עם ישראל חי!
שמירה עשיתי

פעולה לשבת כוחה של קבוצה/ אחדות

אמנם כולנו מדריכים חרוצים שמכינים פעולות מראש. אבל תמיד קורה איכשהו שנתקעים בלי פעולה... רגע לפני שהחניכים באים. אז במיוחד בשבילכם מאגר הפעולות הגדול והעדכני בארץ!

פעולה לשבת כוחה של קבוצה/ אחדות

הודעהעל ידי איתן שיימס » 05/03/2021, 14:20

פעולה לשבת- אחדות/כוחה של קבוצה:
  1. נתחיל במשחק 1 משחק המשימות / הפתקים. ( נספח 1)
איך משחקים ואיך זה קשור? גוזרים את הדף שלמטה כל ילד מקבל פתק שאומר לו מה לעשות ומתי והקטע של זה שאם מישהו אחד לא יעשה אז הכל לא יעבוד 
  
2. 
נשחק חתול חתול ועכבר איך משחקים ואיך זה קשור -כולם עומדים במעגל צמוד בוחרים שתי ילדים אחד חתול ואחד עכבר כל הקבוצה צריכה להגן על העכבר שהחתול לא יתפוס אותו והקטע של זה שרק בתור קבוצה מגובשת נצליח להיות קבוצה חזקה ומספיק שאחד ילך והכל מתפרק 
 
3. פאזל( לא חייב תלוי בזרימה של השבט)  איך משחקים ואיך זה קשור- מביאים פאזל שחסר בו חלק אחד ומחלקים את החתיכות בין כולם כדי שיריכבו והקטע של זה שמספיק שחלק אחד יהיה חסר ואין את התמונה השלמה! 
 
4. ממליץ ממש לשחק איתם חיי שרה ( שבויים) אין ממש קשר אבל זה סתם נחמד ומוסיף אנרגיות לפעולה
 
5. נביא שתי סיפורים קצרים

  •  הראשון חרוש מאוד אז לא חייב לספר אותו אבל החניכים עדיין ממש נהנים מהניסיון לשבור את השיפודים ואם יש זרימה אז כזה להציג איתם
נבקש משישה ילדים להציג אחד יהיה האבא ועוד שישה הילדים שלו אתה תספר את הסיפור והם יציגו
בעיר רחוקה חיה משפחה אב, אם ולהם שישה ילדים. כאשר האב הרגיש כי שעתו הגיעה ועליו להחזיר את נשמתו לבורא, קרא לכל ילדיו שיבואו אליו וסיפר להם כי הוא מרגיש ששעתו הגיעה וברצונו להיפרד מהם. הוא כינס את כולם ליד מיטתו והביא להם חבילת מקלות קשורה בחבל עבה. (כאן באמת מוציאים חבילת מקלות), וציווה על הבנים לשבור את החבילה. לקח אותה הבן הבכור, וניסה לשבור את המקלות, אך לשווא. כך ניסו כל הבנים, עד הבן האחרון. (מעבירים את החבילה בין החניכים ונותנים להם לשבור, מדגישים שצריך שהכל יהיה ביחד..) כאשר קבל הבן הצעיר את החבילה לידיו הוא התיר את החבל ובלא קל קושי הצליח לשבור את המקלות. (המדריך לוקח את המקלות, פותח את הקשר ושובר את כל המקלות אחד- אחד) אז אמר להם האב: כך גם בחיים אם כל אחד מכם יהיה לבד וידאג לעצמו, כל אחד שיבוא מבחוץ יוכל לשבור אותו ולהכניעו. אך אם כולכם תלכו יחדיו אחד למען הכלל וכולם למען אחד, אף אחד לא יוכל לשבור אתכם או להכניעכם כמו שלא הצלחתם לשבור את חבילת המקלות הקשורה יחדיו!
הילדים הבינו את המסר שבמשל ומאותו היום כולם פעלו יחדיו ואחד עזר לשני ושמר עליו ואף אחד לא יכל להכניעם או לנצח אותם בכל תחומי החיים שלהם. והאב נפטר שמח ומאושר כי ילדיו קבלו עצתו והדרכתו.
  • היה היו פעם קבוצת דגים.
יום אחד דג אחד(נקרא לו נמו) הלך לאיבוד.
פתאום כריש גדול ראה את נמו וניסה לטרוף אותו!
 נמו שחה הכי מהר שיכל והגיע לקבוצת הדגים שלו
שהכריש הגיע כל הדגים הצטופפו והיו נראים כמו מפלצת ים ענקית! 
הכריש המפוחד ברח וכל הדגים ניצלו
 
6. נסכם איתם מה למדנו מהסיפורים נסביר את הקשר של המשחקים וממש מליץ  גם לדבר איתם על המשמעות שלנו בתור קבוצה ו כזה להגיד להם  שעכשיו  אנחנו מתחילים להיות שבט ורק אם ניהיה מגובשים ונקבל את כולם אנחנו ניהיה קבוצה טובה ויהיה לנו באמת כיף וכו.... 
נספח 1- 
אתה הראשון תצעק "התחלנו!"
כשמישהו צועק "התחלנו!" תקפוץ/ על רגל אחת 5 פעמים.
כשמישהו קופץ על רגל תמחא כף
כשמישהו מוחה כף תשמיע/י קולות של חמור.
כשמישהו משמיע קולות של חמור תרים יד
כשמישהו מרים יד תגיד לו "כל הכבוד ימלך"
כשמישהו אומר "כל הכבוד ימלך". תרוץ סביב המעגל של הכיסאות
כשמישהו מסיים לרוץ סביב המעגל של הכיסאות תגיד לכולם" תתחילו לצעוק"
כשמישהו אומר לכולם להתחיל לצעוק חכה שכולם יצעקו ותגיד תהיו בשקט המדריכים הגברים מחכים.
כשמישהו אומר לכולם להיות בשקט וכולם בשקט תתחיל לקפוץ על רגל אחת  
כשמשיהו מתחיל לקפוץ על רגל אחת תגיד" וואלה נראה נחמד לקפוץ ותצטרף אליו
כשיש שתי ילדים  שקופצים  תגיד להם" יאללה תחזרו לשבת" 
כשמישהו אומר לשתי ילדים שקופצים לשבת תוריד את הנעל ותרים אותה באוויר
כשמישהו מרים נעל אחת באוויר תגיד לו" אחי למה אתה מוריד נעל?" ותוריד שתי נעליים ותרים אותם באוויר
שמישהו מרים שתי נעלים באוויר תעמוד על הכיסא ותגיד "היה נחמד אבל נגמר המשחק"
מקווה שהיה לכם פעולה טובה- איתן
 

תגובה מהירה:


חזור אל פעולות

השארו מעודכנים!