עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 01/03/2021, 20:58
על ידי הלל ו
1. נציג לחניכים סיטואציות, כל חניך יקבל מקל ארטיק שמצד אחד שלו סמיילי שמח ומצד שני סמיילי עצוב. הם יציגו כל פעם את הצד של הסמיילי בהתאם להאם היו רוצים חבר כמו המוצג בסיטואציה או שלא. מתוך תשובות החניכים נדון ונסיק נקודות על חברות, מהי חברות טובה ומהי לא
סיטואציות:
גלעד רצה להתנדב ולכן רמי בא איתו
משה החליט לאחר לשיעור ובגללו גם אפק איחר
דני לא הזמין את אסף ליום ההולדת שלו
דנה צחקה על אסנת
צבי נבחר לתפקיד ראשי בהצגה ונתן פרגן לו
יעל עזרה ליפה ללמוד למבחן
ענת רצתה ללכת לבאולינג אבל נחמה העדיפה ללכת לים אז הם הלכו לים
2.נשחק פינוקיו שמות
נסביר שאנחנו לא רוצים לדרוך על חברים שלנו בשביל להצליח או להרגיש טוב עם עצמנו
3. נשחק אף מנורה רגל- המדריך יאמר מילה והחניכים יצטרכו להצביע על דבר אחר לפי מה שיוסבר להם מראש
אף- מנורה, מנורה- רגל, רגל- אף
נראה לחניכים כי כשמשהו חשוב לנו אנחנו מסוגלים לשים לב ולא לפעול באוטומט, כך כלפי חברים שלנו צריך להיות זהירים שלא לפגוע ולהקדיש לכך תשומת לב. כך גם בתוך הקבוצה, אם יש תופעה שלא נראת לי נכונה אני יכולה למחות נגדה ולא חייבת להיות שותפה (רלוונטי במקרה של העלבות ומריבות בשבט)
4. נספר את הסיפור "יום הולדת שמח". נשאל האם הסיפור אמיתי או דמיוני? *מצורף כקובץ
נסביר שגם אם הסיטואציה הספציפית הזאת לא תתרחש, יכול להיות שתהיה סיטואציה דומה לזה בהקשר אחר. יכול להיות שחבר מצפה למשהו הכי קטן מצד החברה והסובבים לא מספיק רגישים כלפי זה. לדוגמא- ילד שאין לו עם מי לשחק בהפסקה, חניך שאין לו ליד מי לשבת באוטובוס למסע.. גם אם לנו יש חברים טובים ולא נראה לנו שדבר כזה יכול לקרות לנו או בכלל למישהו, ננסה לחשוב- אם היינו במצב כזה, איך היינו רוצים שיתייחסו אלינו? בשביל להצליח להיות חבר אמת ששם בשביל חבר שלו, טוב לנסות להיכנס לראש של החבר ולחשוב מה הוא רוצה ומה טוב בשבילו ולא רק מה אני רוצה עכשיו.. אם למישהו יש יומולדת ואני יודע שאין לו ככ הרבה חברים שיכולים להגיע, אם אנ אחשוב אגיע למסקנה שחשוב שאלך אפילו אם אני לא בקשר כל כך טוב איתו או שלא מתחשק  לי. בשביל להיות חבר טוב, רגיש ואכפתי צריך לחשוב גם על האחר!
 

הודעהפורסם: 05/03/2021, 16:27
על ידי בת שבע
תודה רבה!! ממש יפה ומלמד מסר חזק מאוד !!!!