עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 28/05/2021, 17:38
על ידי טליה פוירשטיין
בס''ד ובהשתדלותנו


דגשים לשיחות משו''ב

פעם בשנה כל פעילי בני עקיבא נכנסים לתהליך מישוב שמטרתו להשתפר ולהתמקצע.
איך בונים שיחת משו''ב טובה לצוותים, שתהיה גם יעילה וגם נעימה  ולא מאיימת?
(יינתנו דוגמאות על מדריכים אבל כמובן רלוונטי גם לנחשון/ארגון).

* לפני השיחה נעבור על כל חברי הצוותים ונכתוב על כל אחד מהם נקודות טובות ונקודות לשיפור שאנחנו רוצים להעלות בשיחה. 

✓ שיטת הסנדוויץ': את השיחה נתחיל בנקודות הטובות, כדי להעלות לחבר הצוות את הביטחון ולתת לו הרגשה טובה בשיחה. לאחר מכן נעבור לנקודות לשיפור, לנתינת ביקורת, ובסוף נסיים בטוב. 
» דוגמא בקיצור- נתחיל בכך שהמדריך הוא מדריך טוב, החניכים אוהבים אותו ורואים כמה הם חשובים לו. אחכ נגיד שהמדריך צריך לעבוד על זמנים ועל עבודת צוות עם המד''שים, ובסוף נציין שוב שסהכ אנחנו מרוצים מההתנהלות הכללית של המדריך ומעריכים מאוד את ההשקעה שלו בשבט ובסניף.

✓ בנתינת הביקורת, ננסה לתת לחבר הצוות להבין בעצמו את הבעיה, לפני שזורקים עליו האשמות חיצוניות. הוא ירגיש הרבה יותר מחובר לדבר אם הוא יבוא ממנו. 
אפשר להגיע לתוצאה כזאת באמצעות שאלות בסגנון- מה זה לדעתך מדריך אידיאלי? מה תפקיד המדריך כולל בעייניך? איפה אתה עומד ביחס לזה? אתה מרגיש שאתה עושה את התפקיד שלך בצורה הכי טובה שאתה יכול? כמובן שננסה להוביל אותו לדבר על הנושא שאליו אנחנו רוצים להגיע בשיחה.

✓ באופן כללי בשיחה ניתן לחבר הצוות תחושה שהוא עושה טוב לסניף, שיש לו חשיבות גדולה בצוות, שרואים את המאמצים שלו ואת העבודה שהוא נותן. זה שהוא בתפקיד בסניף זה כבר לא מובן מאליו ועל זה מגיעה לו הערכה !!

✓ ביקורת הפוכה: ניתן גם לחבר הצוות לתת ביקורת על הקומונרית, כדי שירגיש שהשיחה דו צדדית, שלא רק לו יש מה להשתפר ועל מה לעבוד. אף אחד לא מושלם וכולנו שואפים להתקדם.

✓ אם אכן ניתנת ביקורת, אנחנו צריכים לדעת לקבל אותה (כשהיא נאמרת בצורה טובה, מכובדת ונעימה), כדי שחברי הצוותים ירגישו בנוח לבוא ולשתף במה שמפריע להם גם מחוץ למסגרת של שיחת משו''ב.

✓ חשוב לתת לחבר הצוות להביע את דעתו על הדברים, מה הוא חושב על מה שקורה. יכול להיות שאני רואה משהו כדבר שלא יקרה בשום מצב, אבל אצל חבר בצוות הוא נתפס כדבר שבשגרה. חשוב להבין את הראש של הצד השני כדי לדעת איך לגשת לדברים. 
» למשל הקומונרית תכעס על זה שהמדריך עושה פעולה פעם בשבועיים, אבל המדריך מבחינתו מגיע מסניף שזאת השגרה הרגילה.

✓ בנוסף חשוב לא לשפוט לפני שמבררים מה עומד מאחורי הדברים ולמה זה קורה.
» לדוגמא, הקומונרית תגיד למדריך שלא הגיוני שהוא לא משתתף בהכנת הפעולות יחד עם כל הצוות. אבל בעצם מה שקורה זה שהצוות מוציא את המדריך ולא נותן לו לקחת חלק בעשייה.

✓ בסוף השיחה ניתן לחבר הצוות תחושה שזה לא נגמר כאן. אנחנו פה תמיד בשבילו, לעזור לו להתקדם ולהשתפר ולשמוע אותו ואת הצרכים שלו!



ב''הצלחה 3>