עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 01/03/2021, 14:14
על ידי הלל ו
1. נשחק טאבו, כל המילים שיצטרכו להגדיר יהיו אנשים מכובדים, אסור בכולם להגדיר על ידי שימוש במילה כבוד. לדוג- ראש ממשלה,אסתר המלכה, דוד המלך, משה רבנו,דוד בן גוריון.
2. כל חניך יקבל 3 פתקים- לא אקשיב בכלל, אקשיב אבל אחרי שילך אמשיך בשלי, אקשיב מיד. נציג סיטואציה זהה אך בכל פעם האדם שיהיה בה יהיה שונה:
הסיטואציה- ___ מבקש ממך להרים לכלוך מהרצפה. 
הדמויות- מורה בבית ספר, מחנכת, מנהל בית ספר, אדם ברחוב, חבר, מדריך מהסניף, קומונרית, החבר הכי טוב שלך, המדריך שלך.
נסביר שחשוב לכבד כל אדם, בלי קשר ליחס שלי כלפיו, מצד מי שהוא.
3. עומדים במעגל וחניך אחד במרכזו. כשנסמן- כל חניך יצעק מילה אחת שהוא רוצה. החניך שבמרכז יצטרך לנסות לקלוט ולזכור כמה שיותר מילים שנאמרו
נסביר שכאשר מכבדים מישהו ומקשיבים לו באמת אפשר להבין הרבה דברים. כשמכבדים, נותנים מקום לאחר ולדברים שחשובים לו, לא כמו במשחק שבקושי שמענו משהו.
4. החניכים עומדים בשורה והמדריך יאמר כל פעם משפט. חניך שהמשפט נכון לגביו יתקדם צעד.
חשוב לכבד חברים ולא לפגוע בהם, בחיים לא פגעתי בחבר, צריך לכבד את ההורים וזו מצווה גדולה, כל פעם שהורים שלי מבקשים ממני משהו אני עושה אותו בשמחה, חשוב לכבד אנשים גם אם הם נראים לי אנשים פשוטים, אני תמיד אומר תודה ומעריך את האנשים שנראים לי פשוטים, צריך להימנע מלשון הרע, אני משתדל לא לומר לשון הרע, אף פעם לא אמרתי לשון הרע
נסביר שלפעמים יכול להיות פער בין הרצוי למצוי, אבל כל עוד משתדלים, מנסים לשפר ועושים מאמץ- זה בסדר והגיוני, אבל חשוב לא לוותר על הדברים שחשובים לנו.
5. אפשר לחלק את החניכים לקבוצות ולתת להם משימה קבוצתית שעליהם לעשות ביחד, תוך מתן כבוד לכל הדעות השונות והתחשבות בכולם, כך שהתוצר הסופי יכלול את השותפות של כולם.
ניתן לדון לאחר מכן בתהליך שעברו במשימה, מה תרמה להם היכולת לכבד זה את זה? איך היה נראה התוצר הסופי אם לא היה כבוד בין החניכים שבקבוצה? ואיך היתה נראת הדרך?