר צורות, ומוסיפים גיוון ועומק, כל אחד מוסיף לקבוצה מעצמו.
3. נשחק עם החניכים 'רצף פעולות' (כשמישהו עושה מורל תרים את היד..)
4. נשחק עם החניכים טלפון שבור
נגיע עם החניכים למסקנה שכל פעולה שלנו משפיעה ומשמעותית לכל הקבוצה! אם מישהו יהיה חסר ולא יעשה את המשימה שהוא קיבל- כל הרצף של המשחק של כולם יתקע ויהרס.
גם במשחק טלפון שבור ראינו שיש לנו אחריות להיות חלק ואם לא נשקיע זה פוגע בכולם
5. נביא לחניכים לעשות פאזל כשחלק 1 חסר. נסביר שאפילו חסרונו של חלק 1 חסר, כי כל אחד הוא ממש משמעותי!