עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 24/02/2021, 15:44
על ידי הלל ו
עשינו את הפעולה בעקבות מריבות שהיו בשבט בין החניכים ולקחנו את הנקודות שהעלנו לשיח על איך לשפר את זה בשבט, אפשר לשנות את החלק הזה לדברים יותר רלוונטיים לחניכים 

1. מספרים בקצרה את הסיפור של קמצא ובר קמצא
2. מקשרים את הסיפור לספירת העומר- שנאת חינם, ואהבת לרעך כמוך
3. נחלק את החניכים לקבוצות קטנות. כל קבוצה תקבל את הסיפור של קמצא ובר קמצא מודפס, ודמות אחת מהסיפור שעליהם לחשוב ולהסביר אחר כך לכולם למה היא אשמה במה שקרה. דמויות: משרת, האורחים, בעל הסעודה, קמצא, בר קמצא, ר' זכריה
4. לפני שנשמע את הרעיונות של הקבוצות נעלה שאלה על הסיפור- בגלל מקרה אחד, הסיפור של קמצא ובר קמצא, חרב בית המקדש? אלא שזו היתה התנהגות כללית שהסיפור הזה מייצג לנו אותה. 
ננסה לקחת מהסיפור הזה נקודות אלינו במה אנחנו צריכים לשים לב ולהשתדל להשתפר, במיוחד בימי ספירת העומר.
5. נעלה את ההאשמות שהחניכים חשבו, אפשר לכתוב מראש/ תוך כדי על דפים ולפזר. 
לדוגמא: לא לפגוע, לשתף את כולם, לדבר אחד עם השני, לא לנקום, לא לשתוק כשפוגעים במישהו, להיזהר במעשים שלנו, להיות אכפתיים לחברים. 
אפשר לחשוב יחד עם החניכים איך מונעים את המקרים האלה בשבט