פורסם: 01/03/2021, 21:42
1. נבחר 3 חניכים שיצטרכו להציג בפנטומימה את הבאים: -חוזר הביתה -חוזר לבית ספר -חוזר בתשובה
נפתח דיון: לאן חוזר החוזר בתשובה? מה זה חזרה בתשובה?
נסכם: אנחנו חוזרים לנשמה, למקור הטוב שבנו. לכם חזרה בתשובה מתבטאת בכל השתפרות שלנו לטובה. וזה לא רק לתקן דברים שאני עושה לא טוב אלא גם לשכלל את מה שאני עושה להיות טוב יותר.
2. תעתועי ראיה
3. משחק האסוציאציות- המדריך יאמר מילה והחניכים יצטרכו לזרוק מה הדבר הראשון שעולה להם לראש בעקבות המילה שנאמרה. דוגמא למילים- חופש, חג, בית ספר, מוזיקה, ים..
4. נחלק את החניכים לזוגות וכל אחד יספר לשני תכנון שלו מה לעשות בחופש/ מחר
נסכם חלק זה- כל אדם שונה מרעהו בצורת ההסתכלות שלו על הדברים, במחשבותיו וברצונותיו.
5.נקרא עם החניכים את הקטע על הלל הזקן
"שאל: מפני מה ראשיהן של בבליים סגלגלות? אמר לו: בני, שאלה גדולה שאלת, מפני שאין להם חיות פקחות...
שאל: מפני מה עיניהן של תרמודין תרוטות? אמר לו: בני, שאלה גדולה שאלת, מפני שדרין בין החולות...
שאל: ממפני מה רגליהם של אפריקאיים רחבות? אמר לו: בני, שאלה גדולה שאלת, מפני שדרין בין בצעי המים."
נסכם- כל אדם שונה ולכן ה' נתן לו חיים אחרים- כשרונות, יכולות וכו.
6. נאמר לאחד החניכים לרוץ הכי מהר שהוא יכול עד למקום מסויים
נאמר לכל החניכים לעשות תחרות ריצה ביניהם
נסביר שגם בחיים שלנו, לכל אד'ם צריכה להיות שאיםה להיות הכי טוב שלו ולא של האחר. הקב"ה ברא אותנו בכוונה שונים זה מזה, לכל אחד נשמה מיוחדת וסביבה המותאמת לנו כך שנגיע להכי טוב שלנו, שנחזור לנשמה שלנו.
7. אפשר לתת לחניכים להשלים פאזל כשכל חניך מקבל חלק ממנו/ להסביר בעל פה-
כמו בפאזל, כל אחד מאיתנו הוא חלק בעולם, יש לו תפקיד שעליו למלא, כמו חתיכה מהפאזל. אם לא נשאף להכי טוב שלנו ונתחבר לנשמה שלנו נוכל לפספס את התפקד, את החלק בפאזל. תמיד צריך שתהיה השאיפה לחזור להכי טוב שלנו. אם לא אשים את החלק שלי בפאזל, אפשר יהיה לדחוף חלק אחר, שלא בדיוק מתאים, אבל אין מי שאמור למלא את התפקיד הייחודי שלי
נפתח דיון: לאן חוזר החוזר בתשובה? מה זה חזרה בתשובה?
נסכם: אנחנו חוזרים לנשמה, למקור הטוב שבנו. לכם חזרה בתשובה מתבטאת בכל השתפרות שלנו לטובה. וזה לא רק לתקן דברים שאני עושה לא טוב אלא גם לשכלל את מה שאני עושה להיות טוב יותר.
2. תעתועי ראיה
3. משחק האסוציאציות- המדריך יאמר מילה והחניכים יצטרכו לזרוק מה הדבר הראשון שעולה להם לראש בעקבות המילה שנאמרה. דוגמא למילים- חופש, חג, בית ספר, מוזיקה, ים..
4. נחלק את החניכים לזוגות וכל אחד יספר לשני תכנון שלו מה לעשות בחופש/ מחר
נסכם חלק זה- כל אדם שונה מרעהו בצורת ההסתכלות שלו על הדברים, במחשבותיו וברצונותיו.
5.נקרא עם החניכים את הקטע על הלל הזקן
"שאל: מפני מה ראשיהן של בבליים סגלגלות? אמר לו: בני, שאלה גדולה שאלת, מפני שאין להם חיות פקחות...
שאל: מפני מה עיניהן של תרמודין תרוטות? אמר לו: בני, שאלה גדולה שאלת, מפני שדרין בין החולות...
שאל: ממפני מה רגליהם של אפריקאיים רחבות? אמר לו: בני, שאלה גדולה שאלת, מפני שדרין בין בצעי המים."
נסכם- כל אדם שונה ולכן ה' נתן לו חיים אחרים- כשרונות, יכולות וכו.
6. נאמר לאחד החניכים לרוץ הכי מהר שהוא יכול עד למקום מסויים
נאמר לכל החניכים לעשות תחרות ריצה ביניהם
נסביר שגם בחיים שלנו, לכל אד'ם צריכה להיות שאיםה להיות הכי טוב שלו ולא של האחר. הקב"ה ברא אותנו בכוונה שונים זה מזה, לכל אחד נשמה מיוחדת וסביבה המותאמת לנו כך שנגיע להכי טוב שלנו, שנחזור לנשמה שלנו.
7. אפשר לתת לחניכים להשלים פאזל כשכל חניך מקבל חלק ממנו/ להסביר בעל פה-
כמו בפאזל, כל אחד מאיתנו הוא חלק בעולם, יש לו תפקיד שעליו למלא, כמו חתיכה מהפאזל. אם לא נשאף להכי טוב שלנו ונתחבר לנשמה שלנו נוכל לפספס את התפקד, את החלק בפאזל. תמיד צריך שתהיה השאיפה לחזור להכי טוב שלנו. אם לא אשים את החלק שלי בפאזל, אפשר יהיה לדחוף חלק אחר, שלא בדיוק מתאים, אבל אין מי שאמור למלא את התפקיד הייחודי שלי