עמוד 1 מתוך 1
הודעהפורסם: 07/06/2021, 18:47
על ידי NevoNadav
  • מתחילים את הפעולה עם המשחק B.
רק שבמקום לחלק את הקבוצות בצורה רגילה ושווה - נחלק אותן בצורה לא שווה.
לדוגמא 2 ילדים על 5. העיקר שיהיה לא פייר ולא שווה. תחליטו מה שבאלכם איך לחלק.

  • אח"כ אפשר לשחק תופסת, רק ששוב, המשחק לא יהיה שווה.
אפשר לשחק עם זה בהרבה מאוד צורות.
לדוגמא:
חניך מס' 1 - צריך לספור 60 שניות על מנת להשתחרר.
חניך מס' 2 - צריך לספור 20 שניות על מנת לשהתחרר.
חניך מס' 3 - צריך לקבל 2 כיפים על מנת לשהתחרר.
מוזמנים ממש לשחק אם זה איך שאתם רוצים.
יש גם בטח עוד משחקים שאפשר להפוך אותם לאי שוויון.. אבל זה הדוגמאות שאני החלטתי להביא

דיון:
שאלו את השאלות הבאות ודונו עם החניכים, תנו לכל אחד להגיד את דעתו. כל פעם תוסיפו עוד שאלה ושאלה ממה שיופיע למטה וכך תקשו עליהם ואולי חלקם ישנו את הדעה שלהם)
  1. שמתם לב מה היה שונה במשחקים ששחיקנו? (בטח הם יגידו לא פייר.. נסו לתקן אותם ל "לא הוגן")
  2. תעשו הצבעה מי בעד שוויון ומי נגד.
  3. זה היה טוב שזה היה ככה?
  4. האם צריך שוויון בעולם? (למה?)
  5. מה היתרונות בשוויון?
  6. מה החסרונות בשוויון?
  7. האם באמת יש שוויון בעולם?

צ'ופר למי שרוצה:
לכתוב על דף את המשפט "שוויון אמיתי קיים רק בבית קברות." ולצרף לזה איזה משו טעים ;)

משפטים נוספים:
  • כשהמשחק נגמר, המלך והחייל מוחזרים אל אותה קופסה.
  • איננו מפלים בין אדם לאדם. איננו שואלים מהי דתו של אדם, ובן איזה גזע הוא. עליו להיות אדם ובכך אנו אומרים די. ~ בנימין זאב הרצל, מספרו. (הרצל היה אדם אשר האמין בתפיסת עולם אנרכיסתית)
  • אין חוסר שוויון גדול יותר מאשר שיוויון בין אנשים שאינם שווים – תומס ג'פרסון