פורסם: 11/06/2021, 14:09
פעולה שבת פרשת "קֹרַח"- ב' תמוז
התחלה:
-סבב איך היה השבוע?
-בשונה מכל הפעמים אני רוצה לגלות לכן קצת מהסוף- אני רוצה לדבר איתכן על לחץ חברתי, הזדמנות, על האני שלי ועל סוף שנה, שנתחיל?
פתיחה:
הבנות מציגות לחץ חברתי חיובי ולחץ חברתי שלילי-
מה חיובי ומה שלילי????
שאלות לסיטואציה החיובית:
-1. האם ילדי הכיתה צודקים בתגובותיהם להתנהגותו של תום?
2. האם לחץ חברתי יכול להיות גם חיובי?
שאלות לסיטואציה השלילית:
-1. האם לפעמים אנחנו מוכנים לעשות דברים שליליים כמו לפגוע במורה, רק בגלל לחץ החברים?
2. מה חשוב יותר: להישאר נאמן לעצמך, או לעשות מה שהרוב עושה?
(נספח 1)
משחק:
"טמפה טמפה"
דיון:
-איך לחץ חברתי קשור לחופש גדול?
-לאן כל אחת יכולה להביא את עצמה בחופש?
-איך אני נשארת אני בחופש?
-האם בחופש אני פורצת את הגבולות של עצמי או שאני נשארת אני? כלומר אני נשארת אני או משתנה בעקבות הסביבה שלי?
משפט:
אם אני – אני, מפני שאני – אני, ואתה – אתה, מפני שאתה הוא אתה, אז אני – אני ואתה – אתה.
אבל אם אני הוא אני מפני שאתה – אתה, ואתה הוא אתה מפני שאני – אני, אז אני לא אני ואתה לא אתה.
שאלה:
מישהי יכולה להסביר לי את המשפט?
איך הוא קשור למה שאני רוצה לדבר איתכן?
משחקון:
מניחה על הרצפה את המילה הזדמנות-
כל אחת מרימה לפי השאלות..
הזדמנות בשבילי:
פתק כחול: פתק ירוק:
-להפיק תועלת -לנצל פוטנציאל קיים
-מצב שהזדמן אליי (התרחשות מקרית) -מצב שאני כיוונתי ויצרתי
-תורמת לי? -לא תורמת לי?
-אפשרות קיימת -אפשרות מקרית
-תמיד נמצאת -אני בוחרת מתי
-טובה -רעה
-מעדיפה הזדמנות שניה -מעדיפה הזדמנות אחת ומה שיהיה יהיה
עזרה:
כשאני חשבתי על כותרת לפעולה- איך הייתי צריכה לקרוא לה?
לחץ חברתי? סוף שנה מתקרב? להישאר אני? הזדמנויות?
סיכום:
בע"פ (הן מסכמות)
(נקודות למחשבה)
-להישאר אני בגלל מי שאני
-לא להיכנע ללחץ חברתי בחופש ולעמוד על העקרונות שלי
-סוף שנה מתקרב, לחשוב על מה אני רוצה מעצמי
צ'ופר:
הרב קוק: "אם אני אני בגלל שאתה אתה, אני לא אני. אבל אם אני אני בגלל מי שאני, ואתה אתה כי זה מי שאתה, אז כל אחד אמת והמימוש של עצמו" שנזכה להיות אנחנו בגלל מי שאנחנו ובגלל מי שאנחנו רוצים להיות, שנזכה להביא את עצמינו לידי מימוש עצמי, הלוואי ונראה את הטוב בדברים ונדע להפיק תועל מהדברים שנמצאים סביבינו, שבת פרשת קרח תשפ"א, שבת שלום
(נספח 2)
התחלה:
-סבב איך היה השבוע?
-בשונה מכל הפעמים אני רוצה לגלות לכן קצת מהסוף- אני רוצה לדבר איתכן על לחץ חברתי, הזדמנות, על האני שלי ועל סוף שנה, שנתחיל?
פתיחה:
הבנות מציגות לחץ חברתי חיובי ולחץ חברתי שלילי-
מה חיובי ומה שלילי????
שאלות לסיטואציה החיובית:
-1. האם ילדי הכיתה צודקים בתגובותיהם להתנהגותו של תום?
2. האם לחץ חברתי יכול להיות גם חיובי?
שאלות לסיטואציה השלילית:
-1. האם לפעמים אנחנו מוכנים לעשות דברים שליליים כמו לפגוע במורה, רק בגלל לחץ החברים?
2. מה חשוב יותר: להישאר נאמן לעצמך, או לעשות מה שהרוב עושה?
(נספח 1)
משחק:
"טמפה טמפה"
דיון:
-איך לחץ חברתי קשור לחופש גדול?
-לאן כל אחת יכולה להביא את עצמה בחופש?
-איך אני נשארת אני בחופש?
-האם בחופש אני פורצת את הגבולות של עצמי או שאני נשארת אני? כלומר אני נשארת אני או משתנה בעקבות הסביבה שלי?
משפט:
אם אני – אני, מפני שאני – אני, ואתה – אתה, מפני שאתה הוא אתה, אז אני – אני ואתה – אתה.
אבל אם אני הוא אני מפני שאתה – אתה, ואתה הוא אתה מפני שאני – אני, אז אני לא אני ואתה לא אתה.
שאלה:
מישהי יכולה להסביר לי את המשפט?
איך הוא קשור למה שאני רוצה לדבר איתכן?
משחקון:
מניחה על הרצפה את המילה הזדמנות-
כל אחת מרימה לפי השאלות..
הזדמנות בשבילי:
פתק כחול: פתק ירוק:
-להפיק תועלת -לנצל פוטנציאל קיים
-מצב שהזדמן אליי (התרחשות מקרית) -מצב שאני כיוונתי ויצרתי
-תורמת לי? -לא תורמת לי?
-אפשרות קיימת -אפשרות מקרית
-תמיד נמצאת -אני בוחרת מתי
-טובה -רעה
-מעדיפה הזדמנות שניה -מעדיפה הזדמנות אחת ומה שיהיה יהיה
עזרה:
כשאני חשבתי על כותרת לפעולה- איך הייתי צריכה לקרוא לה?
לחץ חברתי? סוף שנה מתקרב? להישאר אני? הזדמנויות?
סיכום:
בע"פ (הן מסכמות)
(נקודות למחשבה)
-להישאר אני בגלל מי שאני
-לא להיכנע ללחץ חברתי בחופש ולעמוד על העקרונות שלי
-סוף שנה מתקרב, לחשוב על מה אני רוצה מעצמי
צ'ופר:
הרב קוק: "אם אני אני בגלל שאתה אתה, אני לא אני. אבל אם אני אני בגלל מי שאני, ואתה אתה כי זה מי שאתה, אז כל אחד אמת והמימוש של עצמו" שנזכה להיות אנחנו בגלל מי שאנחנו ובגלל מי שאנחנו רוצים להיות, שנזכה להביא את עצמינו לידי מימוש עצמי, הלוואי ונראה את הטוב בדברים ונדע להפיק תועל מהדברים שנמצאים סביבינו, שבת פרשת קרח תשפ"א, שבת שלום
(נספח 2)