עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

הבנת כח הקבוצה וחשיבותה

אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

הבנת כח הקבוצה וחשיבותה

הודעהעל ידי הלל ו מנהלת לשעבר תודה על תרומתך! » 24/02/2021, 13:25

1. נפזר בחדר כיסאות ליצירת מסלול מכשולים.
אפשר לעשות את הפעילות גם בחלוקת כל החניכים לזוגות וגם בבחירת זוג אחד כל פעם-
לחניך אחד נכסה את העיניים והחניך השני יצטרך לכוון אותו במסלול (מבלי לגעת בו) כך שיגיע לסופו בלי לגעת בכיסאות.
(כל אחד עוזר לשני במה שהוא יכול והחבר חסר בו, ולכל אחד זה יהיה דברים אחרים שהוא צריך בהם השלמה)
2. נשחק 'טלפון מתוקן'
(כל אחד מוסיף למה שקיים)
3. נשחק את משחק הפינגווינים- כל החניכים עומדים על כיסאות צמודים זה לזה במעגל. המדריך יוציא כל פעם כיסא אחד בזהירות, החניכים צריכים להצליח לעמוד על הכיסאות מבלי ליפול. ברגע שאחד החניכים נפל- כל הקבוצה נפסלה. אפשר לעשות את המשחק כתחרות בין 2 קבוצות.
(כח הקבוצה, תרומה של כל אחד בקבוצה לעזור לאחרים)
4. החניכים ישבו במעגל על כיסאות, וישענו זה על זה כך שכל אחד מהחניכים שם את הראש על הברכיים של מי שמשמאלו וכך יוצרים מעין מעגל. המדריך ישלוף כל פעם כיסא החוצה עד שכל הכיסאות יהיו בחוץ והחניכים יצטרכו להישאר שוכבים זה על זה במעגל באוויר. אפשר לעשות את המשחק כתחרות בין 2 קבוצות.
(כח הקבוצה, תרומה של כל אחד בקבוצה לעזור לאחרים)
5. נשחק עם החניכים 'היפהופ'- החניכים עומדים במעגל כשכל חניך מחזיק כלפי פנים המעגל כיסא שמושען קצת כלפי פנים. עומדים קרוב זה לזה כך שהכיסאות נוגעים. כל פעם שהמדריך אומר 'היפ' החניכים עוזבים את הכיסא וצריכים להזדרז לתפוס את הכיסא שמימין לפני שהוא יפול לרצפה. כשהמדריך אומר 'הופ' - אותו דבר כלפי הכיסא משמאלם. 'היפ הופ'- לעשות סיבוב במקום ולתפוס את הכיסא שלהם. חניך שלא תפס את הכיסא לפני שהוא נגע ברצפה- פסול ויוצא מהמשחק עם הכיסא שלו. (עד שמגיעים למנצח/ים)
(כיסא בודד היה ישר נופל, אבל כאן יש הישענות על הכיסאות של החברים, וגם צריך להתחשב ולא בכוונה לזרוק את הכיסא למטה)
6. נספר לחניכים את הסיפור על המקל שנשבר בקלות לעומת הרבה מקלות שקשה לשבור אותם. *סיפור מצורף כנספח
אפשרות נוספת- להביא מקלות מבחוץ/ מקלות ארטיק- לתת לחניכים לשבור מקלות בודדים. להביא מקלות שחיברנו זה לזה, לבקש מהחניכים לשבור ולראות שלא מצליחים. לשאול את החניכים למה פתאום אנחנו לא מצליחים לשבור משהו שקודם כן הצלחנו? מה גרם להבדל?
נקשר את הסיפור למשחקים שעשינו-
ראינו איך בקבוצה/ זוגות אנחנו עוזרים זה לזה וביחד יש לנו הרבה יותר כוח ויכולת! ראינו איך כל אחד מאיתנו תורם לקבוצה ועוזר לאחרים בדברים שהוא יכול.

*נספח
מעשה באדם זקן שהיו לו שלושה בנים, ועמד למות.
ורצה לדבר עם שלושת בניו לפני מותו.
קרא לראשון ואמר לו: "לך והבא לי ענף"
על אף שלא הבין הבן את כוונת אביו ,הלך והביא ענף.
ביקש האב מבנו: "שבור אותו". ושבר אותו בקלות רבה.
"לך והבא שני ענפים" מבקש האב. הולך הבן וממלא את בקשת אביו.
"שבור אותם" והבן שובר אך הוא כבר צריך להפעיל יותר כוח.
"לך והבא שלושה ענפים ונסה לשוברם" מבקש האב בפעם האחרונה,
 והבן הולך ומביא שלושה ענפים אך לא מצליח לשוברם.
כך חוזר על עצמו הסיפור גם עם הבן השני והשלישי.
אומר להם האב:
"דעו לכם, שכשתהיו בנפרד, יצליחו "לשבור" אתכם מהר וללא קושי, אך כשתהיו מאוחדים,
גם הכוחות הכי חזקים לא יצליחו לשבור אתכם!
 

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!