פורסם: 11/04/2021, 21:10
יום הזיכרון ויום העצמאות:
1. מחלקים את החניכים לכמה קבוצות ונותנים לכל קבוצה דף עם המילים של השיר הכי ישראלי כאשר חלק מהמילים חסרות. תחרות בין הקבוצות מי משלים ראשון את המילים.
*שואלים אותם-
מה לדעתכם הכי ישראלי?
מה מיוחד בלהיות ישראלי? מה זה אומר בכלל להיות ישראלי?
2. באותן הקבוצות, אחרי זה, הם צריכים לנסות לכתוב הכי הרבה מקומות בארץ בזמן מסוים (מה שתחליטו).
**לפעולה לשבת ניתן לשחק הדגל, לעמוד במעגל כשמישהו באמצע וצריך להעביר במבה מאחורי הגב בלי שיגלה אצל מי היא נמצאת ועוד**
3. המשחק של הטופי: הקרבה למען הקבוצה.
יושבים במעגל. סופרים שלוש ארבע ו... וכל פעם החניכים צריכים לבחור אם להרים את היד או לא. מבהירים להם שאם אף אחד לא מרים את היד אז כל אחד יקבל טופי אחד אבל אם מישהו אחד ירים את היד וכל השאר לא אז הוא יקבל 2 טופי וכל השאר לא יקבלו בכלל. (תחליטו אתם אם אתם מרשים להם לדבר ביניהם ואז אולי הם יקבעו שכל פעם מישהו אחר מרים את היד ומקבל 2 או שאסור לדבר בכלל)
4. מראים 4 תמונות כל פעם והם צריכים להגיד מה יוצא דופן. (לדוגמא- 3 המצאות ישראליות והמצאה אחת לא ישראלית, 3 ראשי ממשלה ישראלים ואחד לא ישראלי ועוד)
5. יושבים במעגל ומפזרים על הרצפה תמונות של אנשים משמעותיים למדינה (לדוגמא- גולדה, הרצל, בן גוריון), חללי צה"ל, רמטכ"לים או נפגעי פעולות האיבה.
שואלים את החניכים-
מי הם? מה הם עשו בשביל המדינה?
מדברים על הייחוד של מדינת ישראל וההקרבה של התושבים למענה.
שואלים אותם בשביל מה יש את יום הזיכרון? למה הוא חשוב? מה הם חושבים על היום הזה?
עושים סבב של חללים או נפגעי פעולות האיבה שהם מכירים או שמעו עליהם.
מספרים בקצרה על כמה חללים או נפגעי פעולות האיבה לבחירתכם.
לאחר מכן שואלים את החניכים-
מה חוגגים ביום העצמאות? איך הם חוגגים?
למה שמו את היום השמח הזה אחרי יום עצוב כל כך?
אפשר להביא לחניכים צ'ופר או להקריא להם:
" עם מכלול הקוצים והצמחים שנכנסו לי לגוף אפשר להקים ערוגה של מטר על מטר, אבל אלו לא סתם קוצים- אלו קוצי ארץ ישראל" -אוריאל פרץ-
אפשר לדבר על כך שהחיילים עושים זאת מתוך אהבת הארץ וחלק אפילו מאבדים את החיים שלהם כדי שאנחנו נחייה כאן בבטחון.
6. משחק הזיכרון עם דברים ישראלים (המצאות, סלנג וכו')
1. מחלקים את החניכים לכמה קבוצות ונותנים לכל קבוצה דף עם המילים של השיר הכי ישראלי כאשר חלק מהמילים חסרות. תחרות בין הקבוצות מי משלים ראשון את המילים.
*שואלים אותם-
מה לדעתכם הכי ישראלי?
מה מיוחד בלהיות ישראלי? מה זה אומר בכלל להיות ישראלי?
2. באותן הקבוצות, אחרי זה, הם צריכים לנסות לכתוב הכי הרבה מקומות בארץ בזמן מסוים (מה שתחליטו).
**לפעולה לשבת ניתן לשחק הדגל, לעמוד במעגל כשמישהו באמצע וצריך להעביר במבה מאחורי הגב בלי שיגלה אצל מי היא נמצאת ועוד**
3. המשחק של הטופי: הקרבה למען הקבוצה.
יושבים במעגל. סופרים שלוש ארבע ו... וכל פעם החניכים צריכים לבחור אם להרים את היד או לא. מבהירים להם שאם אף אחד לא מרים את היד אז כל אחד יקבל טופי אחד אבל אם מישהו אחד ירים את היד וכל השאר לא אז הוא יקבל 2 טופי וכל השאר לא יקבלו בכלל. (תחליטו אתם אם אתם מרשים להם לדבר ביניהם ואז אולי הם יקבעו שכל פעם מישהו אחר מרים את היד ומקבל 2 או שאסור לדבר בכלל)
4. מראים 4 תמונות כל פעם והם צריכים להגיד מה יוצא דופן. (לדוגמא- 3 המצאות ישראליות והמצאה אחת לא ישראלית, 3 ראשי ממשלה ישראלים ואחד לא ישראלי ועוד)
5. יושבים במעגל ומפזרים על הרצפה תמונות של אנשים משמעותיים למדינה (לדוגמא- גולדה, הרצל, בן גוריון), חללי צה"ל, רמטכ"לים או נפגעי פעולות האיבה.
שואלים את החניכים-
מי הם? מה הם עשו בשביל המדינה?
מדברים על הייחוד של מדינת ישראל וההקרבה של התושבים למענה.
שואלים אותם בשביל מה יש את יום הזיכרון? למה הוא חשוב? מה הם חושבים על היום הזה?
עושים סבב של חללים או נפגעי פעולות האיבה שהם מכירים או שמעו עליהם.
מספרים בקצרה על כמה חללים או נפגעי פעולות האיבה לבחירתכם.
לאחר מכן שואלים את החניכים-
מה חוגגים ביום העצמאות? איך הם חוגגים?
למה שמו את היום השמח הזה אחרי יום עצוב כל כך?
אפשר להביא לחניכים צ'ופר או להקריא להם:
" עם מכלול הקוצים והצמחים שנכנסו לי לגוף אפשר להקים ערוגה של מטר על מטר, אבל אלו לא סתם קוצים- אלו קוצי ארץ ישראל" -אוריאל פרץ-
אפשר לדבר על כך שהחיילים עושים זאת מתוך אהבת הארץ וחלק אפילו מאבדים את החיים שלהם כדי שאנחנו נחייה כאן בבטחון.
6. משחק הזיכרון עם דברים ישראלים (המצאות, סלנג וכו')